menu button
سبد خرید شما
17 ترفند برای ارتباط با جنس مخالف!
موفقیت  |  1402/02/20  | 
اگر نوجوان هستید یا والدین نوجوانی که در آستانه‌ی‌ حضور در جامعه است، حتما این مطلب را بخوانید!

17 ترفند برای ارتباط با جنس مخالف!


اکثر افراد در سراسر جهان دوست دارند روش‌ها و ترفندهای رفتار صحیح با جنس مخالف یا جذب آن را یاد بگیرند. البته ممکن است از نظر برخی افراد، این کار دشوار باشد و با خود فکر کنند رفتار به‌طور دقیق صحیحی وجود ندارد یا جذابیت، اکتسابی نیست! در این مطلب می‌خواهیم در رابطه با راهکارهای صحیح برخورد با جنس مخالف حرف بزنیم.
  1. اعتمادبه‌نفس داشته باشید.

مهم نیست طرف مقابل چطور آدمی است؛ شما باید اعتمادبه‌نفس ارتباط برقرار کردن را داشته باشید. اگر می‌خواهید جذابیت خودتان را بالا ببرید، راحتی و اعتمادبه‌نفس خودتان باید اولویت شما باشد. از لباس‌پوشیدن تا تمرین صحبت کردن و مرور مسائلی که می‌خواهید مطرح کنید، همه چیز می‌تواند به شما کمک کند؛ پس نفس عمیق بکشید و به خودتان اطمینان داشته باشید.

  1. ملاک‌هایتان را مشخص کنید.

شما باید ملاک‌هایی را از فرد ایده‌آل یا فردی که دوست دارید با او معاشرت کنید، مشخص کرده و آن‌ها را جدی بگیرید. علاوه بر ملاک‌های فردی طرف مقابل، ملاک‌های فردی شما نیز مهم است؛ اینکه شما دوست دارید چگونه باشید، چگونه با شما صحبت شود، چه جایگاهی داشته باشید و چگونه فهمیده شوید.

  1. مراقب خودتان باشید.

هر روز کمی برای خودتان وقت بگذارید و رسیدگی و توجهی را که شایسته‌ی جسمتان است، به آن بدهید. مو، آرایش، بهداشت کلی و جزئیات دیگر برای بالا بردن اعتمادبه‌نفس شما معجزه‌آسا است. اگر مضطرب باشید که بوی خوبی نمی‌دهید، دشوار است که احساس جذابیت کنید و این حس را انتقال دهید. مطمئن شوید برای داشتن بهترین ظاهر، هر کاری که لازم است، کرده‌اید. هنگامی که حس خوبی نسبت به خود داشته باشید دیگر به‌دنبال تایید شدن از طرف کسی که ملاقاتش می‌کنید، نخواهید بود.

  1. مناسب سن خودتان رفتار کنید.

شما یک نوجوان جذاب و باهوشید؛ از دنیای کودکی فاصله گرفته‌اید، اما کسی از شما انتظار ندارد مثل بزرگ‌سالان رفتار کنید. در مورد حرف‌ها و رفتارهایی که ممکن است بزنید یا نشان دهید، فکر کنید. اما اگر مسائل جوری که می‌خواستید پیش نرفت هم نگران نباشید. بیشتر اوقات مسائل قابل جبران هستند. هوشمندی‌تان را نشان دهید، اما خودنمایی نکنید. از جملات بزرگان اجتناب کنید. جملات یک‌خطی مضحک که برای شکستن یخ گفت‌وگو طراحی شده‌اند، اغلب باعث دل‌زدگی آدم‌ها از شما می‌شود. این جملات، شما را سبک‌سر، ناپخته و عامی جلوه می‌دهد.

  1. خجالتی نباشید.

خواه‌ناخواه جهان به‌سمتی پیش می‌رود که آدم‌های بااعتمادبه‌نفس و کسانی که راحت‌تر خودشان را معرفی می‌کنند و ارائه می‌دهند، در هر زمینه‌ای راحت‌تر پیشرفت می‌کنند؛ پس خجالت نکشید. اعتمادبه‌نفس داشته باشید و سعی کنید بدون غلو کردن در مورد خودتان، دیدگاهتان به آینده و تفکراتتان صحبت کنید.

  1. گوش کنید.

آدم‌ها، چه کم‌حرف و چه پرحرف، عموما دنبال گوشی شنوا برای بیان احساسات و اتفاقات روزمره‌شان هستند. شریک روزمره شوید، گوش کنید و همراه باشید.

  1. فقط گوش‌کردن کافی نیست!

گوش‌کردن کافی نیست. حرف بزنید و اظهارنظر کنید. قرار نیست یک نفر همیشه گوینده و دیگری همیشه شنونده باشد؛ پس سعی کنید این قضیه را دوطرفه پیش ببرید.

  1. قلاب داشته باشید.

در هر گفت‌وگو گزینه‌هایی برای دستاویز‌شدن وجود دارند که می‌تواند دستاویز شما برای ادامه‌ی مکالمه‌ها باشند؛ پس خوب گوش کنید. سوال بپرسید و مسائل را به‌طور متمرکز بسط دهید. فکر کنید ماهی‌گیری هستید که منتظر ماهی‌ها نشسته است. قلاب‌هایتان را رها نکنید.

  1. واضح باشید.

