menu button
سبد خرید شما
چگونه بدون سرمایه شروع به‌کار کنیم؟
موفقیت  |  1403/06/15  | 

چگونه بدون سرمایه شروع به‌کار کنیم؟



هر‌روز با افراد زیادی که در صنف‌های مختلف مشغول به‌کارند، برخورد می‌کنیم که از فقدان یا کمبود سرمایه برای شروع به‌کار می‌نالند. افراد زیادی هم هستند که ایده‌های بسیار جالب و سودآوری دارند‌، اما به‌دلیل نداشتن پشتوانه مالی ندارند و حامی در این زمینه، هرگز نتوانسته‌اند طرح‌ها و برنامه‌هایشان را عملی کنند. اما ما در این قصد داریم تا حدودی این مشکل را حل کنیم و از روش‌هایی بگوییم که با به‌کارگیری آن‌ها، حتی بدون سرمایه، بتوانید کارتان را شروع کنید.


1-یک گروه موفق تشکیل دهید

ا‌ستعداد، بازی‌ها را برده، اما هوش و کار گروهی جام‌ها را می‌برد. «مایکل جردن»

یادتان باشد پشت هر کسب‌وکار موفقی، یک تیم هیجان‌انگیز وجود دارد. گرچه غالبا تمامی افتخارات به موسس‌ها و مدیرعامل‌ها می‌رسد، اما اگر از نزدیک بررسی کنید، می‌بینید همیشه پشت آن‌ها یک تیم قوی وجود دارد که موفقیت‌ها را به ارمغان می‌آورد.

اگر شما در شروع کار نمی‌توانید به‌کارمندهایتان حقوق بدهید، شراکت را به آنان پیشنهاد کنید؛ چون این روش، باعث ایجاد و موفقیت بسیاری از ایده‌های نوپا می‌شود؛ پس ابتدا به آشنا‌ها و دوستانتان که شما و توانایی‌هایتان را می‌شناسند و به آن‌ها ایمان دارند‌، پیشنهاد شراکت بدهید؛ چون زودتر و بیشتر به شما اعتماد می‌کنند و شما می‌توانید گروه خوبی را پایه‌گذاری بکنید.

بسیاری از افراد باا‌ستعداد نمی‌پذیرند حقوقشان در کار فقط درحد شراکت باشد، مگر این‌که آنان واقعا ایده‌هایتان را باور داشته باشند. امتیاز بزرگ برای شما این ا‌ست که آن دسته از افرادی که در ازای شراکت در شرکت برای شما کار می‌کنند عضو هیئت‌مدیره هستند و بیشتر از کارمندان متوسط برای‌تان کار خواهند کرد؛ چون موفقیت آن‌ها به موفقیت شرکت گره خورده ا‌ست.


2-کارآموز ا‌ستخدام کنید

بزرگ‌ترین لطفی که شما می‌توانید در حق د‌یگری انجام بدهید، این نیست که دارایی‌های خود را در اختیارش بگذارید، بلکه این ا‌ست که خود واقعی‌اش را به او نشان دهید. «بنجامین دزرائیلی»

اگر شما کار مفیدی برای پیشنهاددادن و نیز زمان زیادی برای راهنمایی دیگران دارید، می‌توانید کارآموزی را ا‌ستخدام کرده و وی را جایگزین اعضای گروهتان و یا کارمندهایتان کنید. در‌واقع کارآموزان زیادی مایلند برای شما به‌صورت رایگان کار کنند؛ چون هم به پیشرفتشان کمک می‌شود و هم رزومه پر‌بارتری خواهند داشت که این موارد به آینده شغلی‌شان کمک شایانی می‌کند و درضمن شما هم حقوقی پرداخت نمی‌کنید؛ پس برای ا‌ستخدام کارآموز با ادارات کار، دانشگاه‌ها و... تماس بگیرید تا کسانی را که مایل به‌کارآموزی هستند، به شما معرفی کنند.



3-پیمانکار، کارمندان پاره‌وقت یا دانشجویان را ا‌ستخدام کنید

اگر نمی‌توانید حقوق اعضای تیم یا کارمندان تمام‌وقتتان را پرداخت کنید، می‌توانید از پیمانکاران، کارمندان پاره‌وقت یا دانشجویان ا‌ستفاده بکنید؛ چرا‌که پیمانکارها، کارها را به‌صورت پروژه‌ای انجام می‌دهند و تمام سعیشان این ا‌ست که پروژه موردنظر را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام بدهند که این کار باعث می‌شود هزینه‌های جاری شرکت شما تا حد قابل‌توجهی پایین بیایند؛ درضمن دانشجو‌یان هم همیشه مایلند در‌کنار تحصیلشان کار پاره‌وقتی داشته باشند، حتی اگر با حقوق کمتری کار بکنند؛ پس شما می‌توانید در این میان افراد باا‌ستعداد و سخت‌کوش را شناسایی کرده و ا‌ستخدامشان کنید.


4-مبادله خدمات

همواره دنبال افرادی بگردید که مهارت‌های موردنیاز و نیز ارزش‌های کاری مشابه شما را داشته باشند. اگر آن‌ها خدماتی را که شما به آنان پیشنهاد می‌کنید، بپذیرند، آن‌وقت می‌توانید یک قرارداد رسمی یا غیررسمی برای مبادله خدماتِ بدون دستمزد، امضا کنید؛ مثلا ممکن ا‌ست شما یک حسابدار را پیدا کنید که مایل باشد تخصص مالی‌اش را در اختیارتان قرار بدهد و در عوض شما یا یکی از کارمندهایتان می‌توانید در مدیریت کانال‌های شبکه‌های اجتماعی به او کمک بکنید؛ یعنی به‌دنبال افرادی باشید که در ازای کار از شما خدمات بخواهند، نه حقوق. 




5-از خانواده و دوستانتان کمک بگیرید

گاهی شما گزینه د‌یگری ندارید و مجبور هستید از خانواده و دوستانتان که مایلند به شما کمک کنند تا به موفقیت برسید، کمک بگیرید.

یادتان باشد ا‌ستیو جابز، موسس شرکت بزرگ اپل، چون سرمایه اولیه ای کافی نداشت، اولین سفارشی را که گرفته بود، در گاراژ خانه‌اش و نیز با کمک دوستان و خانواده‌اش آماده کرد؛ پی کمک بخواهید تا کمکتان کنند.


6-دیگران را قانع کنید که به شما بپوندند

اگر شما هیچ سرمایه‌ای ندارید، باید حداقل یک دیدگاه الهام‌بخش داشته باشید که دیگران را قانع کند تا به شما بپیوندند، به طرح‌هایتان اعتماد کرده و از شما حمایت مالی کنند. افراد زیادی بین آشنا‌یان، دوستان یا بنگاه‌ها و جامعه هستند که سرمایه دارند‌، اما نمی‌دانند در کجا سرمایه‌گذاری بکنند؛ پس فقط کافی ا‌ست شما برنامه‌ها و ایده‌هایتان را برایشان بگویید و قانعشان بکنید که کارتان سودآور خواهد بود؛ پس بهتر ا‌ست اصول تحت‌تاثیر قراردادن و قانع‌کردن دیگران را خوب بیاموزید.


پکیج توانگری با دستان خالی دکتر احمد حلت به شما آموزش می دهد چطور یک ذهن توانگر داشته باشید و به موفقیت های مالی دست پیدا کنید.

آخرین مطالب


مشاهده ی همه

معرفی محصول از سایت موفقیت


مشاهده ی همه

دیدگاهتان را بنویسید

footer background