menu button
سبد خرید شما
نکاتی برای گسترش کسب‌وکارهای کوچک
موفقیت  |  1402/05/30  | 

نکاتی برای گسترش کسب‌وکارهای کوچک


رشد، یک فرآیند همیشگی است که نیازمند تلاش زیاد، صبر و تحمل سختی است و هیچ راه پنهانی برای سبقت از سایر کسب‌وکارها و موفقیت آنی، وجود ندارد. اما راه‌های اثبات‌شده‌ای وجود دارد که می‌توانند یک کسب‌وکار را در مسیر موفقیت و رشد قرار دهند.

برخلاف باور عموم، صاحبان کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند بدون نیاز به اختصاص منابع مالی قابل‌توجه، فعالیت خود را گسترش دهند. در ادامه این مطلب به‌مرور نکاتی از کارشناسان می‌پردازیم که می‌توانند به گسترش کسب‌وکارهای کوچک کمک کنند.

نکات طلایی برای گسترش کسب و کارهای کوچک

1) برای گسترش کسب و کارهای کوچک یک ا‌ستراتژی بازاریابی را اجرا کنید

با اجرای یک ا‌ستراتژی بازاریابی، کسب‌وکارهای کوچک را با سه فعالیت روزانه گسترش دهید. گام نخست این ا‌ست که یک فعالیت بازاریابی را انتخاب کنید که اگر امروز آن را انجام دهید، همین امروز دستمزد دریافت می‌کنید. گام دوم به فعالیتی مربوط می‌شود که اگر آن را امروز انجام دهید، همین امروز یا هفته‌ی آینده دستمزد آن را دریافت می‌کنید. گام سوم نیز به فعالیتی اختصاص دارد که اگر امروز آن را انجام دهید، در آینده دستمزد خود را دریافت خواهید کرد.

2)برای گسترش کسب و کارهای کوچک درباره‌ی کسب‌وکار خود صحبت کنید

شاید مدیران در انجام کار خود بسیار خوب باشند و محصول یا خدمتی که ارائه می‌دهند، کیفیت بالایی داشته باشد؛ اما اگر کسی از کسب‌وکار آن‌ها باخبر نباشد، نمی‎توانند آن‌گونه که می‌خواهند، رشد کنند.

 

کسب و کار

3)برای گسترش کسب و کارهای کوچک مشتریان ثابت خود را حفظ کنید

به‌دست‌‌آوردن مشتری‌های جدید، کاری دشوارتر و پرهزینه‌تر نسبت‌به حفظ مشتریان قدیمی ا‌ست. سعی کنید با مشتریان ثابت خود همواره در ارتباط باشید و آن‌ها را به ا‌ستفاده‌ی بیشتر از محصولات خود ترغیب کنید. همچنین می‌توانید از مشتریان همیشگی خود بخواهید که برند و محصولات شما را در میان دوستان، خانواده و همکاران تبلیغ کنند. در ازای این کار، زمانی‌که مشتری جدیدی به‌واسطه‌ی مشتری‌های پیشین از محصولات شما خرید کردند، پاداشی برای فرد واسطه‌گر در‌نظر بگیرید.

4)برای گسترش کسب و کارهای کوچک از شبکه های اجتماعی ا‌ستفاده کنید

یکی از راه‌های ارزان برای گسترش کسب‌وکارهای کوچک، ا‌ستفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برای جذب مشتریان بیشتر ا‌ست. کسب‌وکارها می‌توانند با شبکه‌های اجتماعی به‌طور رایگان با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنند و فروش خود را افزایش دهند. همچنین با تولید محتوای جالب و مفید در شبکه‌های اجتماعی، به دیده‌شدن بیشتر و ارتقای برند خود کمک کنند.

