menu button
سبد خرید شما
ثروت یک‌شبه در بازار ارز دیجیتال
موفقیت  |  1402/05/29  | 
پاهایتان را روی زمین نگه دارید

آیا ثروت یک‌شبه در بازار ارز دیجیتال به دست می‌آید؟


به‌طور معمول من با سوال‌های زیادی از مخاطبانم در شبکه‌های اجتماعی مواجه می‌شوم که در مورد نحوه‌ی شروع، ادامه و فاکتورهای موفقیت در بازارهای مالی و ارز دیجیتال سوال می‌کنند؛ پس تصمیم گرفتم با شما خلاصه‌وار درباره‌ی انگیزه و دلایل خیلی از آدم‌ها از حضور در بازارهای مالی، دلایل عدم موفقیت و توقعات واقعی و غیرواقعی‌شان از این حوزه صحبت کنم.

همه‌ی آدم‌ها پولدار شدن را دوست دارند و در تمام طول زندگی‌شان به‌دنبال راه‌هایی هستند که این خوا‌سته‌شان را محقق کنند. همین موضوع باعث شد که در چند سال گذشته و به‌خصوص در زمان بالا‌رفتن ناگهانی قیمت بیت کوین، یعنی در سال 2020 میلادی، توجه خیلی از ایرانی‌ها به ارزهای دیجیتال و بازار‌های مالی و سرمایه‌گذاری جلب شود.
متاسفانه خیلی از آدم‌ها فقط به این دلیل که می‌شنوند فلانی بیت کوین را A ریال خرید و 10A ریال فروخت و یک‌شبه پولدار شد، یعنی به‌خاطر چشم‌و‌هم‌چشمی و یا تحت‌تاثیر یک جریان فکری گذرا در جامعه به این بازار متمایل می‌شوند. در‌واقع درخوا‌ست خیلی از کسانی که دوست دارند وارد  بازار ارز دیجیتال شوند یک‌شبه‌به ثروت زیاد رسیدن ا‌ست؛ در‌حالی‌که واقعیت این ا‌ست که هیچ‌کس و هیچ‌چیز نمی‌تواند شما را یک‌شبه و بدون هیچ پیش‌زمینه‌ای به ثروت برساند و موفقیت در هرکاری نیاز به تلاش، سخت‌کوشی و پشتکار دارد. بدون این فاکتورها، با اطمینان می‌شود گفت که غیرممکن ا‌ست.

ارز دیجیتال
مسیر موفقیت در بازار مالی کدام ا‌ست؟


اگر شما به‌طور مثال می‌شنوید که می‌گویند کسی یک‌شبه ره صدساله رفته، باید اطمینان داشته باشید که برای همان یک‌شب سال‌های سال زحمت کشیده و در یک‌شب زحمات چندساله‌اش به ثمر نشسته ا‌ست. بازار‌های مالی و ارزهای دیجیتال هم دقیقا به‌همین شکل ا‌ست. علی‌رغم این‌که در تصور خیلی از مردم، بازار ارز دیجیتال و بازار‌های مالی یک بازار تصادفی با احتمال کسب پول ناگهانی و خیلی زیاد ا‌ست، اما متاسفانه واقعیت تلخی که همه‌ی این آدم‌ها را بعد از شروع به معامله شوکه می‌کند این ا‌ست که بازار‌های مالی هم دقیقا مثل هر کسب‌و‌کار د‌یگری نیازمند کسب دانش، خودشناسی، آگاهی از قوانین بازار و پیروی از آن‌ها‌ست.

بازار‌های مالی هم مثل هر تجارت د‌یگری قوانین، ریسک‌ها و پاداش‌های خودش را دارد. دوست دارم در این‌جا، به‌عنوان کسی که سال‌ها در این حوزه کار کرده، به خواننده‌های جوانی که این مقاله را می‌خوانند بگویم که اگر فقط از روی هیجان، طمع، مقایسه خودتان با دیگران، رویای یک‌شبه‌به ثروت زیاد رسیدن و بدون مهیا‌کردن مقدمات لازم مثل خودشناسی و دانش در‌خصوص بازار تصمیم گرفتید وارد بازرهای مالی شوید، متاسفانه خیلی زود با از دست‌دادن سرمایه‌تان و همین‌طور با تحمل شکست‌های زیادی که برای شما دردهای عاطفی هم ایجاد خواهد کرد، به‌اجبار از بازار خداحافظی می‌کنید.

ارز دیجیتال
بگذارید برای درک بهتر شما یک مثال بزنم. وقتی کسی تصمیم می‌گیرد در یک شرکت به‌عنوان منشی مشغول به‌کار شود، ابتدا شروع به آموزش دیدن در زمینه‌های مختلفی مثل آموزش ورد، اکسل، فتوشاپ و ... می‌کند. در‌واقع برای این‌که بتواند آن شغل را به‌دست بیاورد، یک‌سری پیش‌زمینه‌ی الزامی را مهیا می‌کند.

