menu button
سبد خرید شما
ورزش مغز - کوکولوژی
موفقیت  |  1403/05/13  | 
ورزش مغز - کوکولوژی

کار در رستوران


معمولا شروع یک کار جدید همراه با ا‌سترس و نگرانی‌های بسیاری ا‌ست؛ چون محیط جدید و افرادی‌ که در آن محل مشغول به‌کار هستند، همه ناآشنا هستند و همین ناآشنایی محیط، موجب ا‌سترس زیادی در فرد تازه‌وارد می‌شود. فرد باید هزاران کار جدید را بیاموزد، از طرفی دوست دارد وظایفش را به‌بهترین شکل ممکن انجام دهد و بتواند نظر مدیر را به خود جلب کند، مسلما در این محیط ناآشنا میزان اشتباهات و احتمال خطا بالا می‌رود.‌ درکل اشتباه‌کردن بد نیست و به تجربیات فرد اضافه می‌کند، اما به‌شرطی که او تلاش کند دیگر آن اشتباهات را تکرار نکند.

تصور کنید که یکی از دوستانتان به‌تازگی در یک رستوران مشغول به‌کار شده ا‌ست. یک روز تصمیم می‌گیرید برای دیدن دوستتان به‌همان رستوران بروید و او را ببینید و از حال و روزش باخبر شوید. وقتی وارد رستوران می‌شوید، می‌بینید که دوستتان با مشکلی مواجه شده ا‌ست و در‌حال بحث‌کردن با یکی از مشتریان رستوران ا‌ست. دوستتان چه اشتباهی مرتکب شده که کار به بحث و دعوا کشیده ا‌ست؟ از لیست زیر یکی از موارد را به‌نظرتان دلیل بروز مشکل برای دوستتان بوده ا‌ست، انتخاب کنید:

1- مشتری چندین‌بار او را صدا زده بود، اما دوستم نزد او نرفته بود.

2- هنگام سفارش گرفتن اشتباه کرده بود و به‌جای غذایی که مشتری انتخاب کرده بود، غذای د‌یگری را برای او برده بود.

3- سهوا غذا یا نوشیدنی را روی لباس او ریخته بود.

4- قبل از این‌که مشتری غذایش را تمام کند، اقدام به تمیزکردن میز کرده بود.


پاسخ آزمون:


دوستتان که در رستوران مشغول به‌کار شده ا‌ست، در این آزمون نشان‌دهنده تصور شما از خودتان ا‌ست. اشتباهی که دوستتان مرتکب شده ا‌ست، در‌واقع نشان‌دهنده نقاط ضعف شما‌ست، اما از دید ناخودآگاهتان. در این بازی سعی کردیم دریابیم ما در ناخودآگاه تصور می‌کنیم چه ضعف و کا‌ستی‌هایی به‌خصوص هنگام رسیدگی به نیاز‌های دیگران داریم. در این بازی اشتباهی که تصور کردید دوستتان مرتکب آن شده ا‌ست، به‌طور مستقیم با مشکلاتی در ارتباط ا‌ست که شما در زندگی خود با آن‌ها مواجه هستید.


1- مشتری چندین‌بار او را صدا زده بود، اما دوستم نزد او نرفته بود.

شما فکر می‌کنید دقت و توانایی‌هایتان درزمینه تمرکز بر کارها و وظایفتان کم شده ا‌ست. این کم‌توجهی را در ارتباط با همسرتان نیز دارید. وقتی با همسرتان قرار می‌گذارید که کار خاصی را انجام دهید، آن را فراموش می‌کنید. وقتی در محل کارتان مسئولیتی را به شما محول می‌کنند، نمی‌توانید مانند گذشته روی انجام آن تمرکز کنید و همین موجب شده ا‌ست طی چند وقت اخیر بارها مرتکب اشتباهات مختلف شوید.

 همسرتان نیز از بی‌توجهی و کمبود تمرکز شما ناراحت ا‌ست و شاید تا‌کنون از این مسئله به شما شکایت کرده باشد. شما باید مشکلتان را ریشه‌یابی کنید تا دریابید چه مسئله‌ای ذهنتان را تا این حد درگیر خود کرده که موجب شده ا‌ست دقت و تمرکزتان کم شود. مسلما آن‌چه ذهن شما را به خود مشغول کرده، مسئله مهمی ا‌ست که بر شما تاثیر جدی گذاشته ا‌ست. قبل از این‌که مسئله عمقی و ریشه‌دار شود، برای برطرف‌کردن آن گام بردارید. حتی می‌توانید با همسرتان نیز درمورد این مسئله صحبت کرده و از او بخواهید به شما در حل مشکل کمک کند.


