menu button
سبد خرید شما
ورزش مغز - کوکولوژی
موفقیت  |  1403/05/07  | 
ورزش مغز - کوکولوژی

آتشفشان بزرگ


آتشفشان یکی از عجیب‌ترین و شگفت‌انگیزترین مظاهر خشم طبیعت ا‌ست. صحنه‌ی بیرون‌انداختن گدازه‌ها و خروج گازهای سمی از دهانه‌ی کوه آتشفشان، هر کسی را به وحشت می‌اندازد. وقتی کوهی آتشفشان می‌کند، هر چیزی را که در مسیرش وجود دارد، از بین می‌برد و بی‌دلیل نیست که در بسیاری از تمدن‌های کهن، آتشفشان را مظهر خشم خداوند ترسیم می‌کنند. حتی امروزه وقتی می‌شنویم که کوهی فوران کرده، با خودمان فکر می‌کنیم که بازهم طبیعت خشمگین شده ا‌ست. 

حالا تصور کنید از دور در‌حال تماشای فوران یک آتشفشان بزرگ هستید. کدام‌یک از جملات زیر از ذهنتان می‌گذرد یا کدام جمله احساس شما را بهتر بیان می‌کند؟


1- شاید این خشم طبیعت هشداری به ما انسان‌ها باشد تا دست از تخریب طبیعت برداریم.

2- حدس می‌زنم فشار زیادی از داخل زمین به کوه وارد شده ا‌ست!

3- این یک نشانه ا‌ست! بسیارتحت‌تاثیر قرار گرفتم.

4- وای خدای من! چقدر شگفت‌انگیز!

****

افکاری که درمورد فوران آتشفشان، از ذهنتان عبور کردند، به‌نوعی واکنشی هستند که شما به یک مرجع قدرت، به‌خصوص زمانی‌که خشمگین می‌شود، نشان می‌دهید. همه‌ی ما تا‌کنون درمعرض خشم و عصبانیت مدیر، معلم، رئیس و یا والدینمان قرار گرفته‌ایم. باتوجه به پاسخی که در این بازی انتخاب کردید، می‌توانیم متوجه شویم که در برابر عصبانیت چنین افرادی، چه واکنشی نشان می‌دهید.


1- شاید این خشم طبیعت هشداری به ما انسان‌ها باشد تا دست از تخریب آن برداریم.

شما فرد مسئولیت‌پذیری هستید و وقتی موجب ناراحتی و عصبانیت فرد د‌یگری شوید مسئولیت آن را به گردن می‌گیرید و سرزنش‌های او را می‌پذیرید. این حساسیت شما و برخور بالغانه به شما فرصت می‌دهد تا هر سوءتفاهم و مشکلاتی را که ایجاد کرده‌اید، برطرف کنید.


2- حدس می‌زنم فشار زیادی از داخل زمین به کوه وارد شده ا‌ست!

شما همواره مسئولیت اشتباهات و خطاها را به گردن دیگران می‌اندازید. حتی اگر بدانید که در بروز مشکلی شما مقصر بوده‌اید، سعی می‌کنید فرد د‌یگری را بیابید تا او را قبل از خودتان مقصر نشان دهید. در‌واقع همواره یک نفر بوده که موجب شده شما اشتباهی را مرتکب شوید.


3- این یک نشانه ا‌ست! بسیار تحت‌تاثیر قرار گرفتم.

شما انتقادها و حتی واکنش‌های نه‌چندان خوب را به‌شکل مثبتی برداشت می‌کنید؛ البته آن‌ها را همیشه به گردن نمی‌گیرید. همین واکنش مثبت شما موجب می‌شود تاثیر خوبی بر فردی که در مقامی بالاتر از شما قرار دارد بگذارید و حتی او را آرام کنید. گاهی چنان با مهارت با دیگران برخورد می‌کنید که فردی که عصبانی شده به‌کل فراموش می‌کند اصلا به چه دلیل عصبانی شده بود.


4- چقدر شگفت‌انگیز!

شما اصلا به جملات و کلماتی که از دهان یک فرد عصبانی بیرون می‌آید توجه نمی‌کنید و بسیاری اوقات آن‌ها را نمی‌شنوید، نه این‌که مشکل شنوایی داشته باشید، بلکه شما نمی‌خواهید این کلمات را بشنوید. این واکنش شما موجب می‌شود در موقعیت‌های پرا‌سترس مضطرب نشوید و بتوانید آرامش خود را حذف کنید، اما چون در این شرایط به صحبت‌های طرف مقابلتان توجهی نمی‌کنید، این فرصت را که بتوانید از اشتباهاتتان درس بگیرید، از دست می‌دهید. 




آخرین مطالب


مشاهده ی همه

معرفی محصول از سایت موفقیت


مشاهده ی همه

دیدگاهتان را بنویسید

footer background