menu button
سبد خرید شما
10 راهکار دکتر احمد حلت در مواجه با تنهایی
احمد حلت  |  1403/07/29  | 

10 راهکار دکتر احمد حلت در مواجه با تنهایی


تنهایی شکل‌های متعددی دارد و هر یک احساسی از تنهایی ما بازتابی‌ست از رنج‌هایی که می‌بریم. در این نوشتار ایده‌های حداقلی و کاربردی برای مواجهه با تنهایی، در زندگی فردی یا اجتماعی ارائه می‌شود. 


1) دلا خو کن به تنهایی، که از تن‌ها بلا خیزد/ سعادت آن کسی دارد که از تن‌ها بپرهیزد


2) اگر تنهایی‌تان آزارتان می‌دهد این رنجش روانی را انکار نکرده و به‌صورت آگاهانه آن را تجربه کنید.


3)  تنهایی دو نوع ا‌ست: یکی تنهایی شیرین و یکی تنهایی تلخ. در تنها‌بودن لذتی وجود دارد که چنانچه آن را درک کنید، به ا‌ستقبال آن می‌روید؛ به‌شرط آن‌که خودتان آن را انتخاب کرده باشید.


4) زیستن در اکنون جاودانه را تجربه کنید. در لحظه زندگی کنید. وقتی با کسی حرف می‌زنید از کنار او بودن و حتی نگاه‌کردن به چشمانش لذت ببرید‌. وقتی چای می‌نوشید یا غذا می‌خورید فقط لذت درک نوشیدن و خوردن را احساس کنید یا وقتی فیلمی می‌بینید چنان در آن غرق شوید که هیچ صدایی شما را به خودتان نیاورد.


5) بدانید شما تنها نیستید که تنهایی را احساس می‌کنید. تحقیقات نشان می‌دهد ۴۰ درصد مردم در یک مقطع زمانی احساس تنهایی می‌کنند. همین موضوع که بدانید میلیون‌ها نفر هم‌احساس شما هستند، نگاهتان را به آن عوض می‌کند.


6) در بعضی شرایط، مثل مواجهه با مرگ عزیزان، جدایی یا غم غربت مشورت با یک دکتر روان‌شناس می‌تواند برای برون‌رفت از وضعیت موجود به شما کمک بزرگی بکند.


7) گوشی تلفن خود را بردارید و با دوستان قدیمی‌تان ارتباط بگیرید، عزیزی را برای ناهار دعوت کنید و به یک گروه یا باشگاه با علایق مشترک بپیوندید.


8) یکی از مشکلات تنهایی، واگویه‌‌های منفی ا‌ست؛ یعنی داشتن نشخوار ذهنی و کلامی منفی به‌طور مداوم. آن را تبدیل به خودگویی مثبت کرده و جملات تاکیدی مثبت را تکرار کنید.


9) یکی از راه‌های مبارزه با تنهایی کارهای داوطلبانه ا‌ست؛ کمک برای شرکت در جلسات گروهی، رفتن به خانه‌ی سالمندان و معاشرت با آن‌ها یا داوطلب شدن در کارهای خیریه می‌تواند برای شما روش موثری باشد تا دچار انزوا یا تنهایی اجتماعی نشوید.


10) مطالعه، گوش دادن به پادکست، مدیتیشن، برنامه‌ریزی برای پیاده‌روی یا ورزش در باشگاه هم می‌تواند حال شما را بهتر کند.


آخرین مطالب


مشاهده ی همه

معرفی محصول از سایت موفقیت


مشاهده ی همه

دیدگاهتان را بنویسید

footer background