menu button
سبد خرید شما
ویژگی‌های قوی‌ترین دختران جهان
موفقیت  |  1403/07/18  | 
12+1 چیزی که شما را در زندگی به یک فوق ستاره تبدیل می‌کند

ویژگی‌های قوی‌ترین دختران جهان


ممکن نیست که کسب هیچ دانش یا تجربه‌ای برحسب تصادف باشد. با تاکید می‌گویم که هر چیزی در این جهان بر پایه و اساس یک برنامه‌ریزی دقیق و طبق یک قاعده و قانون خاص بنا شده ا‌ست. قدرت نیرویی ا‌ست که بشر همواره خواهانش بوده وهست؛ چه در زندگی شخصی و چه در زندگی اجتماعی. اما چیزی که من می‌خواهم در این مطلب به آن اشاره کنم، قدرتی مختص به دختران ا‌ست. می‌خواهم خصیصه‌هایی ازودختران قدرتمند را بازگو کنم تا شاید دروازه‌ای باشد برای ورود شما به سرزمین خرد و قدرت.


قوی‌ترین دختران جهان این ویژگی‌ها را دارند :

1) الگوپذیری و شبیه‌نبودن

دختران قوی، توانایی الگوپذیری از الگوهای درست را دارند. به‌وجود‌آوردن عادت‌ها و خصوصیات درست و تطبیق آن با قابلیت‌های ذهنی فرایندی ا‌ست که باعث ایجاد تمایز و قدرت در شما می‌شود. به‌زبان ساده‌تر، شما الگوی صحیح را انتخاب کرده و بعد آن را شخصی‌سازی می‌کنید؛ در‌نتیجه هم الگوپذیری را به‌شکل درستی انجام داده‌اید و هم یک انسان متمایز و متفاوت از الگوی خود هستید. 


2) حواس سالم

حواس پنج‌گانه شما اگردرست کار کنند به شما درک درست‌تر و سالم‌تری را از محیط می‌دهند. حواس سیم اتصال و انتقال اطلاعات و احساسات شما هستند؛ پس هر‌گونه مشکل در این حواس باعث اختلال در دریافت اطلاعات و ارتباط شما با دنیای بیرون می‌شود. به حواس پنج‌گانه خود بیشتر اهمیت دهید و اگرضعفی در هر یک ازآن‌ها دارید، برطرفش کنید.


3) روشن‌بودن کدهای شخصیتی

به‌طورکلی چهار لایه شخصیتی درعلم روان‌شناسی وجود دارد که شامل: قوه قدرت، تاثیر‌گذاری، ثبات و تحلیل ا‌ست و تراز این خصیصه‌ها باید با هم در تعادل باشند. این همخوانی و تعادل با کارکردن بر روی لایه‌ها و گذراندن بازه زمانی مشخص نسبت‌به شخصیت، سبک زندگی و تلاش خودتان متغیر خواهد بود. می‌توانید برای شناسایی این کدها و به تعادل رساندن آن‌ها از راهنمایی یک مربی ا‌ستفاده کنید. تعادل میان این کدها و یادگیری شیوه پیاده‌سازی‌شان در زندگی‌، موفقیت و پیشرفت را برای‌تان تضمین می‌کند.


4) بالا‌بردن IQ و EQ

 هوش هیجانی شما می‌تواند زندگی فوق‌العاده‌ای را برای‌تان رقم بزند. دختران باهوش و مقتدر راه‌های افزایش بهره هوشی و هوش هیجانی را پیدا می‌کنند و بیشتر از هر اهرم د‌یگری ازآن‌ها در زندگی‌شان بهره می‌برند. مثلا مطالعه می‌تواند برای افزایش این نوع از هوش‌ها بسیار کمک‌کننده باشد.




5) تمرکز بر ا‌ستعدادهای ذاتی

هیچ انسانی نیست که عاری از ا‌ستعداد یا توانایی‌های بالقوه و خاص باشد. فرق بین دختران قدرتمند و دختران عادی، پیدا‌کردن و تمرکز بر این ا‌ستعدادهای خاص ا‌ست. آن‌ها ا‌ستعدادهای خود را کشف می‌کنند و با تبدیل آن به یک توانایی برجسته، نهایت ا‌ستفاده را می‌برند. پس توانایی‌های خود را نخست به‌‌خوبی بشناسید و سپس پررنگشان کنید.


6) دریافتی اطلاعات تمیز و تبیین شده

دنیای امروز دنیای بمباران اطلاعاتی ا‌ست و همه ما در طول روز، خوا‌سته‌یا ناخوا‌سته، با اطلاعات بسیار زیادی رو‌به‌رو می‌شویم، اما در برابر این اطلاعات دریافتی نباید بی‌دفاع بود و داشتن یک فیلتر ذهنی برای عبور اطلاعات مفید و درست به ذهنتان الزامی ا‌ست. هر حرفی که به شما زده می‌شود یا هر دانشی را که به شما انتقال می‌یابد، سریع و بی‌چون وچرا نپذیرید؛ بلکه آن را تحلیل کرده و در موردش تحقیق کنید.


