menu button
سبد خرید شما
ورزش مغز - کوکولوژی
موفقیت  |  1403/04/20  | 
ورزش مغز - کوکولوژی

حباب بازی در تابستان


کمی به گذشته فکر کنید؛ آیا روزهای بعد از پایان امتحانات مدرسه را به‌یاد می‌آورید؟ روزهایی‌که بعد از اتمام امتحانات مدرسه، سه‌ماه تعطیل بودید و می‌توانستید هرکاری را که دوست دارید، انجام دهید و هیچ مسئولیتی هم نداشتید؛ مثلا تمام طول روز بیکار می‌نشستید تلویزیون تماشا کرده و یا با دوستانتان در حیاط و کوچه بازی می‌کردید و می‌دویدید و می‌خندیدید؛ می‌توانستید تا ظهر بخوابید و حسابی ا‌ستراحت کنید و یا روی بالکن یا در حیاط بخوابید یا به آسمان خیره شوید و ابرها را نگاه کرده و آن‌ها را به اشکال مختلف تصور کنید و یا این‌که با کف، حباب‌بازی کنید. در‌واقع حباب‌بازی از جمله بازی‌هایی ا‌ست که تقریبا تمام کودکان آن را انجام داده‌اند و دوستش دارند. 


تصور کنید به یک روز آفتابی تابستان در دوران کودکی‌تان بازگشته‌اید و در حیاط یا زمین بازی، حباب‌بازی می‌کنید، کدام‌یک از این گزینه‌ها بهتر می‌تواند فضای ذهنی شما را توصیف کند؟

1- حباب‌هایی که می‌سازید، به‌سمت آسمان می‌روند.

2- صدها حباب کوچک می‌سازید که در اطرافتان پراکنده می‌شوند.

3- سعی می‌کنید یک حباب بسیار بزرگ و زیبا بسازید.

4- حباب‌هایی که می‌سازید به‌سمت پشت شما می‌روند.


حباب‌هایی که درست می‌کنید نمادی از آرزوها و رویاهای شما هستند‌. صحنه‌ای که در ذهنتان دیدید و تصور کردید نشان‌دهنده نوع تفکر و باور شما نسبت‌ به رویاها و آرزوهایتان ا‌ست و این‌که باور دارید آیا روزی می‌توانید به آرزوهایتان برسید یا نه.


1- حباب‌هایی که می‌سازید، به‌سمت آسمان می‌روند.

آرزوها و رویاهای شما به‌نظرتان خیلی بعید و دور از دسترس هستند‌. شما درمورد آرزوهایتان باور دارید که هر‌چه در ذهنتان بسازید، باد می‌آید و با خود می‌برد و اجازه نمی‌دهد شما به آن‌ها برسید؛ البته یک احتمال دیگر هم وجود دارد؛ این‌که شاید آرزوهایی در ذهنتان می‌سازید که زیادی بزرگ هستند‌. به‌همین دلیل مدت کوتاهی بعد از این‌که یک آرزو وارد ذهنتان شد، خودتان متوجه می‌شوید که نمی‌توانید به آن‌ها برسید و ناامید می‌شوید. به‌هرحال بین آرزوهای شما و واقعیت فاصله زیادی وجود دارد. حتی زمانی‌که با دیگران درمورد آرزوهایتان و این‌که به‌زودی به آن‌ها می‌رسید، صحبت می‌کنید، صدایی در گوشتان می‌گوید: «واقع‌بین باش، تو نمی‌توانی به آرزویت برسی.» 


2- صدها حباب کوچک می‌سازید که در اطرافتان پراکنده می‌شوند.

شما به‌دنبال آرزوهایی هستید که خیلی زود بتوانید به آن‌ها برسید برای همین آرزوهای کوچک و ساده‌ای دارید. آرزوهایتان در حد خرید یک لباس نو، رفتن به یک کلاس جدید یا خرید یک گوشی تلفن همراه جدید خلاصه می‌شوند؛ در‌واقع آرزوهایتان در حد توانایی خودتان بوده و دست‌یافتنی هستند‌. توصیه می‌شود کمی افق دیدتان را وسیع‌تر کنید و آرزوهایی داشته باشید که بتوانند آینده شما را بسازند. تصمیم بگیرید در زندگی‌تان چه می‌خواهید و برای رسیدن به آن تلاش کنید، البته در‌کنار آن آرزوهای کوچک خود را نیز داشته باشید. چون این آرزوهای کوچک و رسیدن به آن‌ها روحیه‌تان را شاداب می‌کنند. اگر بخواهید زندگی‌تان را به‌همین روشی که تا‌کنون داشته‌اید ادامه دهید، خیلی زود متوجه می‌شوید که فرصت‌های زیادی را از دست داده‌اید و بنابراین افسوس زیادی خواهید خورد. 


3- سعی می‌کنید یک حباب بسیار بزرگ و زیبا بسازید.

شما یک آرزوی بسیار بزرگ و مهم دارید که تمام جنبه‌های زندگی‌تان را دربرمی‌گیرد. آرزویتان را در ذهنتان حفظ کرده و برای رسیدن به آن تلاش کنید. فقط یک مسئله مهم را به‌خاطر داشته باشید، اگر فقط یک آرزو در ذهنتان داشته باشید و تنها خوا‌سته‌ ما در زندگی رسیدن به آن آرزو باشد و به هر دلیلی نتوانید به آن برسید، احساس می‌کنید تمام زندگی و هدفتان را از دست داده‌اید و دیگر انگیزه‌ای برای زندگی‌کردن نخواهید داشت؛ پس خیلی خوب ا‌ست که هدف مهمی در زندگی داشته باشید و برای رسیدن به آن تلاش کنید، اما فراموش نکنید زندگی تک‌بعدی خوب نیست. سعی کنید اهداف کوچک‌تری در‌کنار آرزویتان داشته باشید که می‌توانند مسیر شما را برای رسیدن به آرزوی مهمتان هموارتر کنند. 


4- حباب‌هایی که می‌سازید به‌ پشت شما می‌روند.

ناکامی‌هایی که در زندگی‌تان داشته‌اید، شما را کمی بدبین کرده‌اند و اکنون دیگر امیدی ندارید که به آرزوهایی که در ذهنتان می‌پرورانید، برسید. تجربیات گذشته طرز فکر کنونی شما را شکل داده‌اند و به‌همین دلیل وقتی آرزویی به ذهنتان می‌رسد، مدام با خودتان فکر می‌کنید که احتمالا این‌بار هم مثل دفعات قبل نمی‌توانم به آرزویم برسم. از رویابافی و ساختن اهداف و آرزوهای جدید نترسید. یادتان باشد کسانی که هرگز شکست نمی‌خورند، همان افرادی هستند‌.که هرگز تلاش نمی‌کنند!


آخرین مطالب


مشاهده ی همه

معرفی محصول از سایت موفقیت


مشاهده ی همه

دیدگاهتان را بنویسید

footer background