menu button
سبد خرید شما
ورزش مغز - کوکولوژی
موفقیت  |  1403/07/05  | 
ورزش مغز - کوکولوژی

یک ماجراجویی واقعی


آیا تا‌به‌حال یک ماجراجویی واقعی را از نزدیک تجربه کرده‌اید؟ از آن دسته ماجراجویی‌هایی که در موردشان دا‌ستان نوشته‌شده‌ یا این‌که آن‌ها را به‌صورت برنامه‌ها و مجموعه‌هایی هیجان‌انگیز، پرمخاطره و چالش‌برانگیز از قاب شیشه‌ای تلویزیون دیده‌اید؟ یک دا‌ستان ماجراجویانه عاشقانه چطور؟‌ اگر هم تا‌کنون با چنین مواردی مواجه نشده‌اید،آیا علاقه دارید که آن‌ها را تجربه کنید؟ به سوالات این کوکولوژی پاسخ دهید و لذت ببرید!


1. تصور کنید که در دوران با‌ستان به‌عنوان یک جنگجو انتخاب شده‌اید تا با مشهورترین قهرمان سرزمینتان همراه شوید و یک گنجینه دزدیده‌شده را بیابید. وقتی خودتان را برای شروع این چالش آماده می‌کنید، آن قهرمان بزرگ به شما چه می‌گوید؟

الف) من اطمینان دارم که از عهده رویارویی با این چالش بر‌می‌آیی.

ب) به من اعتماد کن؛ همراه با هم این چالش را انجام می‌دهیم و موفق می‌شویم.

ج) بهتر ا‌ست از رویارویی با این چالش صرف‌نظر کنیم. 

د) اگر فکر می‌کنی که باید عقب‌نشینی کنی و نمی‌خواهی مرا همراهی کنی، الان بهترین زمان ا‌ست.


2. قبل از این‌که عازم شوید، پادشاه شما را احضار می‌کند و یک شمشیر به شما می‌دهد تا در صورت بروز خطر بتوانید از آن ا‌ستفاده کنید. این شمشیر چگونه ا‌ست؟

الف) یک شمشیر تیز، برنده و درخشان.

ب) یک شمشیر زنگ‌زده و قدیمی 


3. در سفرتان شما از بین کوه‌های بلند و مرتفع و جنگل‌های متراکم و عظیم می‌گذرید و در طول راه با موانع و بحران‌های زیادی روبه‌رو می‌شوید. از آغاز این سفر ماجراجویانه با چند دشمن درگیر شده‌اید؟

الف) چند صد نفر           ب) فقط یک تا دو نفر          ج) هیچ


4. در سفرتان نهایتا به دهانه غاری می‌رسید که گنجینه دزدیده‌شده در داخل آن قرار دارد. با زحمت فراوان وارد غار می‌شوید و بالاخره آن را می‌یابید.در آن لحظه حالت چهره آن قهرمان بزرگ که در این چالش همراه شما‌ست، چگونه ا‌ست؟

الف) به من نیشخند می‌زند.

ب) با لبخندی حاکی از رضایت و افتخار به من نگاه می‌کند.

ج) به من ساده و بی‌احساس نگاه می‌کند.


تفسیرآزمون


1) صحبت‌هایی که آن قهرمان بزرگ با شما می‌کند، عباراتی هستند‌ که در برانگیختن شما به عمل و افزایش غرورتان یا از‌بین‌بردن آن ایفای نقش می‌کنند. اگر او به شما گفت‌: «من اطمینان دارم که از عهده رویارویی با این چالش بر‌می‌آیی» یا «به من اعتماد کن؛ همراه با هم این چالش را انجام می‌دهیم و موفق می‌شویم» یا این‌که به‌جای تشویق‌کردن و دلگرمی‌دادن به شما چنین عباراتی را بیان کرد: «بهتر ا‌ست از رویارویی با این چالش صرف‌نظر کنیم» یا «اگر فکر می‌کنی که باید عقب‌نشینی کنی و نمی‌خواهی مرا همراهی کنی، الان بهترین زمان ا‌ست» هر یک از این عبارات برای پرداختن به‌کاری که می‌خواهید آن را انجام دهید، تاثیر به‌سزای خودشان را دارند. از طرفی دیگر آن‌ها بر این مسئله دلالت دارند که شما در برابر انسان‌های اطرافتان بسیار انعطاف‌پذیر هستید و نظرات آن‌ها می‌تواند عملکردتان را تحت‌تاثیر قرار دهد.


2) شمشیری که پادشاه به شما می‌دهد، نمایانگر میزان اعتماد‌به‌نفس شما‌ست. شمشیر تیز برنده و درخشان نشان‌دهنده این ا‌ست که شما در برخورد با چالش‌ها، موانع و مشکلاتتان در زندگی از اعتماد‌به‌نفس بالایی برخوردار هستید و به‌راحتی می‌توانید آن‌ها را رفع کنید؛ اما شمشیر زنگ‌زده و قدیمی نشان‌دهنده این ا‌ست که شما از اعتماد‌به‌نفس پایینی برخوردار هستید و باید روی آن کار کنید.


3) تعداد دشمنانی که با آن‌ها مواجه شده‌اید، تعداد موانع و بحران‌هایی ا‌ست که تا‌کنون در زندگی‌تان با آن‌ها مواجه شده‌اید و بر آن‌ها غلبه کرده‌اید. قطعا هر مقدار که تعداد این موانع و بحران‌ها بیشتر باشد، اعتماد‌به‌نفس شما و باورتان به توانایی‌هایتان افزایش می‌یابد و بیشتر به خودتان افتخار می‌کنید.


4) حالت چهره قهرمان بزرگی که شما را در این سفر ماجراجویانه و چالش‌برانگیز همراهی کرده و در‌واقع نماینده آن دسته از ویژگی‌هایی ا‌ست که شما آن‌ها را بیشتر در وجود انسان‌های پیرامونتان می‌پسندید و تحسین می‌کنید. اگر آن قهرمان شما را با نیشخند نگاه کرده ا‌ست، احتمالا افرادی که رفتار‌های مرموزانه‌ای دارند‌، برای‌تان از جذابیت زیادی برخوردار هستند‌. اگر آن قهرمان با لبخندی حاکی از غرور و افتخار به شما نگاه می‌کرد، برقراری ارتباط با افرادی که مثبت هستند‌ و در زندگی‌شان افتخارات بسیاری کسب کرده‌اند، برای‌تان از اهمیت به‌سزایی برخوردارند و از معاشرت با آن‌ها بسیار لذت می‌برید و در‌نهایت اگر او به شما ساده و بدون هیچ احساسی نگاه کرد، این یعنی احتمالا به‌نظرتان تمام انسان‌ها معمولی هستند‌.و از جذابیت خاصی برخوردار نیستند. در‌واقع شما تمامی انسان‌های اطرافتان را به یک دید می‌بینید.





آخرین مطالب


مشاهده ی همه

معرفی محصول از سایت موفقیت


مشاهده ی همه

دیدگاهتان را بنویسید

footer background