menu button
سبد خرید شما
پیام موفقیت برای متولدین ماه های مختلف - اسفند 1402
موفقیت  |  1402/12/01  | 

دوازده پیام موفقیت - اسفند 1402

برای متولدین 12 ماه سال

پیام های موفقیت برای متولدین 12 ماه سال به شما یادآوری می کند که در ماه پیش رو چگونه بتوانید سرشار از عشق و انرژی مثبت ، روزها را بگذرانید و در ضمن بدانید که هر روز موهبتی بی تکرار است.


فروردین

سخن این ا‌ست که ما بی تو نخواهیم حیات            بشنو ‌ای پیک خبرگیر و سخن باز رسان

این را همیشه در نظر بگیرید که اگر موضوعی در پنج سال آینده برایتان اهمیت نخواهد داشت، بیشتر از پنج دقیقه برایش ناراحت نباشید. هیچ‌گاه روی یک درآمد تکیه نکنید و برای ایجاد منبع دوم درآمد، سرمایه‌گذاری کنید. صداقت هدیه‌ی بسیار ارزشمندی است؛ آن را از انسان‌های کم‌ارزش انتظار نداشته باشید و سعی کنید با افراد مهم در زندگی‌تان صادقانه رفتار کنید. خوشبختی رضایت است و چه زیاد داشته باشید و چه کم، اگر به همانی که دارید راضی باشید، خوشبختید. برخی انسان‌ها تسلیم محدودیت‌های ذهنی‌شان می‌شوند و برخی دیگر نیز کلمه‌ی محدودیت‌ را از زندگی‌شان کاملا حذف می‌کنند. شما هم خود را محدود نکنید تا در زندگی موفق‌تر باشید.


اردیبهشت

بشنو این نکته که خود را ز غم آزاده کنی                       خون خوری گر طلب روزي ننهاده کنی

به‌سادگی  به دیگری تهمت ناروا نبندید و به حریم آبروی دیگری بدون اجازه وارد نشوید، چون بهایی دارد که ممکن است با از‌دست‌دادن آرامشتان پرداختش کنید. هفت کلید طلایی آرامش در ارتباطات وجود دارد: اینکه قضاوت دیگران تاثیری بر زندگی شما ندارد، مردم وظیفه ندارند شما را درک کنند، شما مسئول اصلاح و تربیت‌کردن دیگران نیستید، در برابر لطفی که به دیگران می‌کنید، توقعی نداشته باشید، رفتار ناجوانمردانه دیگران شما را ناراحت نکند، فکر فردا را نکنید و نگران فردایتان نباشید و همان کسی باشید که می‌خواهید. دست از قضاوت خود و دیگران بردارید، چون هیاهوی ذهنتان کم می‌شود. از شرح‌حال‌دادن نسبت به کارهای گذشته دست بردارید و آن‌ها را توجیه نکنید.


خرداد

دوشم ز بلبلی چه خوش آمدی که می‌سرود              گل گوش پهن کرده ز شاخ درخت خویش    

سوال‌کردن درباره‌ی مسائل خصوصی زندگی دیگران را کنار بگذارید، چون هر کسی خط قرمز و حریمی دارد که باید توسط دیگران رعایت شود. پس هم به حیاط خلوت دیگران سرک نکشید و هم برای خودتان حریم داشته باشید. سعی کنید با احمق‌ها بحث نکنید، چون آن‌ها اول شما را تا سطح خودشان پایین خواهند کشید و سپس با استفاده از تجربه‌شان شما را شکست می‌دهند! برای همه خوب باشید؛ آن ‌که فهمید، همیشه کنارتان می‌ماند و به یادتان خواهد بود و آن‌ که نفهمید، روزی دلش برای تمام خوبی‌هایتان تنگ می‌شود. کودکان بهترین الگوی زندگی برای ما هستند، چون بی‌دلیل شاد هستند و تا چیزی را که می‌خواهند به دست نیاورند، دست از اصرار بر‌نمی‌دارند.


تیر

دوش سودای رخش گفتم ز سر بیرون کنم                  گفت کو زنجیر تا تدبیر این مجنون کنم

تفاوت بین آدم‌های شاد و ناشاد در این است که آدم‌های شاد برای شاد‌کردن خود در شرایط معمولی و بحرانی نقشه و طرح دارند و سعی می‌کنند از هر دستاویزی برای دلخوش‌بودن استفاده کنند. بهتر است تمام افکارتان را روی کاری که انجام می‌دهید متمرکز کنید؛ مثل پرتوهای خورشید که تا متمرکز نشوند، نمی‌سوزانند، اگر روی هدفی که در سر دارید متمرکز نباشید، ممکن است هرگز به آنچه می‌خواهید نرسید. هیچ‌وقت از علایقتان خجالت نکشید و خودتان باشید؛ مهم نیست بقیه چه فکری می‌کنند. پنج اصل را در زندگی‌تان به خاطر بسپارید: غرور مانع یادگیری است، خود‌بزرگ‌بینی مانع محبوبیت است، کمرویی مانع پیشرفت است، خودشیفتگی مانع معاشرت است و عادت‌کردن مانع تغییر است.


