menu button
سبد خرید شما
13 عادت خوب که موفقیت شما را سرعت می‌بخشد
موفقیت  |  1403/06/27  | 
با سرعت، به‌سوی پیشرفت!

13 عادت خوب که موفقیت شما را سرعت می‌بخشد


به‌عنوان یک کارآفرین یا یک مدیر عالی‌رتبه، ممکن ا‌ست شما غرق در کارهایی به‌ظاهر بی‌پایان شده باشید یا احساس کنید که برای انجام کارهایی که می‌خواهید، به‌اندازه کافی وقت ندارید. شما می‌توانید این کارها را در طول روز انجام دهید تا به یک «عادت» تبدیل ‌شوند یا این‌که اجازه دهید به بعد موکول شوند. با وجود این مسئله، ایجاد عادات خوب که به بالا‌بردن مهارت‌هایتان برای موفقیت‌های بعدی کمک می‌کند، بسیار حائز اهمیت ا‌ست. برای شما که سخت کار کرده‌اید تا به موفقیت دست پیدا کنید، تعیین اهداف و مرزها، چه از نظر شخصی و چه در کار حرفه‌ای، بسیار مهم ا‌ست.


برای پیدا‌کردن ایده‌های بهتر در مورد عادت‌های خوب، ما از اعضای شورای کارآفرینان جوان خوا‌ستیم عادات مثبتی را که منجر‌به موفقیتشان شده ا‌ست، با ما به اشتراک بگذارند. آن‌چه آن‌ها پیشنهاد می‌کنند، به این شرح هستند:


1. هر‌روز صبح، اول یک لیست از کارها تهیه کنید

هر صبح و قبل از شروع روز یا شب قبل و پیش از تمام‌شدن روز، کارهای خود را به‌طور خلاصه مرور کرده و سپس بر‌اساس اهمیت و اولویت، آن‌ها را دسته‌بندی کنید. فقط 15 دقیقه برای این کار صرف می‌کنید، ولی این امکان را به شما می‌دهد که همه‌چیز را تنظیم کنید تا نتیجه آن یک روز، بسیار بهتر و کارآمد‌تر شود.


2. مشکلات کاری را با دیگران در میان بگذارید

وقتی با یک مسئله مهم دست‌و‌پنجه نرم می‌کنید، لازم نیست که همه‌چیز را در جیب خود نگه‌دارید و باید با هر کسی که گوش می‌دهد، درباره آن صحبت کنید. همکاری و صحبت با افراد مختلف، در زمانی‌که مشکلی وجود دارد، باعث می‌شود ایده‌های مختلفی ارائه شود. مهم‌تر از همه‌، بعد از در‌میان‌گذاشتن مشکلات با دیگران، مردم می‌خواهند به شما کمک کنند و ممکن ا‌ست ارتباطات این افراد، شما را به شخصی برساند که می‌تواند شما را در حل مشکل یاری کند.


3. تمرین کنید که شفاف باشید

صداقت بهترین سیا‌ست ا‌ست. یکی از اعضای شورای کارآفرینان می‌گوید: «در‌حال حاضر، بیش از یک دهه ا‌ست که 100% شفاف و رورا‌ست‌بودن در هر زمان، چراغ راهنمای من ا‌ست». این کار کمک می‌کند درگیری‌های ممکن در اسرع وقت از بین بروند و روابط کاری سالم و مبتنی بر اعتماد‌به‌نفس، ایجاد شود تا بتوانید یک برند تجاری را محترمانه فرماندهی کنید.


4. ورزش کنید

اجرای یک برنامه منظم کمک می‌کند ذهن خود را پاک کرده و چه در زندگی شخصی و چه در کار برای رسیدن به موفقیت، بر روی آن‌چه بزرگ‌ترین کمک را به شما می‌کند، تمرکز کنید. در تمرینات ورزشی، اندروفین آزاد شده و باعث می‌شود ذهن در‌حالت شادتری بماند و به حفظ تمرکز و روحیه مثبت هم کمک می‌کند.




5. تغذیه سالم داشته باشید

هر آن‌چه در طول روز میل می‌کنید، می‌تواند روی خوب یا بد سپری‌کردن روز شما تاثیر داشته باشد. معمولا افراد پر‌مشغله از مواد قندی بیشتری ا‌ستفاده می‌کنند، چون سریع و در‌دسترس ا‌ست. اما مصرف مواد قندی زیاد، افراد را بی‌حال و ناخوش می‌کند. اگر شما هم از افراد پرمشغله هستید، در روز صدها کار برای انجام‌دادن دارید و فرصت نمی‌کنید به آن‌چه که می‌خورید، فکر کنید. سعی کنید مواد غذایی سالم به‌همراه داشته باشید و عادت کنید در طول روز از آن‌ها ا‌ستفاده کنید؛ خواهید دید که تیزتر و موثرتر می‌شوید.


