menu button
سبد خرید شما
تصمیمات بزرگ نوروزی برای بهبود زندگی مشترک
زینب شاهدی  |  1403/01/06  | 

تصمیمات بزرگ نوروزی برای بهبود زندگی مشترک



«عدم برنامه‌ریزی، یعنی برنامه‌ریزی برای شکست». 

برنامه شما برای بهبود زندگی مشترکتان در سال جدید چیست؟ 

لطفا نگویید برنامه‌ای ندارید و درضمن ناامید هم نشوید. اکثر ما، البته نه همه‌، به‌طور خودکار برای حفظ زندگی مشترکمان تلاش می‌کنیم، اما اگر این تلاش آگا‌هانه و پرقدرت باشد، زندگی شیرین‌تر می‌شود. 

اگر زندگی مشترک شیرین‌تری می‌خواهید، برای‌تان پیشنهاد‌هایی داریم. برای یک‌سال به آن‌‌ها متعهد شوید و سال بعد در همین موقع، از مجله موفقیت تشکر کنید:

برنامه‌ریزی برای زندگی مشترک شیرین در سال جدید

1. همسر من همیشه در اولویت خواهد بود

وقت من در یک عمر متوسط هفتاد‌ساله‌، بسیار کمتر از آن ا‌ست که بتوانم به‌تمام امور دنیا رسیدگی کنم. در زندگی من‌، کار‌های انجام‌نشده و موقعیت‌‌های مهم بی‌شماری وجود دارند که التماس می‌کنند تا وقتم را به آن‌‌ها اختصاص دهم؛ همچنین افراد بسیاری اطرافم هستند که اگر مراقب نباشم، سهم بزرگی از وقت و انرژی‌‎ام را از من می‌ربایند. 

کار‌ها و موقعیت‌‌های مهم هرگز تمامی ‌ندارند و افراد وقت‌ربا هم هیچ‌وقت از مصرف وقت و انرژی من سیر نمی‌شوند. به‌خاطر همین به‌هیچ‌وجه حاضر نیستم زندگی مشترکم را فدای آن‌‌ها کنم. من از بین همسرم و تمام خرده‌ریز‌های زندگی‌، همسرم را انتخاب می‌کنم. نمی‌خواهم بعد از چند سال چشم باز کنم و ببینم کاملا با او غریبه شد‌ه‌ام و درست در ‌سال‌‌هایی که به او نیاز دارم، تنها ماند‌ه‌ام.

2. مشکلات رابطه عاطفی را می‌پذیرم و آن‌‌ها را حل‌وفصل می‌کنم

می‌دانم پرداختن به مشکلات رابطه عاطفی کار سختی ا‌ست؛ چون باعث ناراحتی و دلخوری و حتی دعوا می‌شود، اما این را هم می‌دانم که اگر به‌جای ترمیم زخم‌‌های ازدواج روی آن‌‌ها را بپوشانیم، نه‌تنها خوب نمی‌شوند، بلکه ممکن ا‌ست وسیع‌تر شوند و کل رابطه را به خطر بیندازند.

 می‌دانم که هر‌چه زودتر به مشکلات رابطه عاطفی مان بپردازیم، راحت‌تر می‌توانیم آن‌‌ها را حل‌وفصل کنیم. من تصمیم دارم در سال جدید به‌جای این‌که هر مشکلی در رابطه‌ام با همسرم پیش می‌آید، شکایت آن را به خانواده‌ یا دوستان صمیمی‌ام ببرم و به هر شکلی که می‌توانم درباره آن فقط با همسرم حرف بزنم. 

به این ترتیب خیالم آسوده ا‌ست که مشکلات حل‌نشده باقی نمی‌مانند و سوءتفاهم‌‌ها میان من و همسرم کمتر می‌شوند. برای این کار احتمالا لازم ا‌ست راه‌وروش درست بحث‌کردن و مذاکره را یاد بگیرم.



3. با همسرم راحت‌تر خواهم بود

می‌خواهم همسرم را محرم راز خودم کنم و خودم هم محرم اسرار او باشم، به‌طوری که بدون ترس از ایجاد مشکل، راحت بتوانیم همه حرف‌هایمان را به‌هم بزنیم. 

تصمیم دارم در سال جدید کمتر درباره همسرم قضاوت کنم، کمتر او را سرزنش کنم و کمتر تقصیر‌ها را به گردنش بیندازم. 

