menu button
سبد خرید شما
سوءاستفاده ممنوع
موفقیت  |  1402/03/31  | 
پدر و مادرها، شما باید پاسخ‌گوی رفتارتان باشید

سوءاستفاده ممنوع


انتشار هرگونه فیلم و یا تصویر کودکان در فضای مجازی با هرقصدی اعم از مدلینگ،تبلیغات و هر موضوعی بدانید بهره‌کشی کودکان در فضای مجازی است و بردگی مدرن امروز آن قدر همه گیر شده است که در کشورهای مترقی جهان مجازات بسیار سختی را برای آن در نظر گرفته‌اند.

اگرکودکان کار در سطح شهر و خیابان ممکن است با آسیب جسمی بسیار زیاد رو‌به‌رو شوند کودکان کار در فضای مجازی سلامت روحی‌شان در خطر است. بعد از پاندومی کرونا شاهد افزایش موج جدیدی از کودک – سلبریتی و بهره‌کشی از کودکان هستیم. در ادامه ده نکته‌ی مهم در این باره قابل‌توجه است.

۱-به جای اینکه به کودکی بگوییم هر طور که هستی دوست داشتنی هستی و برای ما عزیزی، به این بچه‌ها تلقین می‌کنیم باید دیده شوند و به عنوان یک تبلیغ دیگران آن‌ها را بپسندند.

2-سوءاستفاده از کودکان در فضای مجازی یعنی آن‌ها را پیش‌فروش کنیم، بدون آ‌نکه آن‌ها اختیار و درکی در این زمینه داشته باشند.

3-دو اختلال بزرگ برای این کودکان یکی خودشیفتگی و دیگری اختلالات هویتی در کمین کودکان مجازی است.

4-یک کودک باید در حال زندگی کند، باید کودکی کند و با گرفتن فرصت از او در آینده اختلالی به نام کودکی نزیسته را با او همراه می‌کنیم، به طوری که ضربات بسیار سنگینی را از سوی جامعه باید تحمل کند.

5-کودک ما حریم دارد و والدین اجازه‌ی مالکیت بر کودک را ندارند و باید حقوق آن‌ها را محترم بشمارند.

6-پیشنهاد می‌شود در مدارس به خصوص در سنین دبستان، این حقوق را در کتاب‌های درسی بیاوریم و به آنه‌ا بگوییم که هیچ کس اجازه ندارد از عکس و فیلم شما سوء‌استفاده کند.

7-فرزندان، آرزوهای ما نیستند. حواسمان باشد حضور بیش از حد در فضای مجازی منجر به تربیت فردی با شخصیت تاییدطلب و عزت‌نفس بسیار پایین می‌شود.

8-دیده شده که کودک کار مجازی توسط یک پیامک که به معنای تایید او بوده، مسیر زندگی‌اش تغییر کرده و متاسفانه زمینه سوءاستفاده برای بیماران روانی را فراهم کرده است. این خطر می‌تواند این بچه‌ها را تهدید کند.

9- بلوغ زود‌رس یکی دیگر از آفت‌هایی است که کودکان کار مجازی به دلیل حضور بیشتر در این فضا با آن رو‌به‌رو هستند.

10- در نهایت به خاطر تغییر هویت فرزندان، مطلقا از آنان سوء استفاده نکنیم و بدانیم به هر شکل ممکن باید روزی به آن‌ها پاسخ‌گو باشیم.

آخرین مطالب


مشاهده ی همه

معرفی محصول از سایت موفقیت


مشاهده ی همه

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

footer background