menu button
سبد خرید شما
معرفی فیلم برای نوجوانان
موفقیت  |  1402/05/05  | 
فیلم‌هایی که نوجوان‌ها حتما باید ببینند!

7 فیلم نوجوان‌پسند


بیشتر انسان‌ها در دوران نوجوانی دچار نوعی بحران و سردرگمی می‌شوند و سوالات زیادی ذهنشان را مشغول می‌کند. افراد در این سن از خود می‌پرسند: «من واقعا کی هستم؟ چه می‌خواهم؟ به چه رشته‌ی تحصیلی علاقه دارم؟ هدفم چیست؟» و... در این دوران، عواطف جدیدی هم در نوجوان ساخته می‌شود که مختص دوران بلوغ است. فیلم‌سازان بسیاری با شناخت و آگاهی از این دوره‌ی خاص توانسته‌اند آثار شاخصی خلق کنند که به نوجوان‌ها کمک می‌کند بیشتر و بهتر با دوران بلوغ آشنا شوند. در این مطلب، هفت فیلمی را که نوجوان‌ها حتما باید ببینند فهرست کرده‌ایم.
  • فیلم لیدی برد

اولین فیلم «گرتا گرویگ» یک شاهکار تمام عیار است. فیلم لیدی برد با هنرپیشگی «سورشا رونان» در نقش اصلی، درباره‌ی یک دختر دبیرستانی به‌نام «کریستین» است که بیشتر به‌نام «لیدی برد» شناخته می‌شود. کریستین رابطه‌ی خوبی با مادرش ندارد. آرزو دارد که علی‌رغم مشکلات اقتصادی خانواده‌اش، در کالج معتبری در «شهری با‌فرهنگ» در جایی از ساحل شرقی تحصیل کند. مادرش «ماریون» اغلب به او می‌گوید که او نسبت به آنچه دارد، ناسپاس است. برای همین است که «کریستین» به روش‌های مختلفی سعی در کشف و پیدا کردن خودش دارد. مسیر شناخت به‌سادگی پیش نمی‌رود. او در این حین شکست‌های عشقی مختلفی را تجربه می‌کند و در نهایت دچار رنج تنهایی می‌شود. در این فیلم مسیر تحول نوجوانی به جوانی بسیار زیبا ترسیم شده و هر دختر نوجوانی باید این فیلم را ببیند.

اوقات خوش در ریجمونت

  • فیلم اوقات خوش در ریجمونت

فیلم اوقات خوش در ریچموند با گذشت سال‌ها همچنان یک فیلم عالی محسوب می‌شود. «کامرون کرو» نوشتن فیلم‌نامه را براساس مجموعه داستان‌های واقعی خودش برعهده داشت. داستان فیلم در یک دبیرستان می‌گذرد و ماجراهای شخصیت‌های مختلف از زبان دو نفر از بچه‌ها نقل می‌شود. اگر به‌دنبال دیدن یک فیلم عالی هستید زمان را از دست ندهید. هر بار که این فیلم را تماشا کنید نکات تازه‌ای ذهنتان را درگیر می‌کند.

مزایای گوشه گیر شدن

  • فیلم مزایای گوشه‌گیر‌بودن

فیلم مزایای گوشه گیر بودن با اقتباس از رمان مشهوری با همین نام در سال ۲۰۱۲ ساخته شده است. داستان فیلم از این قرار است که «لوگان لرمان» بازیگر نقش «چارلی» که تجربه‌ی اضطراب در دوران دبیرستان را دارد، تمام وقتش را صرف نوشتن نامه برای دوستی ناشناس می‌کند. «مزایای گوشه‌گیر‌بودن» فیلمی است که به‌خوبی می‌داند شما را چگونه تا پایان همراه خود نگه دارد. فیلم از سرعت و ریتم خوبی برخوردار است. اگر به‌دنبال تشخیص طرز برخورد صحیح با رفتارهای استرس‌گونه‌ی نوجوان خود هستید یا خودتان در سن نوجوانی با این موضوع درگیرید، حتما فیلم مزایای گوشه گیر بودن را تماشا کنید. شاید بار اول این‌قدر درگیر فیلم بشوید که شما را از نکات آموزشی غافل کند؛ اما ایرادی ندارد؛ فیلم ارزش دو بار دیدن را دارد.

جونو

  • فیلم جونو

«جونو» یکی از غیرقابل‌باورترین فیلم‌های ژانر نوجوان است. «جیسون رایتمن» کارگردان فیلم جونو در سال ۲۰۰۷ است که از «الن پیج» یک ستاره ساخت و این فیلم هم به‌‌خاطر فیلم‌نامه‌ی بی‌نقص، بازی‌های خوب، موسیقی متن و کارگردانی خوش‌فکری که داشت، هنوز تماشایی و جذاب است. «پیج» نقش «جونو» نوجوان ۱۶ساله‌ای را بازی می‌کند که ناخواسته حامله شده است. این دختر نوجوان درگیر مسائلی می‌شود که برای سن و سال او مناسب نیست، اما تصمیم می‌گیرد خودش مسیر سرنوشتش را تعیین کند.

