menu button
سبد خرید شما
با دروغ‌گویی همسر چه کنیم؟
آلا نواح  |  1402/07/01  | 

دروغ‌گویی همسر

با دروغ‌گویی همسر چه کنیم؟

آیا با یک فرد دروغ‌گو ازدواج کرده‌اید؟ اگر چنین است، احتمال اینکه زندگی شما به دلیل بروز خشم و بی‌اعتمادی ناشی از دروغ‌گویی‌های همسرتان در آستانه‌ی فروپاشی باشد، بسیار زیاد است.


اگر زمانی برسد که احساس کنید همسرتان در مواردی به شما دروغ می‌گوید، در وهله‌ی اول باید سعی کنید که مواظب رفتار‌هایتان باشید، زیرا هر‌گونه سوء‌رفتاری از جانب شما ممکن ا‌ست باعث شود که همسرتان دوباره ادامه دهد و به شما دروغ بیشتری بگوید. البته این‌که او برای سرپوش‌گذاشتن روی خطاهایی که مرتکب شده به شما دروغ بگوید، یک مسئله ا‌ست و این‌که بخواهد به شما دروغ بگوید تا جلوی ناراحتی‌تان را بگیرد مسئله‌ی د‌یگری! قطعا دانستن انگیزه‌ی همسرتان از دروغ‌گفتن در چگونگی پاسخ‌دادن شما به او بسیار تاثیر‌گذار بوده و این‌که آیا شما او را می‌بخشید یا نه هم بسیار مهم ا‌ست.

همسر دروغگو
چرا همسرتان به شما دروغ می‌گوید؟


دروغ‌گفتن معمولا از همان سال‌های اولیه‌ی زندگی آغاز می‌شود. مثلا برخی از کودکان از سن دو سالگی و از همان زمانی‌که با قدرت شگفت‌انگیز کلمات آشنایی پیدا می‌کنند، ممکن ا‌ست دروغ‌گفتن را شروع کنند. برخی افراد از دروغ‌گفتن به‌عنوان نوعی محافظ فردی ا‌ستفاده می‌کنند و برخی دیگر این کار را به منظور رهایی از تنبیه یا جلوگیری از بروز درگیری‌های احتمالی انجام می‌دهند.


به‌طور طبیعی، در زندگی همه‌ی ما انسان‌ها، مواقعی پیش می‌آید که مجبور می‌شویم دروغ بگوییم. اما در زندگی مشترک، به‌خصوص وقتی همسرمان دروغ‌گو باشد، مسئله کمی متفاوت ا‌ست؛ یعنی درک این‌که آیا با همسری را‌ستگو و فداکار سر‌و‌کار داریم که به دانستن مهارت‌های لازم برای مدیریت بهتر زمان نیاز دارد تا مجبور به‌دروغ گفتن نشود یا با همسری دروغ‌گو که ممکن ا‌ست در یک رابطه‌ی خارج از ازدواج به سر می‌برد و نمی‌خواهد در این مورد چیزی بگوید، از اهمیت قابل‌توجهی برخوردار ا‌ست. ممکن ا‌ست هنگامی‌که دروغی را از همسرتان می‌شنوید، به منظور جلوگیری از بروز تنش‌های احتمالی، داشتن کمترین تضاد و اختلاف با او و دستیابی به آرامش و ثبات بیشتر در زندگی مشترک، بردباری پیشه کرده و سکوت کنید. اما اگر همسرتان بخواهد با توسل به‌دروغ، وجود یک رابطه‌ی پنهانی را انکار کند، در این‌صورت چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا شما تصمیم می‌گیرید که همسرتان را به چالش بکشید؟ مثلا او را تهدید به جدایی می‌کنید؟ یا به این امید که اگر رابطه‌ای هم وجود داشته باشد، به زودی پایان می‌یابد، به روی خودتان نمی‌آورید و سکوت می‌کنید؟