برای برقراری یک ارتباط خوب و یک مکالمه‌ی عالی، کلمات را واضح ادا کنید و سعی کنید لکنت نداشته ‌باشید. منظورتان را بدون گوشه و کنایه مطرح کنید و از حرف‌های دوپهلو یا حرف‌هایی که ممکن است برداشت بدی از آن‌ها شود، اجتناب کنید. آرام باشید و با دقت صحبت کنید و شتاب‌زده حرف‌هایتان را به‌زبان نیاورید. در یک کلام، شفاف و زلال باشید.

  1. نمک‌دان باشید.

بامزه‌بودن یکی از راه‌های برقراری ارتباط و جذب است، اما یادتان باشد قرار نیست بیش‌از‌حد شوخی یا لودگی کنید. شوخی‌های ظریف و هوشمندانه را یاد بگیرید. به‌مرور این مسئله در شما نهادینه شده و در جایی که باید، بامزه به‌نظر می‌رسید.

  1. روی نقاط مثبتتان تمرکز کنید.

یکی از حیاتی‌ترین مسائل، داشتن دیدی مثبت نسبت به خودتان است. برای افزایش دید مثبت به خود، ذهن خود را بر نقاط مثبت و تمام کارهای مثبتی که انجام داده‌اید، متمرکز کنید.  یک روش برای انجام این کار، نوشتن مجموعه‌ای از رفتارهای مثبتی است که در وجود خود دارید و سپس آن‌ها را چندین بار در روز برای خود با صدای بلند بخوانید. اصلا فرض کنید ما هم کنار شما هستیم و به شما گوش می‌کنیم.

  1. از اهمیت علایق مشترک غافل نشوید.

اگر درباره‌ی خودتان صحبت می‌کنید، آن را جالب کنید. شاید در وهله‌ی اول، داستان زندگی‌تان برای کسی جالب نباشد؛ پس به‌دنبال علایق مشترک بگردید؛ از موسیقی و فیلم و ورزش مورد علاقه گرفته تا تفریح‌هایی که انجام داده‌اید یا دوست دارید انجام دهید. آدم‌ها در عین تفاوت‌های بسیاری که با هم دارند، شباهت‌های فراوانی هم دارند که به‌سادگی می‌توان آن‌ها را پیدا و رویشان تمرکز کرد. البته برای این امر لازم است به سطح متعادلی از خودشناسی برسید.

  1. تک بُعدی نباشید.

معمولا کسی از آدم‌هایی که فقط یک جنبه و بُعد دارند، خیلی خوشش نمی‌آید. پس سعی کنیم جنبه‌های مختلف و اطلاعات عمومی خوبی داشته باشیم. علایق خاصی ندارید؟ چند تا پیدا کنید! ورزشی را که همیشه آرزویش را داشتید، شروع کنید. به یک کار هنری مثل آواز یا نقاشی بپردازید. با دو دست چیزی را خلق کنید؛ هر چیزی که همیشه دوست داشتید اما به‌هر دلیلی هیچ وقت آن را شروع نکردید. شما در اول راه زندگی هستید و وقت زیادی برای برنامه‌ریزی و پیشبرد اهدافتان دارید.

  1. کتاب بخوانید.

کتاب‌خواندن نه‌فقط به‌منظور ورق‌زدن کتاب‌های کاغذی، بلکه مطابق با دنیای روز و سن شما، کتاب، مجله یا پادکست یا کتاب صوتی، انتخاب‌های متفاوتی است که برای پیشبرد اطلاعات عمومی که در مورد قبلی به آن اشاره کردیم، به‌دردتان خواهد خورد. در مورد اول به اعتماد‌به‌نفس و اهمیت آن اشاره کردیم. حال، می‌توان گفت که فرمول مناسب برای افزایش اعتماد عبارت است از:

اعتمادبه‌نفس = رفتار + دانش + تجربه

پس شما در سن نوجوانی که تجربه‌ی زیادی ندارید، باید روی بخش رفتار و دانش خیلی مانور داده و تمرکز کنید.

  1. احساس مسئولیت کنید.

احساس مسئولیت، بخش مهمی از رفتار با جنس مخالف است. جنسیت شما در این قضیه تاثیرگذار نیست و سعی نکنید با هیچ بهانه‌ای از زیر آن فرار کنید. اینکه این را چطور به طرف مقابل نشان دهید، هنر شماست. مستقل بودن نه به‌معنی انجام دادن تنهایی تمام کارها بلکه به‌منزله‌ی این است که حداقل در کارهای شخصی، گلیم خودتان را از آب بیرون می‌کشید.

  1. جزئیات مهم هستند.

به جزئیات اهمیت دهید. جزئیات بخش مهمی از برقراری یک ارتباط سالم هستند. به مسائل کوچک بی‌توجه نباشید و سعی نکنید آن‌ها را نادیده بگیرید. مسائل کوچک نه‌تنها مهم هستند، بلکه قطره‌قطره جمع شده و ممکن است به مشکلات بزرگ تبدیل شوند.

  1. یک پایان تلخ، بهتر از تلخی بی‌پایان است!

در آخر هم اگر موفق نشدید، احساس شکست نکرده و غصه نخورید. به‌تعداد آدم‌ها مواردی برای رابطه برقرار کردن وجود دارد؛ پس پذیرفته‌نشدن را با احترام بپذیرید. مطمئن باشید، نفر بعدی و بهتری در انتظار شماست.

 

آخرین مطالب


مشاهده ی همه

معرفی محصول از سایت موفقیت


مشاهده ی همه

دیدگاهتان را بنویسید

footer background