menu button
سبد خرید شما
آیا می توان به ازدواج مجدد موفق امید داشت؟
موفقیت  |  1401/09/28  | 
چگونه ازدواج مجدد موفقی‌ داشته باشیم

آیا می توان به ازدواج مجدد موفق امید داشت؟


در ازدواج مجدد، ممکن است یکی‌ از طرفین یا هر دوی آنها، تجربه‌های تلخ گذشته خود را ناخود‌آگاه وارد زندگی‌ جدیدشان کنند. توصیه‌های زیر به‌منظور جلوگیری از این اتفاق و به‌منظور ایجاد یک ازدواج مجدد موفق آورده شده‌اند.

شانس ازدواج مجدد بعد از طلاق:

همانطور که می‌دانید «طلاق، شانس رابطه‌ای جدید و موفق را کاهش می‌‌دهد.»، پس اگر شما خانمی هستید که با وجود فرزند طلاق گرفته‌اید، باید بدانید که شانس ازدواج مجدد شما از خانم‌های مطلقه‌ای که فرزند ندارند یا مردهای مطلقه، یا کسانی‌ که هیچ وقت ازدواج نکرده‌اند، کمتر است . اما این را نیز باید بدانید که نه‌تنها ازدواج مجدد اتفاق می‌‌افتد بلکه می‌‌تواند موفق هم باشد.

 

۱۰ توصیه در راستای ازدواج مجدد

۱ - با ازدواج اول خود تسویه‌حساب کرده و آن را کاملا کنار بگذارید؛ همچنین علاوه بر ملاحظات مالی‌، اجتماعی و جغرافیایی، مطمئن شوید از نظر احساسی‌ نیز آمادگی‌ برقراری یک رابطه جدید را دارید.

۲ - به اشتباه‌های خود پی‌ ببرید. ‌ضعف‌ها و اشتباه‌های ازدواج اولتان را بسنجید و اطمینان حاصل کنید که آنها را در ازدواج دوم خود تکرار نخواهید کرد.

۳ -شریک جدید زندگیتان را بشناسید‌. از این فرصت مجدد استفاده کرده و سعی‌ کنید شریک جدید زندگی‌ خود را بهتر و عمیقتر از شریک قبلی‌ بشناسید.

 ۴- اجازه دهید او هم شما را بشناسد .در برابر ترس‌ها و آرزوهایتان انتقاد‌پذیر، روراست و صادق باشید‌ تا او نیز شما را به‌خوبی بشناسد.

۵ - قبل از ازدواج به مشاوره بروید. به‌دنبال یک دوره هدفمند مشاوره باشید تا به کمک مشاور، پایه‌های ازدواج مجدد خود را محکم کنید.

۶- زندگی‌ جدید‌تان را پر‌انرژی و با‌نشاط  در خانه‌ای جدید آغاز کنید؛ از آن محله یا شهر دور شوید تا به دیگران فرصت ندهید با حرف‌هایشان زندگیتان را خراب کنند.

۷ - برنامه‌های روتین جدیدی ایجاد کنید. با ایجاد عادت‌ها و سنت‌های جدید، دست از برنامه‌های روتین ازدواج قبلی‌ خود برداشته و بدین‌وسیله ازدواج مجدد موفقی داشته باشید.

۸ – انعطاف‌پذیری را تمرین کنید. اگر مدت زیادی است طلاق گرفته و مجرد هستید، حتما به برنامه‌های روتین خود عادت کرده‌اید؛ پس با روی باز از تغییرات استقبال کرده و در ازدواج مجدد خود سازگار و انعطاف‌پذیر باشید.

۹-  با مسائل مالی کنار بیایيد. مواظب باشید، بسیاری از ازدواج‌های مجدد، به‌خاطر حمایت مالی از همسر اول، فرزندان، دادن نفقه و ... به مشکل بر می‌‌خورند. اگر مسائل مالی برایتان مشکل‌ساز هستند، کارها را به ‌دست یک مشاور مالی بسپارید تا در اجرای عادلانه به شما کمک کند.

۱۰- افکار منفی‌ را از خود دور کنید. بدون آنکه خود را با فکر کردن به شکست یا طلاق مجدد خسته کنید، فقط روی یک ازدواج مجدد موفق تمرکز کنید.

آخرین مطالب


مشاهده ی همه

معرفی محصول از سایت موفقیت


مشاهده ی همه

اشتراک گذاری

blank image

بهار گنج طلب

1401/10/15

۱۷ ساله جدا شدم به دو پسر،هیچ وقت شانس جدی برای ازدواج پیدا نکردم هر کسی که نزدیک شد یا متاهل بود یا فقط برای یک دوره کوتاه می خواست بشدت منصرف و متنفر شدم دیگه از ازدواج خودم رو به دست خدا سپردم

دیدگاهتان را بنویسید

footer background