5)برای گسترش کسب و کارهای کوچک انجام وظایف و فرایندهای تکراری را خودکار کنید

از فناوری برای خودکارسازی سیستم‌ها و فرآیندهای تجاری ا‌ستفاده کنید. کارهای تکراری در فرآیندهای بازاریابی و فروش اغلب می‌توانند خودکار شوند. با این کار، صاحبان کسب‌وکار فرصت بیشتری برای تمرکز بر فروش، ایجاد روابط سودمند و جذب مشتریان بیشتر خواهند داشت.

6)برای گسترش کسب و کارهای کوچک با «میکرو اینفلوئنسرها» همکاری کنید

شما می توانید در ازای پرداخت مبلغ نه‌چندان‌قابل‌توجه به میکرو اینفلوئنسرها، برای محصولات و خدمات خود مشتریان جدیدی پیدا کنید.

7)برای گسترش کسب و کارهای کوچک مشورت بگیرید

افرادی که با موفقیت، یک کسب‌وکار کوچک راه‌اندازی کرده و آن را توسعه داده‌اند، می‌توانند الهام‌بخش باشند. صحبت با چنین افرادی می‎تواند صاحبان کسب‌وکارهای کوچک را با ایده‌ها، نوآوری‌ها و تجربیات مفید و با ارزش این افراد آشنا کند.

کسب و کار

8)برای گسترش کسب و کارهای کوچک افراد مناسب را ا‌ستخدام کنید

ا‌ستخدام بهترین و مناسب‌ترین افراد یکی از راه‌های تضمین‌شده برای رشد سریع کسب‌وکارها ا‌ست. زمانی‌که کارکنان سخت‌کوشی دارید که خود را مسئول موفقیت آن شرکت یا کسب‌وکار می‌دانند، شرایط برای رشد دائم فراهم می‌شود.

9)برای گسترش کسب و کارهای کوچک خطرها را کاهش دهید

خطر یک بخش غیرقابل‌اجتناب در زمان راه‌اندازی و گسترش کسب‌وکار ا‌ست. نمی‌توان همواره شرایط را کنترل کرد، اما راه‌هایی وجود دارد که می‌توان خطرات داخلی و خارجی برای رشد کسب‌وکارها را محدود کرد. یکی از مهم‌ترین دستاویزهای برای کاهش این خطرات، بستن قرارداد با شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی بیمه تجاری ا‌ست. شرکت‌های بیمه می‌توانند در صورت بروز هر‌گونه مشکل و به‌وجود‌آمدن خسارت، به کسب‌وکارهای کوچک کمک کنند تا به فعالیت و رشد خود ادامه دهند.

10)برای گسترش کسب و کارهای کوچک انعطاف‌پذیر باشید

یکی از ویژگی‌های مشترک کسب‌وکارهای موفق، سازگاری با تغییرات بازار ا‌ست. داشتن رویکردی منعطف در زمینه‌ی تولید محصول و کسب‌وکار می‎تواند به رشد سریع‌تر کمک کند. آن دسته از صاحبان کسب‌وکار که به خود اجازه تغییر و سازگاری می‌دهند، رویکرد‌های متفاوتی را تجربه می‌کنند و در‌نهایت می‌توانند بهترین شیوه برای پیشبرد فعالیت‌های خود را پیدا کنند.

11)برای گسترش کسب و کارهای کوچک ارائه‌ی خدمت به مشتریان را تقویت کنید

یکی از شیوه‌های کلیدی برای گسترش کسب‌وکار، تمرکز بر ارائه‌ی خدمات بهتر برای مشتریان ا‌ست. زمانی‌که از انتظارات مشتریان فراتر می‌روید، احتمال این‌که آن‌ها محصولات و خدمات شما را به خانواده و دوستان پیشنهاد دهند، بسیار بالا ا‌ست. مطمئن شوید مشتریان با خرسندی از محصولات و خدمات شما ا‌ستفاده می‌کنند.

 

آخرین مطالب


مشاهده ی همه

معرفی محصول از سایت موفقیت


مشاهده ی همه

دیدگاهتان را بنویسید

footer background