حداقل یک‌بار فیلم جونو را تماشا کنید؛ چون با دیدن فیلم جونو درک درستی از مشکلات نوجوانان امروزی پیدا می‌کنید. مشکلی که از جانب فیلم‌ساز مطرح می‌شود را می‌توان معضل جامعه‌ی خودمان نیز دانست.

پسرانگی

  • فیلم پسرانگی

فیلم پسرانگی رئال‌ترین فیلم داستانی جهان است. دلیل رئال‌بودن فیلم این است که 12سال از زندگی یک نوجوان را به چشم می‌بینیم. کارگردان به‌شکل عجیبی بزرگ شدن و دوران بلوغ شخصیت اصلی را به‌شکل کاملا واقعی به تصویر می‌کشد. این اثر «ریچارد لینکلیتر» در سال ۲۰۱۴  ساخته شد تا مخاطبان بتوانند تجربه‌های سخت، بدون پشتوانه‌ی پدر و در نهایت تنهایی آدمی را به تماشا بنشینند.

طرح اولیه‌ی این فیلم بسیار سخت جلوه می‌کرد، چون که کارگردان نمی‌خواست از جلوه‌ها و حقه‌های سینمایی استفاده کند. برای همین مجبور می‌شوند تا بزرگ شدن بازیگر اصلی که پسری نوجوان است فیلم‌برداری را ادامه دهند.

شاید فیلم‌های نوجوانانه‌ی زیادی ساخته و فراموش شده‌ باشند، ولی به‌یادماندنی‌ترین فیلم این ژانر، فیلم «پسرانگی» است. پس آب دستتان است زمین بگذارید و به تماشای این فیلم بنشینید.

در آستانه هفده سالگی

  • فیلم آستانه‌ی هفده‌سالگی

اولین فیلم «کِلی فرمون کریگ» در سال ۲۰۱۶ واقعا زیباست. «هیلی استاینفلد» نقش نادین، یک نوجوان عصبانی را بازی می‌کند. او در پی از دست دادن پدرش، ارتباطش با پیرامون خود را از دست می‌دهد. فقط دوستش کریستا و معلمش مکس برونر، در وقت استراحت بین کلاس‌ها با حالتی قهر و بی‌اعتنا به حرفایش گوش می‌دهند. نادین ترجیح می‌دهد به‌جای اینکه به دیگران اجازه‌ی نزدیک‌شدن بدهد، خودش مشکلاتش را حل کند.

فیلم آستانه‌ی هفده‌سالگی در زمان اکران، به‌خصوص برای بازی بی‌نظیر استاینفلد، به‌شدت مورد تحسین قرار گرفت. حتما برای دیدن فیلم آستانه‌ی هفده‌سالگی وقتی را خالی کنید. این فیلم را هم به چشم یک راهِ درمانی جهت حل مشکلات نوجوانان تماشا کنید.

بوک اسمارت

  • فیلم بوک اسمارت

معمولا کمدی‌های دبیرستانی خیلی مورد پسند مردم و منتقدان نیستند، ولی معدود فیلم‌هایی در این ژانر وجود دارد که داستانش مخاطب را حسابی همراه می‌کند. «بوک اسمارت» اولین ساخته‌ی «اولیویا وایلد» در سال ۲۰۱۹ یکی از این فیلم‌ها است. در این فیلم «بنی فلداستین» و «کیتلین دیور» نقش «مالی» و «ایمی» را بازی می‌کنند که بهترین دوست‌های یکدیگرند و به‌زودی از دبیرستان فارغ‌التحصیل می‌شوند. یکی از مقررات‌ مدرسه این است که کسی درباره‌ی کالج و دانشگاه مقصدش با دیگران صحبت نکند. اما «مالی» و «ایمی» یک روز متوجه می‌شوند که دیگر بچه‌ها مشغول نقض مقررات هستند. برای همین یک شب قبل از فارغ‌التحصیلی، این دو دوست صمیمی تصمیم می‌گیرند تا با برنامه‌ای مفرح، تمام ناکامی‌های و سختی‌ها را جبران کنند که ماجرای زندگی‌شان عوض می‌شود.

اگر به‌دنبال سرگرم شدن هستید فیلم «بوک اسمارت» انتخابی منطقی به‌نظر می‌رسد، اما اگر به‌دنبال نکته‌ی تربیتی برای نوجوان خودتان هستید، درنگ جایز نیست و حتما باید به تماشای این اثر بنشینید.

نویسنده : محسن مغانی

آخرین مطالب


مشاهده ی همه

معرفی محصول از سایت موفقیت


مشاهده ی همه

دیدگاهتان را بنویسید

footer background