menu button
سبد خرید شما
ورزش مغز - کوکولوژی
موفقیت  |  1403/06/27  | 
ورزش مغز - کوکولوژی

یک روز در جنگل


اگر تا کنون به محیط یک جنگل قدم گذاشته باشید، بدون تردید مشاهده‌ی درختان سر به فلک کشیده و سرسبز آن و آسمان صاف و دربرخی موارد مه‌گرفته‌ی آن و نیز پوشش گیاهی زیبایش شما را به‌وجد می‌آورد و روحتان را جلا می‌دهد. می‌خواهیم با هم به یک جنگل زیبا برویم و ضمن اینکه گشتی در این جنگل می‌زنیم، به چند سوال نیز پاسخ دهیم تا بتوانیم به شناخت بیشتری درباره‌ی شخصیت خودمان دست پیدا کنیم.


۱. تصور کنید که وارد یک جنگل سرسبز شده‌اید و در آن قدم می‌زنید. فضای این جنگل چگونه است؟

الف) جنگلی سرسبز و پرنور با درختان سر به فلک کشیده و انبوه

ب) جنگلی نسبتا تاریک و مه‌آلود با درختان انبوه و یک‌شکل


۲. مسیر جنگل چگونه است؟ آن را توصیف کنید.

الف) واضح، پهن، هموار و سرراست

ب) نسبتا واضح، ناهموار، همراه با موانع اندک

ج) ناشناخته و مبهم، باریک و مرموز، ناهموار و پرپیچ و خم


۳. در جنگل راه می‌روید که چشمتان به یک خرس می‌افتد. خرس در حال انجام چه کاری است؟

الف) به دنبال غذا می‌گردد

ب) بی‌توجه به من مشغول بازی است

ج) با عصبانیت به‌سوی من می‌آید


۴. برای اینکه بتوانید به راهتان در جنگل ادامه دهید باید از کنار خرس بگذرید. برای این منظور چه کار می‌کنید؟

الف) خرس خیلی آرام است، من با آن مشکلی ندارم

ب) خرس را نادیده می‌گیرم و به راهم ادامه می‌دهم

ج) از خرس دور می‌شوم و فرار می‌کنم

د) به سمت خرس می‌روم تا آن را از پا در بیاورم


۵. به راهتان در جنگل ادامه می‌دهید. پس از مدتی پایتان به چیزی برخورد می‌کند و متوجه می‌شوید یک کلید است. به‌نظرتان این کلید چه قفلی را باز می‌کند؟

الف) قفل یک ماشین یا یک کمد

ب) قفل یک اقامتگاه سلطنتی، مانند یک قلعه یا یک عمارت

ج) قفل یک جعبه‌ی گنج

د) قفل یک دفتر خاطرات

ه) این یک کلید جادویی است

و) هیچ قفلی را باز نمی‌کند


ارزیابی و تفسیر آزمون

۱) جنگل نمایانگر دیدگاهی است که شما در دوران کودکی و نوجوانی‌تان نسبت به زندگی و جهان پیرامون داشتید. درختان جنگل نشان‌دهنده‌ی روابطی هستند که شما در دوران کودکی و نوجوانی با اطرافیانتان داشتید و همین‌طور بر تاثیراتی دلالت می‌کنند که آن روابط بر شخصیت شما داشتند. هر چه این درختان بلند‌تر باشند، به‌نظر می‌رسد که اطرافیانتان تاثیرات بیشتری روی زندگی شما گذاشتند. نور نشان‌دهنده‌ی میزان آزادی عملی است که والدینتان در زندگی به شما می‌دادند و هرچه جنگل پرنورتر و روشن‌تر باشد، به‌نظر می‌رسد که والدینتان آزادی عمل بیشتری برای انجام کارهایتان به شما می‌دادند. برعکس هر چه جنگل کم‌نورتر باشد، به‌نظر می‌رسد والدینتان محدودیت‌های بیشتری در زندگی‌تان اعمال کردند و احتمالا شما بر اساس این محدودیت‌ها دچار استرس زیادی شدید.


۲) مسیری که در جنگل از آن گذر کردید نمایانگر نوجوانی‌تان است. نمایان بودن مسیر، نشان می‌دهد که شما در دوران نوجوانی به چه میزان برای رویارویی با موقعیت‌ها و چالش‌های مختلف آماده بودید و هر قدر این مسیر نمایان‌تر باشد، به‌نظر می‌رسد که شما در پیش‌بینی چالش‌ها و رویارویی با آن‌ها موفق‌تر عمل کردید. یک مسیر با وضوح کمتر به این مسئله دلالت دارد که شما در دوران نوجوانی آگاهی کمتری نسبت به محیط پیرامونتان داشتید و بنابراین احتمالا رخ دادن برخی اتفاقات، شما را سردرگم می‌کرده است. 

مسیرهای متعدد موجود در جنگل نمایانگر کارهای مهمی هستند که شما باید در دوران نوجوانی انجام می‌دادید و در موردشان تصمیم می‌گرفتید؛ بنابراین اگر مسیرهای متعددی را در جنگل دیدید، به‌نظر می‌رسد که فرصت‌های بسیاری در دوران نوجوانی به سراغتان آمدند و احتمالا شما در مورد استفاده از آن‌ها بسیار سردرگم بودید.

