menu button
سبد خرید شما
مواردي كه شايد مديران مدرسه به شما نگويند
موفقیت  |  1401/10/04  | 

مواردي كه شايد مديران مدرسه به شما نگويند


اگر مي‌خواهيد با من در مورد مشكلات و مسائل مدرسه و معلمان صحبت كنيد، صبح‌ها تشريف بياوريد كه وقت و حوصله بيشتري دارم. در ساعات پاياني كار مدرسه وقت زيادي براي صحبت كردن با اوليای دانش‌آموزان ندارم.

لطفاً اعتراض نكنيد،‌ من مسلما نمي‌توانم غيبت فرزند شما را به خاطر يك سفر تفريحي بپذيرم.

آيا گمان مي‌كنيد اتفاقاتي كه در منزلتان رخ مي‌دهند، همان‌جا باقي مي‌مانند؟ سخت در اشتباهيد، من و معلم فرزند شما و حتي ناظمان مدرسه اطلاعات زيادي در مورد مسائل مالي خانواده، جرو‌بحث‌ها، برنامه‌هاي خريد و بسياري موارد ديگر شما داريم. حتي اگر به كودكتان تذكر دهيد كه چيزي به ما نگويد، فايده‌اي نخواهد داشت.

كودكي كه شما در منزلتان مي‌بينيد با كودكي كه ما در مدرسه مي‌بينيم، متفاوت است.

به من نگوييد كه فرزند شما هرگز دروغ نمي‌گويد. تمام كودكان بارها و بارها مرتكب اشتباهات مختلف مي‌شوند و دروغ مي‌گويند.

زماني كه دانش‌آموزي هنگام عصبانيت،‌ همكلاسي‌هايش را كتك مي‌زند يا چيزي را به سمت ديگران پرتاب مي‌كند، با رفتارش به طور مستقيم اين پيام را به ما مي‌دهد كه اين كودك در خانه با مشكلات مختلفي مواجه است. اما در بيشتر مواقع، والدين اين دانش‌آموزان مي‌گويند فرزند من در خانه هيچ مشكل و سوء‌رفتاري ندارد. اين پاسخ والدين كمي تكراري شده است. توصيه مي‌كنم به جاي پنهان كردن واقعيت بياييد كمي با هم براي رفع مشكل فرزندتان همفكري كنيم تا راهي بيابيم.

لطفا از من نخواهيد به معلم فرزندتان تذكر دهم كه تكاليف دانش‌آموزان را كمتر كند يا در امور مربوط به كلاسش دخالت كنم، من به معلمان دستور نمي‌دهم، ‌ما با هم همكار هستيم و با هم كار مي‌كنيم.

بعضي از همكلاسي‌هاي فرزند شما قلدر هستند و دانش‌آموزان ديگر را اذيت مي‌كنند، اما من نمي‌توانم چنين دانش‌آموزاني را به‌سادگي از مدرسه اخراج كنم، ‌آنها هم حق تحصيل دارند.

حل مشكلات دانش‌آموزان ساده است. مشكل زماني بزرگ مي‌شود كه والدين براي حل مشكلات فرزندانشان وارد ميدان مي‌شوند و مشكلي بسيار ساده و كوچك را به معضل بزرگي تبديل مي‌كنند.

مي‌دانيد چه چيزي را بيشتر از همه در مورد اين كار دوست دارم؟ اينكه مي‌توانم روي كودكان و بزرگسالان تاثير بگذارم، به آنها در حل مشكلاتشان كمك كنم و هر روزي كه وارد مدرسه مي‌شوم با مسئله جالبي مواجه مي‌شوم كه معمولاً تكرارنشدني است.

لطفا به ياد داشته باشيد كه اين تكاليف فرزند شماست نه خود شما. ما به‌خوبي مي‌دانيم كه يك مهندس به‌خوبي از عهده انجام اين تمرينات برمي‌آيد، اما مي‌خواهيم بدانيم آيا يك دانش‌آموز نيز مي‌تواند آنها را انجام دهد؟ آيا دانش‌آموزان دروسي را كه در مدرسه به آنها داده شده آموخته‌اند يا نه! اگر فرزندتان در انجام تكاليفش دچار اشتباه مي‌شود، فورا تكاليفش را به جاي او انجام ندهيد. دانش‌آموزان بايد اشتباه كنند، بايد بارها مسئله‌اي را كه به‌خوبي متوجه نشده‌اند، حل كنند تا از طريق تكرار و تمرين، درس را به‌خوبي ياد بگيرند. اما زماني كه به دليل دلسوزي يا بي‌حوصلگي تمرينات را به جاي آنها انجام مي‌دهيد آنها چيزي ياد نمي‌گيرند.

اگر شما و فرزندتان از معلم خوشتان نمي‌آيد، به اين اتفاق به عنوان يك شانس بزرگ نگاه کنید. در طول زندگي هم بسيار اتفاق مي افتد كه ناچار مي‌شويم با افرادي باشيم كه آنها را دوست نداريم اما راهي جز كنارآمدن با آنها نداريم. مدرسه مكان آموختن است، اجازه دهيد فرزندتان مهارت‌هاي زندگي را در اين مكان به‌خوبي بياموزد.

بسياري اوقات يك دانش‌آموز عصباني به اتاق مي‌آيد تا كمي با من در مورد موضوعي خاص صحبت كند. بهترين كاري كه مي‌توانم انجام دهم اين است كه چند دقيقه به او بگويم بنشيند و منتظر بماند. من نيز در اين فرصت كارهاي خودم را انجام مي‌دهم و قصد من از اين رفتار اين است كه به او بياموزم هميشه به‌آرامي با ديگران صحبت كند. او در اين فرصت آرام مي‌شود و سپس با هم صحبت مي‌كنيم.

عزيزترين دانش‌آموزان به نظر من باهوش‌ترين و ممتازترين آنها نيست، بلكه فردي است كه بيش از سايرين تلاش مي‌كند.

بسياري از والدين به دليل مشكلات مادي بسيار كار مي‌كنند و از فرزندانشان دور هستند، بنابراین از مشكلات روحي فرزندشان بي‌اطلاع مي‌مانند و هرگز گمان نمي‌كنند عدم حضور كافي والدين چه تاثيرات مخربي در روح و روان كودكان برجا مي‌گذارد، اما همين والدين با مشاهده كوچك‌ترين مشكلي به مدرسه مي‌آيند و با ما بحث مي‌كنند كه علت مشكلات فرزند من، شما و معلمان او هستيد.

من به عنوان يك مدير بايد همزمان يك قانونگذار مدبر باشم تا قوانيني مطابق حال همه دانش‌آموزان وضع كنم. يك مشاور بي‌نظير باشم، روان‌شناس باشم كه بتوانم مشكلات و ناتواني‌هاي دانش‌آموزان را بيابم و بتوانم در مواقع خاص نقش يك پدر و مادر مهربان و دلسوز را بازي كنم و همه اين كارها را بتوانم هم‌زمان انجام دهم. پس به من حق بدهيد گاهي دچار اشتباه شوم.

آخرین مطالب


مشاهده ی همه

معرفی محصول از سایت موفقیت


مشاهده ی همه

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

footer background