همسر دروغگو
اگر شما قبلا هم از همسرتان دروغی شنیده یا خیانتی از او دیده باشید، طبیعی ا‌ست که به‌راحتی نمی‌توانید با واکنش‌های ناخوا‌سته‌یا احساسات نامطلوبی که در این مورد برای‌تان ایجاد شده‌اند کنار بیایید. در این حالت بهتر ا‌ست سعی کنید پیش از گرفتن هر‌گونه تصمیم عجولانه‌ای، ابتدا در فضایی آرام و به‌دور از جرو بحث و کشمکش، با همسرتان در این مورد صحبت کنید. پس از در‌میان‌گذاشتن این مسئله با او، با تأمل به‌تمام حرف‌هایش گوش دهید تا در پایان گفت‌وگو، هر‌دو نفر شما بتوانید به یک نتیجه‌ی مثبت و مطلوب برسید.


اما اگر دیدید که نمی‌توانید به یک نتیجه‌ی صحیح و منطقی برسید و رنج و ناراحتی حاصل از این مسئله برای شما و همسرتان غیر‌قابل‌تحمل ا‌ست، بهتر ا‌ست از یک مشاور مجرب کمک بگیرید. یک مشاور کارآزموده می‌تواند به‌نحوی مطلوب شما و همسرتان را یاری کند تا مسیر زندگی و پیشرفت خود را از سر بگیرید و رو به جلو حرکت کنید.

همسر دروغگو
 در مواجهه با همسر دروغگو رفتار خود را تغییر دهید


آیا تا‌به‌حال به این مسئله فکر کرده‌اید که ممکن ا‌ست واکنش‌های شما نسبت‌به حرف‌ها و کارهای همسرتان او را وادار می‌کند که به شما دروغ بگوید؟ شاید بارها پیش‌آمده که وقتی همسر شما از یک دورهمی با دوستانش به خانه باز می‌گردد، تا مدت‌ها از جانب شما مورد سوال و جواب قرار می‌گیرد و سرزنش می‌شود. در‌نتیجه او تصمیم می‌گیرد هر دفعه که از منزل بیرون می‌رود، در مورد این‌که کجا بوده و با چه اشخاصی وقت گذرانده به شما دروغ بگوید! پس توجه به این نکته مهم ا‌ست که برخی از رفتار‌های شما با همسرتان ممکن ا‌ست باعث تمایل وی به‌دروغ‌گفتن شود تا از این طریق بتواند از بروز تنش و ناآرامی در محیط خانه جلوگیری کند. ممکن ا‌ست تغییر برخی از رفتار‌های شما بتواند مشکل را حل کند. هنگامی‌که زن و شوهر با هم احساس راحتی کنند، شاید پس از مدتی به این نتیجه برسند که برخی از رفتار‌هایی که آن‌ها دوست ندارند از همدیگر ببینند، آن‌قدر ارزش و اهمیت ندارند که به‌خاطرشان به زندگی و رابطه آسیبی برسد و بی‌اعتمادی آن‌ها نسبت‌به‌هم افزایش یابد.


پس باید برای ایجاد این تغییرات و نیز تقویت حس اعتماد بیشتر در یکدیگر، به خودتان و همسرتان زمان بدهید و بیشتر و صادقانه‌تر در مورد مسائل مختلف با یکدیگر گفت‌وگو کنید. در بیشتر موارد، علاقه، صمیمیت و اعتماد متقابل در یک رابطه با گذشت زمان تقویت می‌شود؛ با این حال، دیر یا زود زوجین به این نتیجه خواهند رسید که آسیب‌ها و زیان‌های ناشی از دروغ‌گفتن در زندگی مشترک به آسانی قابل‌ترمیم نیستند.

 

آخرین مطالب


مشاهده ی همه

معرفی محصول از سایت موفقیت


مشاهده ی همه

دیدگاهتان را بنویسید

footer background