menu button
سبد خرید شما
با افراد دمدمی‌مزاج چه کنیم؟
آلا نواح  |  1402/07/02  | 

با افراد دمدمی‌مزاج چه کنیم؟

یک‌بام و دو هوا

احتمالا برای بسیاری از شما پیش آمده که حداقل یک بار در زندگی‌تان با افراد دمدمی‌مزاج مواجه شده‌ و از رفتارهای آن‌ها به ستوه آمده‌ باشید. اما چرا برخی از افراد دمدمی‌مزاج هستند و هر روز و در هر موقعیتی، نظر، رفتار و عقیده‌شان فرق می کند؟

خصوصیات دمدمی‌مزاج‌ها


یک فرد دمدمی‌مزاج به‌قدری نظر خود را در مورد موضوعات تغییر می‌دهد که اصلا نمی‌توان برای حل مسائل و انجام کارها به او تکیه کرد. تصور کنید که با شخصی دوست هستید. پس از مدتی، فرد دمدمی‌مزاج یک‌دفعه و بدون هیچ دلیلی به مدت یک‌ماه ارتباطش را با شما قطع می‌کند و بعد از این یک‌ماه، دوباره با شما تماس می‌گیرد و سعی می‌کند که ارتباطش را با شما از سر بگیرد. اگر این کار بدون هیچ دلیل قابل‌توجیه و موثقی انجام‌شده باشد، شما با یک دوست دمدمی‌مزاج روبه‌رو هستید.


فرد دمدمی‌مزاج ثبات فکری ندارد و همواره مانند یک توپ یا شیئ پرنده به داخل و خارج زندگی شما می‌جهد. در یک زمان شما برایش از هر نظر انسانی کامل به‌نظر می‌رسید و او احساس می‌کند که از گذراندن وقت با شما بسیار لذت می‌برد و زمانی دیگر، به یک‌باره و بدون هیچ دلیلی، تصمیم به قطع ارتباط با شما می‌گیرد و ناپدید می‌شود!

در این‌جا شاید این سوال به ذهنتان برسد که انگیزه‌ی این فرد از انجام این کار چیست؟ می‌توان گفت که یک انسان دمدمی‌مزاج فردی خودخواه و خودبین ا‌ست و به آن‌چه در زندگی خودش می‌گذرد، بیشتر از آن‌چه در زندگی شما در جریان ا‌ست، توجه دارد. بدخلقی و بلاتکلیفی، رابطه با آدم دمدمی‌مزاج را به‌نوعی باری به هر جهت می‌کند و این اصلا به‌نفع شما نیست. اگر شما با یک انسان دمدمی‌مزاج روبه‌رو هستید، احتمالا همواره با این مسئله مواجه شده‌اید که با وجود این‌که تلاش می‌کنید با او ارتباط خوبی داشته باشید، گاهی شما را پس می‌زند و بدون هیچ دلیلی به یک‌باره ناپدید می‌شود و شما هم هرگز دلیلی برای این مسئله پیدا نمی‌کنید.


ویژگی‌های انسان‌های دمدمی‌مزاج


• آن‌ها بلاتکلیف و بدون ثبات فکری هستند و نمی‌دانند از زندگی چه می‌خواهند
• در تمام تصمیم‌گیری‌هایشان نیاز به شنیدن نظرات دیگران دارند
• انسان‌های متعهد و مسئولیت‌پذیری نیستند
• برای آن‌ها آزادی عمل برابر ا‌ست با انتخاب نکردن
• اغلب شخصیتی دوگانه دارند
• نمی‌توان به آن‌ها اعتماد کرد
• افرادی کمالگرا هستند
• دچار عدم عزت‌نفس و کمبود اعتماد‌به‌نفس هستند
• افرادی بدبین هستند و نسبت‌به محیط اطرافشان احساس امنیت نمی‌کنند

افراد دمدمی‌مزاج

با افراد دمدمی‌مزاج چگونه برخورد کنیم؟


مراقب حرف‌هایی که به فرد دمدمی‌مزاج می‌زنید باشید: ممکن ا‌ست افراد دمدمی‌مزاج به شما القا کنند که بهترین دوست آن‌ها هستید، اما مسئله‌این‌جا‌ست که آن‌ها افراد وفاداری نبوده و از آنجایی که قادر به برقراری یک ارتباط واقعی با شما نیستند، بهتر ا‌ست تا حد امکان رازهای خودتان را با آن‌ها در میان نگذارید، چون آن‌ها رازدار نیستند و راز شما را به‌راحتی برای دیگران بازگو می‌کنند.


برای انجام تفریحات هزینه‌بر به فرد دمدمی‌مزاج تکیه نکنید: دوستان دمدمی‌مزاجتان می‌توانند همراهان خوبی برای پیوستن به شما در تفریحاتتان، مخصوصا برنامه‌های تفریحی لحظه آخری‌تان باشند.‌ اما به این نکته توجه داشته باشید که اگر زمانی تصمیم داشتید که به تفریحاتی بپردازید که مستلزم صرف هزینه هستند، از این افراد نخواهید که با شما همراه شوند، زیرا ممکن ا‌ست آن‌ها به یک‌باره از همراهی با شما منصرف شوند و شما مجبور شوید هزینه‌های گزاف و بیهوده‌ای را متحمل شوید.


رفتار‌های افراد دمدمی‌مزاج را با خودتان شخصی‌سازی نکنید: این‌که اشخاص دمدمی‌مزاج در یک زمان با شما بسیار صمیمی باشند و در یک زمان به یک‌باره ارتباطشان را با شما قطع کنند می‌تواند مسئله‌ای گیج‌کننده باشد و باعث رنجش خاطرتان بشود. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که تغییرات رفتاری آن‌ها ارتباطی با رفتار‌های شما ندارد و به شخصیت خود آن‌ها مربوط ا‌ست.


از فرد دمدمی‌مزاج سراغ نگیرید: افراد دمدمی‌مزاج همواره رفتار‌های منفی و مخرب خود را ادامه می‌دهند، زیرا اطرافیانشان مجوز این رفتار‌ها را برای آن‌ها صادر کرده‌اند. در زندگی همه‌ی ما افرادی وجود دارند که با انسان‌های اطرافشان بدرفتاری می‌کنند و نیز در مواردی کارها و رفتار‌های نامطلوبی از خودشان نشان می‌دهند؛ ما هم معمولا در مورد این افراد این‌گونه اظهار‌نظر می‌کنیم: «او همیشه همین‌طور ا‌ست...» اگر شما بدون‌توجه به رفتار‌های نامطلوب آن‌ها با دوستان دمدمی‌مزاجتان تماس بگیرید تمام رفتار‌هایی که این افراد در پاسخ به شما از خود بروز می‌دهند تقصیر خودتان ا‌ست. بنابراین بهترین کار این ا‌ست که از آن‌ها سراغی نگیرید و در صورت لزوم با آنان قطع ارتباط کنید. در این‌صورت آن‌ها متوجه رفتار‌های نامطلوب خود می‌شوند و ممکن ا‌ست تغییر کنند. توجه داشته باشید که اگر به کسی اجازه دهید با شما به‌نحوی نامطلوب رفتار کند، او این کار را انجام خواهد داد.

آخرین مطالب


مشاهده ی همه

معرفی محصول از سایت موفقیت


مشاهده ی همه

دیدگاهتان را بنویسید

footer background