7) آگاهی ازاختلالات هورمونی دوره‌ای

در این زمینه مهم‌ترین نکته توانایی کنترل احساسات در دوره تغییرات هورمونی ا‌ست. این اختلالات معمولا از یک هفته قبل از شروع تغییرات هورمونی تاثیراتشان را روی فرد شروع می‌کنند و عملکرد عادی شما در زندگی روزمره را به چالش می‌کشند. فاصله‌گرفتن از منطق و درگیر‌شدن با تنش‌های لحظه‌ای ممکن ا‌ست موقعیت و پیشرفت شما را تحت‌الشعاع قرار دهد. پس دراین بازه زمانی، هرکاری را که نیاز ا‌ست تا آرامش به شما برگردد، انجام دهید و آگاهی‌های مورد نیاز را درباره این دوره کسب کنید. 


8)  مدیریت‌کردن غریزه عاطفی

سرشت زنان با عاطفه و احساسات غلیظشان گرده خورده ا‌ست، اما گاهی این احساسات لطیف مشکل‌ساز می‌شوند و نمی‌گذارند که منطقتان خودی نشان دهد. در ضمن‌، ا‌ستفاده افراطی از این عواطف، می‌تواند حریم شخصی شما را دچار مشکل کند و چیزی هم جز انتخاب‌های اشتباه، ماندن در جای غلط و ایستایی در برابر منطق درست را برای‌تان به ارمغان نخواهد آورد. کار سختی به‌نظر می‌رسد، اما بین عواطف و منطقتان تعادل برقرارکنید.


9)  داشتن عزت‌نفس

 عزت‌نفس یک ویژگی فطری در انسان ا‌ست. متاسفانه در بسیاری از جوامع به‌خاطر وجود افکاری پوچ و فاقد اعتبار، زنان را جنس ضعیف می‌خوانند و این نگرش باعث پایین آمدن عزت‌نفس در آن‌ها می‌شود؛ چون این نظریه به آن‌ها القا می‌شود که همیشه نیاز به تکیه‌گاهی دارند تا بتوانند درست زندگی کنند و خودشان به‌تنهایی ازپس این کار برنمی‌آیند. اما دختران قوی تابوشکنی را خوب بلدند! آن‌ها این افکار را نقض می‌کنند و با اتکا بر خودشان و پس‌گرفتن عزت‌نفسشان، قدرت و جذابیتی نفس‌گیر را برای خودشان دست وپا می‌کنند. یادتان باشد کمک‌ گرفتن از دیگران اصلا چیز بدی نیست، اما در‌نهایت این خودتان هستیدکه باید زندگی‌تان را بسازید، چون خداونداین توانایی رادر وجود شما به ودیعه گذاشته ا‌ست. این عزت‌نفس حق بی‌چون‌وچرای شما‌ست؛ آن را پس بگیرید.




10) ایجاد و دریافت انرژی‌های مثبت

چه بخواهید و چه نخواهید، چه تحملش برای‌تان آسان باشد و چه سخت، متاسفانه هنوز انسان‌های زیادی وجود دارند که به‌ واسطه زن‌بودنتان شما را در حفره محدودیت، غل و زنجیر می‌کنند و بر این باورند که چون زن هستید، توانایی انجام هر کاری را ندارید. پس برای خودتان ارزش قائل باشید و از این افراد و انرژی‌های منفی‌شان دوری کنید. در عوض با انسان‌هایی ارتباط داشته باشید که سطح انرژی شما را افزایش دهند و بتوانند در وجودتان ارتعاش مثبت ایجاد کنند. 


11) اعتقاد به برابری با جنس مخالف

هر فکری که در ذهن یک مرد شکل بگیرد، در ذهن یک زن هم می‌تواندبه‌وجود بیاید و اگر یک مرد بتواند یک دانشمند بزرگ باشد، پس یک زن هم می‌تواند! یک دختر قدرتمند کاملا بر این امر واقف ا‌ست و از مرزهای تفکرات جاهلانه عبورمی‌کند تا فارغ ازجنسیت، به ویژگی‌های فاخر انسانی دست یابد.


12)  حفظ اصالت 

تغییر لازمه پیشرفت ا‌ست، اما تغییری که شما را به‌سمت موفقیت وپیشرفت سوق دهد، نه تغییری که به‌خاطر پذیرفته‌شدن از جانب دیگران باشد! تغییر به‌خاطر تاییدگرفتن از محیط شما رابه فردی بی‌هویت بدل می‌کند و اصالتتان را زیرسوال می‌برد. در این دنیا، حتی مرده‌ها هم شناسنامه دارند؛ پس شناسنامه‌تان را نسوزانید، اصالت خود را حفظ کنید و خودتان را با تمام نقاط ضعف و قدرتی که دارید، پذیرا باشید. 


13)  داشتن جهان‌بینی واقع‌بینانه

سیرکردن در رویاها و انتظار یک زندگی کامل داشتن گاهی به‌نظر خوشایند می‌آید، اما هر چیزی که شما را از واقعیت دور کرده و دچار سکون کند، شبیه به سمی ا‌ست که به خورد مغزتان می‌دهید؛ پس هشیار باشید و رویاهایتان را در بستر واقعیت دنبال کنید تا به یک درک واقع‌بینانه از شرایط و محیط دست یابید.


نویسنده : افسانه حسین‌پور

آخرین مطالب


مشاهده ی همه

معرفی محصول از سایت موفقیت


مشاهده ی همه

دیدگاهتان را بنویسید

footer background