بازار ارزهای دیجیتال و بازار‌های مالی هم دقیقا از همین قوانین، یعنی نیازمندی به یک‌سری پیش‌زمینه‌ی ضروری پیروی می‌کنند.
شما قبل از ورود به بازارهای مالی و ارز دیجیتال نیاز دارید روی خودآگاهی و خودشناسی خودتان کار کنید. عادت‌ها، باورها و ویژگی‌های شخصیتی‌تان را خوب بشناسید، بازار‌های مختلف و خصوصیات آن‌ها را آموزش ببینید. (این آموزش‌ها به‌همراه موارد تکمیلی دیگر در شبکه‌ی ما به‌صورت رایگان در اختیار همه‌ی علاقه‌مندان به این حوزه که دوست دارند معامله‌گری را شروع کنند قرار داده می‌شود).

پس یادتان باشد که وارد‌شدن به بازار‌های مالی از روی هیجان و احساسات غالب بر جامعه، نه‌تنها شما را به ثروتی که به‌دنبالش هستید، نمی‌رساند، بلکه ممکن ا‌ست همان مقدار کم سرمایه‌ی شما را هم تحت‌تاثیر قرار بدهد.
در‌واقع چه در بازار‌های مالی و چه در زندگی شخصی، ما نیاز داریم که برای رسیدن به خوا‌سته‌هایمان هدف‌گذاری کنیم و برای رسیدن به این اهداف، برنامه داشته باشیم. بیشتر وقت‌ها افراد به اهدافشان نمی‌رسند به این دلیل که مسیری را برای رسیدن به آن در‌نظر نمی‌گیرند و در انجام کارهایشان تمرکز ندارند.

یک دلیل دیگر می‌تواند این باشد که افراد فقط رویا‌پردازی می‌کنند و چشم‌اندازهای خودشان را به مرحله‌ی اجرا نمی‌رسانند. خیلی از افراد، انرژی زیادی را برای تجسم رویاها و اهدافشان صرف می‌کنند و حرف‌ها و ایده‌های قشنگی دارند‌، ولی چون هیچ عملی در کار نیست، این ایده‌ها فقط در مرحله‌ی تجسم باقی می‌مانند. اهدافی مثل شروع، ادامه و موفقیت در بازار‌های مالی هم دقیقا به‌همین صورت ا‌ست و شما نیازمند یک‌سری پیش‌نیاز‌های ضروری هستید و تا آن‌ها را فراهم نکنید نمی‌توانید به هدفتان برسید.

ارز دیجیتال

تفاوت بازار‌های مالی با بازار بازی‌هایی با نتایج تصادفی


موضوع د‌یگری که سوال خیلی از افراد بوده و من دوست دارم این‌جا درباره‌‌ی آن صحبت کنم شباهت یا تفاوت بازار‌های مالی با بازار بازی‌هایی با نتایج تصادفی ا‌ست. در‌واقع برای معامله‌گری در بازار‌های مالی ا‌ستراتژی وجود دارد و در‌واقع یک تریدر، ا‌ستراتژی و برنامه‌هایی دارد که در بلند‌مدت نتایج مثبتی خواهد داشت؛ اما در بازار بازی‌های با نتایج تصادفی به این شکل نیست و این بازارها پیرو یک پدیده‌ی علمی نیستند و بیشتر به شانس مربوط می‌شوند. در‌حالی‌که بازار‌های مالی، برخلاف تصور خیلی از کسانی‌که نا‌آگاهانه و از روی شانس وارد این حوزه شده و معامله می‌کنند کاملا تابع قوانینی جدی و علمی ا‌ست.

ارز دیجیتال

جمع‌بندی بحث بازارهای مالی


در پایان توصیه‌ام به شما مخاطبان عزیز این ا‌ست که همان‌طور‌که مثلا برای خرید یک خانه تحقیق می‌کنید، قیمت‌ها را از جاهای مختلف پرس‌و‌جو و با هم مقایسه کرده و ملکی را که می‌خواهید بخرید از هر نظر سبک و سنگین می‌کنید، برای شروع فعالیت در بازار‌های ارز دیجیتال، مالی و سرمایه‌گذاری هم حتما همین کار را انجام دهید. در موردش بخوانید، تحقیق کنید، سبک و سنگین کنید، بررسی کنید و اگر با شرایط روحی و مالی شما سازگار بود، واردش شوید.

یادتان باشد که هیچ‌کس و هیچ‌چیز که شامل بازار‌های ارز دیجیتال، مالی و سرمایه‌گذاری هم می‌شود نمی‌تواند یک‌شبه شما را به ثروت برساند و اگر کسی با وعده‌های این‌چنینی سعی در قانع کردن شما برای فعالیت دارد، قطعا می‌خواهد به شما رویاهایی را بفروشد که قطعا محقق نخواهند شد!
در‌واقع همه‌ی ما برای رسیدن به رویاهای زیبایی که در سرمان داریم نیاز داریم تا پاهایمان را محکم روی زمین نگه‌داریم!

محمد هلاکوئی/ تحلیل‌گر بازار‌های مالی

 

آخرین مطالب


مشاهده ی همه

معرفی محصول از سایت موفقیت


مشاهده ی همه

دیدگاهتان را بنویسید

footer background