من در دل می‌دانم که خیلی از مشکلات زندگی مشترک ما تقصیر خودم ا‌ست، اما چون بعضی‌اوقات‌‌ پذیرفتن این موضوع برایم سخت ا‌ست، ترجیح می‌دهم همه‌چیز را به گردن همسر بیچاره‌ام بیندازم تا خیالم از خودم راحت باشد. 

تصمیم دارم در سال جدید این مسائل را راحت‌تر بپذیرم و کاری کنم که ما وقتی دو نفر کنار هم هستیم، از همه‌جا خیالمان راحت باشد و آرامش ناب را تجربه کنیم؛ درست مثل دو دوست صمیمی.

4. برای خوشحال‌کردن همسرم بیشتر تلاش می‌کنم

 فصل بهار بهترین فرصت ا‌ست که دوباره دل همسرم را به‌دست بیاورم. من در جایگاه همسری تا حد زیادی می‌دانم چه چیز‌هایی خوشحالش می‌کند؛ پس من بهتر از هرکس د‌یگری این‌قدرت را دارم که در دلش نفوذ کنم و دوباره آتش عشقمان را شعله‌ور کنم. 

من حتی بهتر از همه می‌دانم که چه چیز‌هایی همسرم را حرص می‌دهد. اعتراف می‌کنم بعضی‌وقت‌ها که از دستش عصبانی یا دلخورم شیطان در جلدم می‌رود و عمدا همان کار‌هایی را می‌کنم که او خوشش نمی‌آید. 

اما در سال جدید می‌خواهم تمام کار‌هایی را که می‌دانم همسرم را خوشحال می‌کند، انجام بدهم؛ البته نه یک‌باره، چون ممکن ا‌ست از تغییر من شوکه شود! من این کار را نه‌فقط به‌خاطر همسرم، بلکه به‌خاطر خودم و ازدواجمان انجام می‌دهم و سعی می‌کنم درمقابل از همسرم انتظار نداشته باشم که تمام آرزو‌ها و خوا‌سته‌‌های مرا یک‌شبه برآورده کند.



5. اگر لازم شد، برای رابطه از متخصص کمک می‌گیرم

روح آدم‌ها هم مثل جسمشان ممکن ا‌ست مریض شود. حتی رابطه‌‌های آدم‌‌ها هم گاهی مریض می‌شود. بعضی از مریضی‌‌‌ها با گذر زمان یا مراقبت‌‌های معمول خوب می‌شود، اما گاهی بیماری‌‌های سختی سراغ آدم می‌آید که درمان‌کردنشان کار هر کسی نیست. 

من باتمام‌وجود تلاش می‌کنم که از رابطه‌مان مراقبت کنم تا دچار بیماری سختی نشود، اما به‌هرحال اگر این‌طور شد، به این سادگی‌‌ها از زنده‌ماندن آن ناامید نمی‌شوم. در سال جدید تصمیم دارم هروقت احساس کردم کاری از دست خودم برنمی‌آید، از «پزشک رابطه» کمک بگیرم. 

مشاوران هم مانند پزشکان ‌سال‌ها برای این کار آموزش دیده‌اند. مطمئنا با راهنمایی یک مشاور حرفه‌ای که می‌تواند بیماری رابطه ما را تشخیص بدهد، راه درمان یا کنار‌آمدن بهتر با آن را یاد خواهم گرفت.

6. در مورد رابطه مان مثبت فکر می‌کنم

وقتی خوب فکر می‌کنم، می‌بینم منفی‌‎نگری و کج‌فکری نه‌تنها مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه مشکلات را سخت‌تر از آن‌چه هست نیز نشان می‌دهد.

 می‌خواهم در سال نو، فکرم را هم نو کنم. می‌دانم که با خوش‌بینی و تفکر مثبت، قدرتم در دستیابی به زندگی موفق چندبرابر می‌شود. نمی‌خواهم واقعیات را نادیده بگیرم، اما این را هم نمی‌خواهم که به‌بهانه در‌نظرگرفتن واقعیت‌‌ها، فقط برروی ابعاد منفی زندگی تمرکز کنم. 

در سال جدید می‌خواهم این مثبت‌اندیشی روی رابطه‌ام با همسرم تاثیر خوبی بگذارد و زندگی‌ام را در مسیر ازدواج‌‌های موفق و زوج‌‌های خوشبخت قرار دهد.




آخرین مطالب


مشاهده ی همه

معرفی محصول از سایت موفقیت


مشاهده ی همه

دیدگاهتان را بنویسید

footer background