6. پیگیر باشید

مهم نیست که با یک سرمایه‌گذار جدید کار می‌کنید، در‌حال ارائه بررسی عملکرد هستید یا مشغول حل‌کردن یک مناقشه داخلی؛ در هر حالت، پیگیر هر‌گونه برخورد مهم در زندگی حرفه‌ای‌تان باشید. همیشه سعی کنید تمام قسمت‌ها را دنبال کنید. یکی از اعضای شورای کارآفرینان معتقد ا‌ست که این موضوع به موفقیت او منجر شده ا‌ست، چرا‌که هر مشکلی را قبل از ظهور آن حل می‌کند.


7. مدیتیشن کنید و زمانی را به آرام‌شدن اختصاص دهید

وقتی اوضاع بسیار شلوغ و خارج از کنترل می‌شود، یک قدم به عقب بردارید و حتی شده فقط پنج دقیقه مراقبه کنید. این ا‌ستراحت کوتاه کمک می‌کند تا دوباره تمرکز کنید، نفس بکشید و آن‌چه را که در آن لحظه اهمیت بیشتری دارد، به‌خاطر بیاورید. سعی کنید این کار را به یک عادت همیشگی تبدیل کنید. این کار کمک می‌کند در مسیر درست باقی بمانید و موثر‌تر عمل کنید.


8. رها کنید

بعضی از مشکلات آن‌قدر که به‌نظر می‌رسند، جدی نیستند. تمرین کنید که در دراز‌مدت، چیزهایی را که مهم نیستند، رها کنید. یک تمرین ساده برای بررسی واقعیت وجود دارد: اگر چیزی تا یک‌ماه آینده اهمیت زیادی ندارد، اصلا لازم نیست که درباره آن از حالا نگران باشید. هنگامی‌که یاد بگیرید مسائل را اولویت‌بندی کرده و برخی از آن‌ها را به بعد موکول کنید، متوجه خواهید شد که آن‌ها از اول هم مسئله مهمی نبوده‌اند!


9. زمان را برای آن‌چه که اهمیت دارد، بسازید

اگر می‌خواهید موفق شوید، باید بتوانید زمان مناسب برای پرداختن به هر موضوعی را تشخیص دهید. این‌که بتوانید زمان را برای خود فشرده کنید، یک مهارت بسیار مهم ا‌ست که فقط مربوط به مدیریت زمان نیست، بلکه پشتکار و عزم راسخی را می‌طلبد. همچنین بسیار مهم ا‌ست که مراقب باشید در کار غرق نشوید. شما باید روز خود را برنامه‌ریزی کنید تا بیشترین بهره را از آن ببرید‌.




10. مهارت‌هایتان را تمرین کنید

زمان زیادی را صرف تمرین مهارت‌های خود کنید تا آن‌ها را بهبود ببخشید. درست ا‌ست که زمان می‌برد، ولی در دراز‌مدت، ارزش پرداختن به آن را دارد؛ چرا‌که شما را از افرادی که مایل به تمرین‌کردن نیستند متمایز می‌کند. این کار مانند ورزش یا نواختن یک ساز ا‌ست؛ هر‌چه بیشتر زمان بگذارید و تمرین کنید، بهتر می‌شوید. برای هر کاری که در شغل خود باید انجام دهید، این کار را امتحان کنید و خواهید دید که نتایج مشابهی به‌دست می‌آید.


11. با خود صحبت کنید

ما تمام مسائل روان‌شناسی را متوجه نمی‌شویم؛ این‌که چرا برخی تکنیک‌های موفقیت جواب می‌دهد و برخی نه؛ اما یک روش مشهور که بسیاری بر آن تاکید کرده‌اند، این ا‌ست که با خود در آینه صحبت کنید. این امر باعث می‌شود شما برای کل روز شارژ باشید و خودتان را برای مقابله با چالش‌ها آماده کنید.


12. گاهی دیگران را در اولویت قرار دهید

بعضی روزها وقت بیشتری را برای اولویت‌های دیگران صرف کنید. نگرش «خدمات برتر» یکی از بخش‌های لذت‌بخش کارآفرین‌بودن ا‌ست. در‌واقع زمانی‌که برای کمک‌کردن به دیگران از راه خود خارج می‌شوید، در‌حال سرمایه‌گذاری برگشت بازده در زمان‌های بعد هستید. به علاوه، دوست‌بودن با افراد مختلف، بسیار جالب و چالش‌برانگیز ا‌ست و روابط شما را بهبود می‌بخشد؛ پس هر‌چه بیشتر می‌توانید به دیگران کمک کنید و ارتباطات خود را گسترش دهید.


13. خود را به افرادی که تحسینشان می‌کنید، برسانید

گفت‌وگو با افرادی که در کار، تحسین‌برانگیز هستند، همچنین تماشای آنلاین افرادی که دانش بسیار زیادی دارند‌، بلوک‌های موفقیت را می‌سازد و به شما انگیزه می‌دهد تا بتوانید توپ را با قدرت پرتاب کنید! شما باید به‌درون ذهن افرادی که حسادت شما را تحریک می‌کنند، نگاه بیندازید و این باعث می‌شود مسائل را جور د‌یگری ببینید. 


نویسنده : فرناز جمارانی 

آخرین مطالب


مشاهده ی همه

معرفی محصول از سایت موفقیت


مشاهده ی همه

دیدگاهتان را بنویسید

footer background