مرداد

در حق من لبت این لطف که می‌فرماید                   سخت خوب است ولیکن قدری بهتر از این

همه چیز از فکر آغاز می‌شود. فکر شما تبدیل به احساس شده و احساس در شما موجب بروز یک رفتار می‌شود. این رفتار شما هم پس از مدت‌ها به عادت و سپس تبدیل به شخصیت شما می‌شود. بدانید دو قشر از مردم همیشه بدبخت هستند: یکی آن‌هایی که حرف هیچ‌کس را گوش نمی‌دهند و دیگری آن‌ها که به حرف همه گوش می‌دهند. پس برای خودتان بهتر است که خود‌رأی و دهن‌بین نباشید. هیچ یک از ما برنده یا بازنده به دنیا نیامده‌ایم، بلکه انتخاب‌کننده به دنیا آمده‌ایم؛ پس زندگی خود را به بهترین نحو انتخاب کنید. سخت‌کوشی کلید موفقیت است. موفقیت‌های بزرگ، نه با زور و قدرت، بلکه با مداومت و پشتکار حاصل می‌شوند.


شهریور

ما آزموده‌ایم در این شهر بخت خویش                  بیرون کشید باید از این ورطه رخت خویش

نمی‌شود زندگی را به تعویق انداخت و انجام بعضی کارها را مثلا به سال‌های بعد از بازنشستگی موکول کرد؛ پس زندگی را همین الان زندگی کنید. حال خوبتان را به هیچ‌کس گره نزنید و یاد بگیرید بدون نیاز به دیگران شاد باشید. بخندید و امیدوار باشید که روزی بالاخره به آنچه می‌خواهید، می‌رسید. باور کنید مردم حوصله‌ی خودشان را هم ندارد؛ پس شما باید خودتان دلیل اتفاقات زندگی‌تان باشید. هر کسی را که در مسیر زندگی ملاقات می‌کنید، در حال جنگ در میدانی است که شما هیچ چیز درباره‌اش نمی‌دانید. پس مواظب قضاوت‌هایتان درباره‌ی دیگران باشید و سعی کنید درک درستی از شرایط اطرافیانتان داشته باشید.


مهر

چو آفتاب می از مشرق پیاله بر آید                ز باغ عارض ساقی هزار لاله بر آید

مشکلات افراد موفق کمتر از افراد شکست‌خورده نیست؛ فقط موفقیت این افراد به دلیل آن است که با مشکلات روبه‌رو می‌شوند و با آن‌ها مبارزه می‌کنند. کسی که تفکرش با شما متفاوت است، دشمنتان نیست؛ انسان دیگری است با دیدگاهی متفاوت. اگر فقط همین اصل را بپذیرید و بدانید مخالفت آدم‌ها با نظرات شما ربطی به شخصیت صلی شما ندارد، روابطتان بهتر خواهد شد و زندگی سرشار از آرامشی خواهید داشت. وقتی از کسی دلخور هستید، ناراحتی خود را با او با کلام مطرح کنید، نه با رفتار؛ چون از کلام همان برداشتی می‌شود که شما می‌گویید، ولی از رفتار هزار برداشت غلط می‌شود و ممکن است سوءتفاهم‌ها بیشتر شده و مسائل جدیدی به وجود آید.


آبان

به وقت گل شدم از توبه‌ی شراب خجل                 که کس مباد ز کردار ناصواب خجل

برای رسیدن به هر هدفی باید وسایل اولیه‌ی آن را تهیه كنید؛ مانند مجسمه‌سازها که سنگ‌های بزرگ را تهیه می‌کنند و همین کار هم به سادگی انجام نمی‌گیرد. بعد با ضربه‌هایی که بر آن وارد می‌کنند، سعی می‌کنند آن را به بهترین نحو در بیاورند و آن سنگی را که تا چندی پیش در دل کوه بود و کسی برایش ارزشی قائل نبود، تبدیل به یک مجسمه قیمتی می‌شود. پس برای به‌دست‌آوردن چیزهای باارزش باید تلاش كنید و صبر هم داشته باشید و یک‌شبه نخواهید به همه‌چیز برسید. حد تعادل را در زندگی رعايت كنید از افراط و تفریط، حتی در خوبی‌کردن بپرهیزید و بدانید که همیشه چرخ زندگی بر مراد ما نمی‌چرخد.


