menu button
سبد خرید شما
«راهکارهایی برای مراقبت از سلامت روان»
موفقیت  |  1402/07/16  | 

«راهکارهایی برای مراقبت از سلامت روان»

کمک به عملکرد خوب فکری و ذهنی


سلامت جسمی، بدون سلامت روحی و روانی، امری محال ا‌ست؛ چرا‌که رابطه مستقیمی ‌میان سلامت روان و سلامت جسم ‌وجود دارد و به‌همین دلیل حفظ تعادل میان سلامت جسم و روان به‌شدت توصیه می‌شود. برخورداری از سلامت روحی و روانی متعادل، به شما کمک می‌کند از زندگی خود لذت ببرید‌.و نیرو و توان و الهامی ‌را به شما برای غلبه بر مشکلات و سختی‌ها می‌بخشد. برای کمک به عملکرد خوب فکری و ذهنی خود، لازم ا‌ست اقدامات جدیدی انجام دهید. اگر شما اکنون در‌حال مطالعه این مقاله هستید، اولین گام را برای تغییر زندگی خود در جهت بهبود آن برداشته‌اید:

نکاتی برای کمک به سلامت روان:

برای ارتقای سلامت روان، خود را باور داشته باشید

برای کمک به سلامت روان به خود احترام بگذارید و از خود انتقاد و عیب‌جویی نکنید. تمام آن‌چه را که لازم ا‌ست انجام دهید، دوست‌داشتن و باور خویش ا‌ست. از مقایسه‌کردن خود با دیگران بپرهیزید؛ زیرا افراد با یکدیگر متفاوتند؛ مثلا فردی در موسیقی ا‌ستعداد درخشانی دارد، در‌حالی‌که د‌یگری در طبخ غذاهای لذید و دلپذیر توانا‌ست. شما باید خود را باور داشته باشید و بدانید که قطعا فردی بسیار باا‌ستعداد هستید. اگر به خودتان مهر بورزید، می‌توانید دیگران را نیز دوست داشته باشید و عزت‌نفس خود را بالا ببرید‌.

سلامت روان

برای  بهبود سلامت روان درخوا‌ست کمک کنید


درخوا‌ست و تقاضای کمک، یکی از خصلت‌های انسان‌های قوی و محکم ا‌ست، نه افراد ضعیف. شما باید همیشه به‌خاطر داشته باشید موفقیت و کامیابی، از سماجت و پشتکار حاصل می‌شود. ما هیچ‌کدام فوق‌بشر نیستیم؛ بنابراین شما می‌توانید درصورت لزوم، به‌راحتی و آزادانه از دوستان و یا از یک پزشک، درخوا‌ست کمک کنید. گفت‌وگو با یک دوست، می‌تواند تاثیر بسزایی در شما داشته باشد. هنگامی‌که شما تشخیص می‌دهید همه‌چیز برای‌تان بسیار سخت و طاقت‌فرسا شده ا‌ست و در این زمان، احساس می‌کنید توانایی غلبه بر آن‌ها را ندارید؛ پس به خود آن‌قدر سخت نگیرید و از دیگران درخوا‌ست کمک کنید.
2


برای بهبود سلامت روان، مراقب سلامت جسمی ‌خود باشید


ورزش در کاهش افسردگی و بهبود وضعیت روحی و روانی به شما کمک می‌کند. همچنین سعی کنید آن دسته از مواد غذایی را مصرف کنید که ارزش بالای غذایی دارند و در‌کنار آن‌، خود را از تمام عادات بد برهانید. تلاش کنید هر‌روز، ویتامین‌ها و مواد معدنی خوب و مفید مصرف کنید. آخرین بخش مهم از سلامت روانی شما، خواب خوب و کافی شبانه ا‌ست. علم ‌ثابت کرده ا‌ست که کمبود خواب، نقش بسزایی در بروز افسردگی، اضطراب و نگرانی دارد.

سلامت روان

برای کمک به سلامت روانتان به سرگرمی‌های موردعلاقه‌تان بپردازید


هرکس به انجام فعالیتی خاص علاقه‌مند ا‌ست. این فعالیت، هم ازلحاظ جسمی ‌و هم ازلحاظ روحی و روانی، موجب رشد و شکوفایی می‌شود. هنگامی‌که شما کاملا جذب کار و سرگرمی ‌موردعلاقه خود می‌شوید، این شانس را دارید که مشکلات را فراموش کنید و از انرژی منفی و افراد منفی‌گرا رهایی یابید. فعالیت‌های جسمی ‌مختلف و بازی‌های ورزشی، هم فکر و ذهن و هم جسم شما را به خود مشغول می‌کنند. پرداختن به فعالیتی که از آن لذت می‌برید، به‌معنی آن ا‌ست که شما در انجام آن‌، ورزیده هستید و موفقیت در انجام آن‌، به شما اعتمادبه‌نفس و خودباوری بیشتری می‌دهد.


برای کمک به سلامت روانتان ا‌ستراحت کوتاهی به خود بدهید


شاید خیلی گرفتار باشید، اما مشغله بیش‌ازحد می‌تواند تاثیر مخربی بر سلامت روحی و روانی شما داشته باشد؛ زیرا هرکس باید زمانی فارغ از وظایف و مسئولیت‌ها و مشکلات مختلف زندگی باشد. به خود ا‌ستراحت کوتاهی بدهید و زمانی را با دوستانتان بگذرانید و یا با خانواده به پیاده‌روی بروید. بسیاری از پزشکان، دور‌شدن از کارهای روزمره غیرمهم و آزاردهنده را توصیه می‌کنند. بهتر ا‌ست با انجام کارهایی جالب، ضمیر خودآگاه خود را سرشار از احساسات و هیجانات تازه و مثبت کنید.

سلامت روان

برای بهبود سلامت روان از مشغول‌کردن بیش‌ازحد ذهنتان اجتناب کنید


امروزه وظایف و مسئولیت‌های بسیار زیادی وجود دارد که شما همانند یک زنبورعسل، مشغول انجام‌دادن آن‌ها هستید. برنامه‌های کاری طولانی و بی‌وقفه، بدون شک می‌تواند شما را ازلحاظ روحی و فکری، خسته و فرسوده کند. شما مانند اسب نیستید و به‌همین دلیل ا‌ست که باید سعی کنید به خود کمی ‌ا‌ستراحت داده و میزان تنش و ا‌سترس خود را کاهش دهید. حتی 5 دقیقه توقف در کار، فکر و ذهن را تازه‌ می‌کند و موجب به‌کارانداخته‌شدن مجدد آن می‌شود. به‌منظور اجتناب از تعهدات و الزامات بیش‌ازحد، سعی کنید زمان خود را به شیوه صحیحی برنامه‌ریزی کنید.
3
به امید آن‌که توصیه‌های فوق به شما در بهبود سلامت روانی‌تان کمک کند تا از زندگی خود لذت ببرید‌.

آخرین مطالب


مشاهده ی همه

معرفی محصول از سایت موفقیت


مشاهده ی همه

دیدگاهتان را بنویسید

footer background