menu button
سبد خرید شما
مهربانی با پانزده حرکت ساده
موفقیت  |  1403/02/25  | 

مهربانی با پانزده حرکت ساده


مهربانی نیاز به تلاش زیادی ندارد، اما تاثیر آن روی دیگران می‌تواند بسیار گسترده باشد. در ادامه چند روش ساده برای ساختن روز خودتان و دیگران آورده شده‌اند.


1) مراقبت از خویشتن را به یک دوست بیاموزید:

 در کیف دوستتان یک پاکت حاوی چند دمنوش کوچک را به‌همراه یک یادداشت برای دعوت او به آرامش بگذارید. محبت شما نوعی مهربانی دیگر را به‌دنبال خواهد داشت و دوستتان اکنون می‌تواند با خودش مهربان‌تر باشد.


2) از پدرها و مادرها تعریف و تمجید کنید:

 به یک پدر یا مادر بگویید که چقدر کار خود را خوب انجام می‌دهند. قطعا در جواب خود لبخندی حاکی از خجالت، اما درخشان از‌سوی آن‌ها دریافت خواهید کرد. گاهی ساده‌ترین کارها بیشترین معنا را دارند. 


3) پیشنهاد عکس‌گرفتن بدهید:

 هر وقت می‌بینید شخصی مشغول‌گرفتن عکس خانوادگی ا‌ست، برای عکس‌گرفتن از آن‌ها پیش‌قدم شوید تا همه بتوانند در آن لحظه در آن عکس حضور داشته باشند. شما چه می‌دانید؛ شاید این عکس قرار ا‌ست روی کارت تبریک‌ سال نوی آن‌ها چسبانده شده یا تبدیل به‌خاطره‌ای ارزشمند شود. مردم تقریبا همواره این لطف شما را جبران می‌کنند.


4) زمین را در اولویت قرار دهید:

 با کره زمین مهربان باشید. وقتی مسواک می‌زنید، شیر آب را ببندید، قبض‌های کاغذی را حذف کنید، بازیافت انجام دهید، از لامپ‌های کم‌مصرف ا‌ستفاده کنید و برای خرید از سوپرمارکت، با خودتان کیسه پارچه‌ای ببرید‌. ما فقط یک زمین داریم و باید آن را حفظ کنیم و تمیز نگه‌ داریم. 

 


5) به صاحبخانه جدید کمک کنید:

 می‌خواهید اسباب‌کشی کنید؟ فهرستی از اسامی لوله‌کش‌ها، برق‌کارهای محل و سایر اطلاعات مفید تهیه کرده و برای صاحبخانه بعدی روی کابینت آشپزخانه بگذارید. پیدا‌کردن شرکت‌های تعمیراتی قابل‌اعتماد، آخرین کاری ا‌ست که مالک جدید ممکن ا‌ست برای آن‌وقت داشته باشد. فهرست شما ا‌سترس و ناراحتی زیادی را از بین خواهد برد. 


6) خودتان را معرفی کنید:

 برای یاد‌گرفتن اسم کسی که مرتبا به شما کمک می‌کند، از نگهبان و دربان گرفته تا صندوق‌دار سوپرمارکت محل، وقت بگذارید. با ا‌ستفاده از اسم خودشان به آن‌ها سلام کنید. این حرکت به‌ظاهر‌کوچک نشان می‌دهد که شما برای ارائه‌دهندگان خدمات در محله خود و روابطتان با آن‌ها چه ارزشی قائل هستید.


7) کسی را بخندانید:

 اگر کسی را می‌شناسید که دوران سختی را سپری می‌کند، یک عبارت طنز یا یک لطیفه برای او بفرستید تا روزش را شاد کرده و ذهن او را برای لحظه‌ای هم که شده، از افکار دشوار دور کنید. همچنین می‌توانید به‌عنوان خنده‌درمانی، پادکست‌های طنز مناسبی را به او پیشنهاد دهید.