آذر

دوش وقت سحر از غصه نجاتم دادند                  وندر آن ظلمت شب آب حياتم دادند

لازم نیست با هرکسی به درددل بنشینید. باید کسی را پیدا کنید که از صمیم قلب به حرف‌های شما گوش می‌دهد و تا جای ممکن که از دستش برآید برایتان کاري انجام خواهد داد. کسانی که دنیا را تکان داده‌اند، در استعدادهای طبیعی نابغه نبوده‌اند و شاید قوای عقلی‌شان هم از حد متوسط تجاوز نکرده است؛ اما به یک صفت خوب و ممتاز آراسته بوده‌اند و آن ثبات و استقامت است. شما هم همین حالا بلند شوید و بهترین کاری را که می‌توانید، انجام دهید. از آدم‌هایی که حافظه‌ی ضعیفی در به‌خاطر‌سپردن مهربانی‌های اطرافیانشان دارند، فاصله بگیرید؛ زیرا بزرگ‌ترین تخصص آن‌ها این است که شما را از خوب‌بودن پشیمان می‌کنند.


دی

گر بود عمر به ميخانه رسم بار دگر                    به جز از خدمت رندان نكنم كار دگر

اگر بتوانید فقط در دو جا درست صحبت کنید، موفقیتتان صد‌در‌صد تضمین شده است: بیرون با دیگران و دوم در درون و با خودتان. هیچ‌وقت ظاهر زندگی کسی را با باطن زندگی خودتان مقایسه نکنید، چون آدم‌ها از ناراحتی‌هایشان عکس نمی‌گیرند. همیشه یادتان باشد که در درون خودتان قدرت، صبر و عشق دارید را برای تغییر جهان؛ پس اگر می‌خواهید کاری را شروع کنید، به خودتان قول بدهید که: «من با تمام تلاشم، بهترین سعی‌ام را خواهم کرد.» همه‌ی جهان بازتاب اعمال خودتان است؛ برای دیگران آرامش ایجاد کنید تا بازتاب آن در زندگی شما جاری شود. آرامش به‌معنای آن نیست که مشکلی نداشته باشید. آرامش یعنی در میان مشکل و کار سخت، دلی آرام داشته باشید.


بهمن

در نمازم خم ابروي تو را ياد آمد                         حالتي رفت كه محراب به فرياد آمد

یادتان نرود که محبت تجارت نیست. اگر خوبی شما وابسته به رفتار دیگران باشد، این دیگر خوبی نیست؛ بلکه معامله است. فهرستی از تمام کارهایی که برایتان اهمیت دارد، تهیه کنید و قدم‌های اول را برای رسیدن به آن‌ها بردارید. ممکن است برای شروع احتیاج به کمک اطرافیان داشته باشید. خجالت و غرور را کنار بگذارید و از آن‌ها کمک بخواهید. از متفاوت‌بودن هراسی نداشته باشید. برای اینکه زندگی‌تان هیجان داشته باشد، به آن تنوع بدهید. با تنوع و تغییر سبک زندگی، تجربه‌های جدید و خوشایندی را به‌دست خواهید آورد. زندگی‌تان را با زندگی برای دیگران هدر ندهید و در تله‌ی عقاید و تفکرات دیگران نیفتید. هر روز چند قدم حتی کوچک به سمت رویاهایتان بردارید. اگر امروز چیزی نسازید، فردا هم چیزی برای تماشا‌کردن ندارید.


اسفند

من ترك عشق و شاهد و ساغر نمي‌كنم                   صد بار توبه كردم و ديگر نمي‌كنم

تولدت مبارک. راز تغییر‌کردن در این است که کل انرژی‌تان را روی ساختن عادات جدید متمرکز کنید، نه روی جنگیدن با عادات قدیمی‌تان. به رویاها و آرزوهایتان احترام بگذارید؛ زیرا آن‌ها فرزندان روحتان و پیش‌نویس موفقیت‌های شما هستند. علت اینکه رود راه خود را در دل صخره‌ها می‌شکافد، قدرت نیست؛ بلکه پافشاری و مداومت آن است. شما هم در کار خود مداومت داشته باشید و با اولین ناکامی مایوس نشوید. وقتی نوبت به مشکلات می‌رسد، باید با مسائل روبه‌رو شوید و مشکلات را حل کنید. با گذشته‌تان آشتی کنید تا امروزتان خراب نشود. هیچ‌کس جز خودتان، مسئول خشنودی شما نیست؛ این را باور داشته باشید. همیشه زندگی‌کردن و خوب زندگی‌کردن را انتخاب کنید.


آخرین مطالب


مشاهده ی همه

معرفی محصول از سایت موفقیت


مشاهده ی همه

دیدگاهتان را بنویسید

footer background