هر چه مسیری که شما از آن عبور کردید بیشتر مورد استفاده قرار گرفته باشد احتمالا روابط اجتماعی قویتری با دیگران دارید و برعکس اگر آن مسیر کمتر مورد استفاده قرار گرفته باشد، احتمالا شما یک فرد منزوی هستید و ارتباطات زیادی با دیگران ندارید. موانع موجود در مسیر جنگل بر چالش‌هایی دلالت دارند که شما در نوجوانی با آن‌ها برخورد کردید و پشت سر گذاشتید. هر چه این موانع بیشتر باشد، به‌نظر می‌رسد که چالش‌های شما در راه رسیدن به اهدافتان بیشتر بوده و در برخی موارد، آن‌ها مانع  رسیدن شما به اهدافتان شدند.


۳) خرس نماد چالش‌های شما در زندگی و نحوه‌ی برخوردتان با آن‌هاست. اگر گفته‌اید که خرس به آرامی دارد به‌دنبال غذا می‌گردد، به‌نظر می‌رسد که شما در زندگی‌تان انسانی آرام و بی‌دغدغه هستید و در مواجهه با چالش‌های زندگی، نگرانی خاصی به خودتان راه نداده و سعی می‌کنید همواره روی یافتن راه‌حل‌ها تمرکز کنید. 

اگر گفته‌اید که خرس بی‌توجه به شما مشغول بازی کردن است، به‌نظر می‌رسد اگر چه ممکن است در مورد برخی از مسائل نگران باشید اما این نگرانی‌ها کاملا عقلانی و طبیعی هستند. اگر گفته‌اید که خرس دارد با عصبانیت به‌سوی شما می‌آید، به‌نظر می‌رسد که شما انسانی ناآرام و خسته هستید، استرس و دل‌مشغولی‌تان زیاد است و به استراحت نیاز دارید.


۴) اینکه چگونه با خرس مواجه می‌شوید و به راهتان ادامه می‌دهید، نشان‌دهنده‌ی تاثیری است که نگرانی‌های شما در نحوه‌ی برخورد با چالش‌های پیشِ‌رو و نیز بر نحوه‌ی تصمیم‌گیری‌تان در مورد رفع آن‌ها دارند. اگر گفته‌اید که خرس خیلی آرام است و شما مشکلی با او ندارید، به‌نظر می‌رسد که نسبت به چالش‌های موجود در زندگی رویکردی واقع‌گرایانه دارید. 

اگر گفته‌اید که خرس را نادیده می‌گیرید و به راهتان ادامه می‌دهید، به‌نظر می‌رسد در مواجهه با چالش‌های زندگی کمتر دچار نگرانی می‌شوید و آرام و خونسرد عمل می‌کنید. اگر گفته‌اید که از خرس دور می‌شوید، ممکن است فکر کنید چالش‌های موجود در زندگی‌تان غیر قابل حل هستند و برای حل آن‌ها ترجیح می‌دهید رویکردهای غیرمستقیم را در پیش بگیرید.

 اگر گفته‌اید که به‌سمت خرس می‌روید و سعی می‌کنید او را از پا در بیاورید، به‌نظر می‌رسد با چالش‌های موجود در زندگی بسیار راحت مواجه می‌شوید و برای رفع آن‌ها سعی می‌کنید از رویکردهایی عملگرایانه استفاده کنید.


۵) کلید نشان‌دهنده‌ی عشق شما به شغلتان است. اگر گفته‌اید این کلید، قفل درِ یک ماشین یا یک کمد را باز می‌کند، به‌نظر می‌رسد که انتظارات شما از نظر ثروت و دستاوردهای شغلی در سطحی معمولی است. اگر گفته‌اید که این کلید، درِ یک مکان سلطنتی مانند یک قلعه یا یک عمارت را باز می‌کند، به‌نظر می‌رسد به داشتن قدرت و حاکمیت بر دیگران علاقه‌ی زیادی دارید.

 اگر گفته‌اید که این کلید، قفل یک جعبه‌ی گنج را باز می‌کند، به‌نظر می‌رسد تمایل زیادی به ثروت‌اندوزی دارید. اگر گفته‌اید که این کلید، قفل یک وسیله‌ی شخصی مانند یک دفتر خاطرات را باز می‌کند، به‌نظر می‌رسد احساس می‌کنید شغلی رضایت‌بخش است که به تامین نیازهای انسان‌های دیگر کمک کند. 

اگر گفته‌اید که این یک کلید جادویی است، به‌نظر می‌رسد در مورد شغلتان انتظاراتی بیش از حد خوش‌بینانه دارید. بالاخره اینکه اگر گفته‌اید این یک کلید بی‌ارزش است و هیچ قفلی را باز نمی‌کند، به‌نظر می‌رسد نسبت به پیدا کردن یک شغل سودمند و رضایت‌بخش بدبین باشید.

٪٪٪

آخرین مطالب


مشاهده ی همه

معرفی محصول از سایت موفقیت


مشاهده ی همه

دیدگاهتان را بنویسید

footer background