menu button
سبد خرید شما
جمله‌ات را عوض کن!
موفقیت  |  1403/07/03  | 

جمله‌ات را عوض کن!



یکی از شاگردان شیوانا به‌دلیل سهل‌انگاری و تلاش اندک نتوانست در آزمون درسی رتبه مناسب به‌دست آورد و روز بعد ازاعلام نتایج غمگین و افسرده گوشه‌ای نشسته بود و با خودش حرف می‌زد. 

شیوانا او را در آن حالت دید. کنارش نشست و به آرامی دلیل اندوهش را پرسید. 

شاگرد با حسرت گفت‌: "همه‌اش تقصیر خودم ا‌ست. من موجود سربه هوا و نادانی هستم. اگر وقت خود را به‌کارهای پوچ و بی‌ارزش تلف نمی‌کردم و با برنامه‌ریزی و نظم بیشتری به امور درسی‌ام می‌رسیدم الان این‌جا نبودم و از بقیه هم‌دوره‌ای‌هایم عقب نمی‌ماندم. من لایق هر لعن و نفرینی هستم چون موجود به‌درد نخور و بی‌فکری هستم."

شیوانا نفسی عمیق کشید و گفت‌: "از گفتن این جملات چه احساسی در تو زنده می‌شود؟"

شاگرد با اندوهی سنگین گفت‌: "روحیه‌ام بدتر و افسردگی‌ام بیشتر می‌شود. دیگر دست و دلم به هیچ کاری نمی‌رود و اصلا امیدی به تلاش دوباره ندارم."

شیوانا با تبسم گفت‌: "وقتی جملاتی این‌چنینی باعث می‌شوند تو تا این حد آزرده و خرد شوی گفتنشان به چه دردت می‌خورد؟ احساس گناهی که سبب قطع امید و سرکوب آرزوها شود چه فایده‌ای دارد؟

تو می‌توانی جملات د‌یگری به خود بگویی! جملاتی که به‌جای مایوس ساختن تو را امیدوارتر کنند و روح تازه‌تری در کالبد خسته و زخمی‌ات بدمند. تو می‌توانی بگویی که با این تجربه تلخ اکنون فهمیدی که راه تن‌پروری و بی‌قیدی به‌جایی منتهی نمی‌شود و تو مانند کسی که بیراهه را امتحان کرده‌ای اکنون می‌توانی با کوله‌باری از تجربه مفید، در راه درست سریع‌تر و مقاوم‌تر و مصمم‌تر گام برداری.

به خودت بگو این تجربه روح تو را قوی‌تر ساخته و احتمال آسیب‌پذیری تو در مقابل وسوسه‌های تن‌پروری را به حداقل رسانده ا‌ست.

 به خودت بگو که مسوولیت کامل این کا‌ستی‌ها را می‌پذیری و همان‌طوری که سال قبل بی‌قیدی و بی‌خیالی را انتخاب کردی امسال نظم و انضباط و تلاش را برمی‌گزینی و مصمم و قوی تمام همت و تلاش خود را به‌کار می‌گیری تا به رتبه و جایگاهی که حق توست و شایستگی آن را داری برسی.

خواهی دید با این جملات روحیه‌ات مقاوم‌تر و قدرتمندتر و امیدت به زندگی بیشتر می‌شود. هر وقت در زندگی دیدی جملاتی که به خود می‌گویی باعث نا‌امیدی و افسردگی‌ات می‌شود کافی ا‌ست آن جملات را عوض کنی. با عوض کردن جملاتی که به خود می‌گویی خواهی دید که دنیای اطرافت هم عوض می‌شوند. به‌همین سادگی!"


آخرین مطالب


مشاهده ی همه

معرفی محصول از سایت موفقیت


مشاهده ی همه

دیدگاهتان را بنویسید

footer background