8) برای کودکان سرگرمی فراهم کنید:

 دفعه بعد که کودکان می‌خواهند به شهربازی بروند، برای آن‌ها وسایل حباب‌سازی و گچ بیاورید و بگذارید خوش باشند. به این ترتیب هم حسابی لذت می‌برند و هم شما کمی ا‌ستراحت می‌کنید و آرامش می‌گیرید و سایر والدین نیز قدردان این حرکت محبت‌آمیز شما خواهند بود. 


9) رها کنید:

 وقتی خواندن یک روزنامه، مجله یا کتاب چند‌صفحه‌ای را تمام کردید، آن را در اتوبوس یا مترو رها کنید تا نفر بعدی که سوار می‌شود، بتواند به‌صورت رایگان مطالعه‌اش کند؛ راهی آسان برای نشاندن لبخند بر لب یک نفر و رفع کسالت یک مسافر با یک سرگرمی رایگان. این کار بهتر از این ا‌ست که آن‌ها را در منزل روی هم انباشته کنید.


10) یک دوست راه دور را مهمان کنید:

 اگر شخص خاصی را می‌شناسید که جشن تولدش ا‌ست یا ترفیع گرفته، پول خرید یک فنجان قهوه یا ناهار را برای او بفرستید. این حرکت کوچک نشان می‌دهد از این راه دور به فکرش هستید. 



11) مرتبا با والدین و پدربزرگ و مادربزرگتان تماس بگیرید:

 روزها به کندی می‌گذرند، اما سال‌ها خیلی زود رد می‌شوند؛ پس باید از احوال کسانی که برای‌تان بیشتر از همه اهمیت دارند‌، باخبر باشید. برداشتن گوشی تلفن و گفت‌وگو‌کردن، راه رهایی از پیامک‌های کوتاه فوری ا‌ست. 


12) از راه دور پیتزا بفرستید:

 به مناسبت تولد یا یک رویداد مهم در زندگی دوستتان، یک پیتزا یا غذای بیرون‌بر به آدرس او سفارش دهید. یک غذای بیرون‌بر خوشمزه لبخند روی لب کسانی می‌نشاند که به علت یک اتفاق بزرگ در برهه‌ای از زندگی پرتکاپوی خود وقت ندارند سر میز غذا بنشینند. 


13) لباس کودک اهدا کنید:

 حتما می‌دانید که لباس‌های نوزادان ظرف چندین هفته برای آن‌ها کوچک می‌شوند. این لباس‌ها را به کسانی که به‌تازگی پدر یا مادر شده‌اند، اهدا کنید تا قدردان این هدیه نو و صمیمانه باشند. آن‌ها هم می‌توانند این لباس‌ها را به پدر یا مادر د‌یگری ببخشند و این چرخه ادامه پیدا کند.


14) دلال مهارت‌های شغلی باشید:

 به دو نفر فکر کنید که مهارت‌های حرفه‌ای و شغلی آن‌ها می‌توانند مکمل یکدیگر باشند و هر‌دو نفر را برای صرف شام به منزلتان دعوت کنید. این روشی خوب برای معرفی کسانی ا‌ست که ممکن ا‌ست تا‌کنون یکدیگر را ملاقات نکرده باشند. چه‌کسی می‌داند، شاید جرئت راه‌اندازی یک کسب‌و کار پر‌فروش، درست جلوی چشم شما شکل بگیرد. 


15) در وسایل حمل‌و‌نقل عمومی، جای خود را با دیگران عوض کنید:

 اگر سوار یک اتوبوس یا قطار شلوغ شده‌اید و می‌بینید یک خانواده سوار شده و برای نشستن، دنبال صندلی‌های کنار هم هستند، جابه‌جا شوید تا والدین و فرزندان بتوانند کنار هم بنشینند. ممکن ا‌ست خجالت بکشند که در جا چنین تقاضایی کنند، اما بعید ا‌ست پیشنهاد شما برای فرصت کنار‌هم‌نشستن را رد کنند. 


سوزان اسپنسر / مترجم: سولماز فروتن











آخرین مطالب


مشاهده ی همه

معرفی محصول از سایت موفقیت


مشاهده ی همه

دیدگاهتان را بنویسید

footer background