menu button
سبد خرید شما
ورزش مغز - کوکولوژی
موفقیت  |  1403/06/11  | 
ورزش مغز - کوکولوژی

رازهای خانه اسرار آمیز



هر ماجراجویی با یک ریسک‌پذیری همراه ا‌ست. همین ریسک‌پذیری هم هست که وقایع و ماجراها را تا حد بسیار بالایی مهیج می‌کند. حتی گاهی اوقات این احتمال وجود دارد که افراد حاضر شوند با کمال میل، پول و زمان زیادی را صرف کنند تا بتوانند همان هیجان‌ها و ماجراجویی‌ها را با کمترین میزان خطرات احتمالی تجربه کنند. سه مورد «کنجکاوی»، «خطرپذیری» و «ماجراجویی» واقعیت‌هایی هستند‌.که در ذات تمامی انسان‌ها وجود دارند و باعث می‌شوند افراد همواره علاقه‌مند باشند به مکان‌هایی مانند خانه‌های متروکه و خالی از سکنه قدم گذاشته و در آن‌ها به جست‌وجو بپردازند و یا به انجام فعالیت‌های پر‌مخاطره روی بیاورند.

این میل و انگیزه مواجهه با خطر در نهاد همه ما انسان‌ها وجود دارد و می‌تواند فریب قدرتمندی باشد که باعث می‌شود برخی از افراد حاضر شوند برای کشف یک راز و نیز یافتن یک دنیای جدید و مواجهه با آن‌، خود و زندگی‌شان را در معرض خطر قرار دهند. 

شاید برای همه ما پیش‌آمده باشد که در‌حال تماشای فیلمی ترسناک بوده‌ایم و وقتی قهرمان ناآگاه فیلم در شرف گذر از یک گذرگاه تاریک ا‌ست، با دیدن این صحنه در جلوی تلویزیون فریاد زده‌ایم که‌: «نه، به آنجا نرو! مگر تو دیوانه‌ای؟». اما آیا برای‌تان پیش‌آمده که با دیدن چنین صحنه‌ای با خودتان بیندیشید که اگر جای قهرمان فیلم بودید چکار می‌کردید؟ این کوکولوژی شما را به فضایی شبیه به چنین فیلمی هدایت می‌کند؛ جایی که هیچ مرزی بین یک هیجان ساده و ترسی واقعی وجود ندارد. 


1. شما در داخل یک خانه متروکه و قدیمی هستید که سال‌ها‌ست هیچ انسانی در آن قدم نگذاشته ا‌ست. پس از مدتی چشم‌تان به راه‌پله‌ای می‌افتد که به زیرزمین راه دارد. به آرامی شروع به پایین رفتن از پله‌ها می‌کنید و همان‌طور که پیش می‌روید، تعداد پله‌ها را می‌شمارید: یک، دو، سه، ... پله‌ها چند عدد هستند‌.

الف) 10 پله                                               

ب) 20 پله


2. به زیر‌زمین این خانه وارد می‌شوید. آنجا مکانی تاریک ا‌ست. از دل تاریکی، صدای شخص د‌یگری را می‌شنوید. آن فرد در آنجا چکار می‌کند؟

الف) او به آرامی گریه می‌کند

ب) او بدون کلام ناله می‌کند و غر می‌زند 

ج) او با شما صحبت می‌کند


3. با شنیدن صدای این شخص چه واکنشی نشان می‌دهید؟

الف) رد صدا را می‌گیرید و به‌دنبال کسی که شما را صدا می‌زند، می‌گردید

ب) بدون این‌که به جلو یا پشت سرتان نگاه کنید، فقط فرار می‌کنید

ج) از ترس سر جایتان میخکوب می‌شوید


4. پس از مدتی متوجه می‌شوید که آن شخص دارد نام شما را صدا می‌زند و سپس او را می‌بینید که از پله‌ها پایین می‌آید و به‌سوی شما در حرکت ا‌ست. این شخص کیست؟

الف) مادر

ب) پدر

ج) همسر

د) دوست صمیمی


ارزیابی آزمون

خانه متروکه و زیرزمینی که در تست مطرح شد، نمادی از خاطرات دفن‌شده و زخم‌های قدیمی برخی از ما هستند‌. ما گاهی در زندگی‌مان تجربه یا تجربیاتی داشته‌ایم که ترجیح می‌دهیم آن‌ها را به‌یاد نیاوریم یا این‌که دلمان از مسئله‌یا مسائلی شکسته که فکر می‌کنیم آن‌ها را فراموش کرده‌ایم. اما حافظه ما به این راحتی‌ها پاک نمی‌شود! 