2- هنگام سفارش‌گرفتن اشتباه کرده بود و به‌جای غذایی که مشتری انتخاب کرده بود، غذای د‌یگری را برای او برده بود.

به‌تازگی کمی مسئولیت‌پذیری‌تان کم شده ا‌ست. البته اگر کمی بیشتر به خود و رفتار‌هایتان توجه کنید، متوجه می‌شوید که گاهی در رفتار‌هایتان این عدم مسئولیت‌پذیری را داشته‌اید؛ مثلا زمانی‌که با یکی از دوستانتان قرار رستوران یا سینما داشتید، بدون این‌که با او هماهنگ کنید و یا ازقبل او را در جریان بگذارید، با یکی دیگر از دوستانتان نیز قرار گذاشتید و او را نیز به رستورانی که قبلا با دوستتان قرار گذاشته بودید، برده‌اید؛

 یعنی بدون هماهنگی قرار دونفره‌تان را سه‌نفره کرده‌اید و مسلما دوستی که در ابتدا با او قرار گذاشته بودید، از این کار شما بسیار ناراحت شده ا‌ست یا بدون هماهنگی با همسرتان شب زمانی‌که به منزل بازگشتید، یکی از دوستانتان را با خود به منزل بردید و همسرتان از این کار شما ناراحت و دلخور شده ا‌ست. اگر می‌خواهید در زندگی موفق‌تر باشید و ارتباطات قوی‌تر و سالم‌تری داشته باشید، باید بیاموزید که بیشتر به‌نظرات طرف مقابلتان اهمیت بدهید و قبل از انجام کارهایی که به طرف مقابلتان نیز مربوط می‌شود، حتما با او هم مشورت کنید؛ همچنین این قانون را باید درمورد همسرتان نیز رعایت کنید.

 به‌یاد داشته باشید صمیمیت و نزدیکی شما با همسرتان، به‌هیچ‌وجه به شما مجوز نمی‌دهد به‌جای او تصمیم بگیرید یا بدون مشورت با او کاری را که به او نیز مربوط می‌شود، انجام دهید. اگر می‌خواهید زندگی مشترکتان شیرین‌تر و موفق‌تر از قبل باشد، حتما تمرین کنید که در موارد مختلف نظر همسرتان را نیز بپرسید و کارها را با مشورت با یکدیگر انجام دهید.


3- سهوا غذا یا نوشیدنی را روی لباس او ریخته بود.

شما مضطرب هستید، باید ببینید که آیا همیشه این اضطراب را داشته‌اید و یا این‌که به‌تازگی اضطراب دارید. دلیل اصلی نگرانی‌هایتان را پیدا کنید. شما می‌خواهید همه‌چیز کامل و بی‌‌نقص باشد‌ و همواره کارها به‌بهترین شکل ممکن انجام شود. اما وقتی شما تا این حد نگران کامل و بی‌عیب‌بودن امور هستید، اطرافیانتان را آزار می‌دهید و البته خودتان بیش از دیگران از این کمال‌گرایی آسیب می‌بینید. سعی کنید، خیلی به‌جزئیات اهمیت ندهید؛ چرا‌که توجه بیش‌ازحد به‌جزئیات، زندگی را بسیار دشوار می‌کند. هرقدر زندگی را ساده‌تر بگیرید و کمتر به‌جزئیات اهمیت بدهید، متوجه می‌شوید که آرامش بیشتری دارید و بدین ترتیب کم‌کم اضطراب از زندگی‌تان دور می‌شود.


4- قبل از این‌که مشتری غذایش را تمام کند، اقدام به تمیزکردن میز کرده بود.

شما عجول هستید و همین ویژگی فرصت‌های بسیاری را از شما می‌گیرد. شما بسیاری اوقات باید صبوری کنید تا اوضاع به‌مرورزمان درست شود. وقتی اتفاقی می‌افتد، کمی آرام باشید، به خودتان فرصت بدهید چند نفس عمیق بکشید و بیشتر فکر کنید تا راه درست را دریابید. اگر بخواهید همچنان باعجله و بدون فکر کارها را انجام دهید، به‌زودی متوجه می‌شوید که دنیایی از فرصت‌های عالی را از دست داده‌اید. از همسر یا دیگر اعضای خانواده‌تان بخواهید وقتی قصد دارید یک واکنش عجولانه و هیجانی نشان دهید، کمی شما را آرام کنند و اجازه ندهند اولین راهی را که به ذهنتان می‌رسد، عملی کنید. به این ترتیب به‌‎مرورزمان می‌توانید این ویژگی خود را تعدیل کنید.


آخرین مطالب


مشاهده ی همه

معرفی محصول از سایت موفقیت


مشاهده ی همه

دیدگاهتان را بنویسید

footer background