1. تعداد پله‌ها ممکن ا‌ست تا حدودی نشان‌دهنده تجربیات ناخوشایند و زخم‌هایی باشد که از گذشته تا‌کنون در طول زندگی‌تان بر شما وارد شده‌اند و شما دارید تاثیر این زخم‌ها را تحمل می‌کنید. اگر شما گزینه «الف» را انتخاب کرده‌اید، به‌نظر می‌رسد زخم‌هایی که در زندگی بر شما وارد شده، تاثیر منفی زیادی رویتان نگذاشته‌اند. اما اگر گزینه «ب» را انتخاب کرده‌اید شاید شما تا‌کنون زندگی سخت و دشواری را پشت سر گذاشته‌اید و تاثیرات این نوع زخم‌ها زندگی شما را تا حدود زیادی زیادی تحت‌تاثیر قرار داده ا‌ست. 


2. صدایی که از تاریکی شنیدید نشان می‌دهد که چگونه تجربه‌های بد گذشته خود را پشت سر گذاشته‌اید. اگر گزینه «الف» را انتخاب کرده‌اید به‌نظر می‌رسد که اگر کسی در زندگی شما را ناراحت کرده، خیلی زود از شما دلجویی کرده ا‌ست. این کار او به شما کمک کرده تا ناراحتی‌تان را از یاد ببرید‌. شاید همین فرد در عین این‌که شما را رنجانده، همواره مراقبتان هم بوده و کمکتان کرده فردی باشید که امروز هستید. اگر گزینه «ب» را انتخاب کرده‌اید شاید در گذشته‌تان دوران سختی را سپری کرده‌اید. ناله‌ای که در تاریکی می‌شنوید در‌واقع درد و رنجی ا‌ست که شما آن را در درونتان حبس کرده‌اید. اما شاید زمان آن فرا رسیده ا‌ست که درب خانه دلتان را باز کنید و اجازه دهید نور به داخل زندگی‌تان بتابد. اگر گزینه «ج» انتخاب شما بوده، به‌نظرمی‌رسد که شما جای زخم‌های قدیمی خود را می‌پوشانید و از تلقی‌کردن آن‌ها به‌عنوان زخم خودداری می‌کنید. «نیچه» گفته ا‌ست: «آن‌چه که ما را نمی‌کشد، ما را قوی‌تر می‌کند» و شاید شما هم این فلسفه را جدی گرفته‌اید؛ اما باید مراقب باشید کاری نکنید که به عواطف و احساسات دیگران آسیب بزند.


3. واکنش شما نسبت‌به اصوات در تاریکی نشان می‌دهد که چگونه با جنبه‌های دردناک گذشته خود کنار می‌آیید. با انتخاب گزینه «الف»، احتمالا شما همین رفتار را در زندگی خود نیز نشان می‌دهید. شما با رو‌در‌رو‌شدن با مشکلات خود، مجبورید راه‌حل‌هایی را برای رفع مشکلاتتان پیدا کنید. اگر گزینه ب را انتخاب کرده‌اید به‌نظر می‌رسد که شما سابقه نادیده‌گرفتن مشکلات را دارید، به این امید که فقط از بین برون! این رویکرد، گرچه ممکن ا‌ست بعضی مواقع کارساز باشد، اما خوب ا‌ست سعی کنید که اگر مشکلی بیش از آن‌چه پیش‌بینی می‌کردید باقی ماند، به این رخداد فکر کنید. در بسیاری از موارد باید بایستید و با ترس خود روبه‌رو شوید. اگر گزینه آخر، یعنی گزینه «د» را انتخاب کرده‌اید، ممکن ا‌ست در گذشته خود درگیری‌های حل‌نشده‌ای داشته باشید که همچنان شما را آزار می‌دهد و شما را از ادامه زندگی باز می‌دارد. 


4. شخصی که در بالای پله‌ها نام شما را صدا می‌کند شخصی ا‌ست که احساس می‌کنید می‌توانید در اوقات سختی به او اعتماد کنید. او در‌واقع همان شخصی ا‌ست که فکر می‌کنید به شما آرامش می‌دهد و به‌بهبود زخم‌های روحی شما کمک می‌کند.



آخرین مطالب


مشاهده ی همه

معرفی محصول از سایت موفقیت


مشاهده ی همه

دیدگاهتان را بنویسید

footer background