menu button
سبد خرید شما
چگونه لاغر شویم و لاغر بمانیم؟
writer head موفقیت  |  1401/11/27  | 

چگونه لاغر شویم و لاغر بمانیم؟


فقط هفته‌ای یک‌بار خودتان را وزن کنید

یک روز در هفته را تعیین کنید، مثلا جمعه‌ها و هر هفته در همان روز خودتان را وزن کنید، به یاد داشته باشید با یک ترازو خودتان را وزن کنید. اگر با ترازوهای مختلف خودتان را وزن کنید سردرگم می‌شوید چون معمولا ترازوهای مختلف ارقام متفاوتی را نشان می‌دهند و با هم اختلاف دارند. وزن هر انسانی در زمان‌های مختلف در طول روز تغییر می‌کند، پس زمان مشخصی را تعیین کنید که هر بار در همان زمان معین خودتان را وزن کنید. مثلا هر جمعه صبح بعد از بیدار شدن از خواب خودتان را وزن کنید. اگر یک هفته خودتان را صبح وزن کنید و هفته دیگر بعد‌از‌ظهر یا شب، ارقام متفاوتی را روی صفحه ترازو می‌بینید و همین امر می‌تواند شما را دلسرد کند، زمانی که هفته‌ای یک‌بار خودتان را وزن می‌کنید به عددی که می‌بینید بیشتر می‌توانید اعتماد کنید و اگر متوجه شديد که وزن کم کرده‌اید مطمئن باشید تلاش‌های شما نتیجه داده‌اند.

 تکنیک سه لقمه در لاغری

حتما می‌دانید كه متخصصان توصیه می‌کنند وعده‌های غذایی‌تان را حذف نکنید و حتما میان‌وعده داشته باشید. تکنیک سه لقمه از کارسازترین و موثرترین تکنیک‌های کاهش وزن است. اگر خیلی اضافه وزن ندارید و فقط می‌خواهید کمی‌غذا خوردنتان را کنترل کنید چون احساس می‌کنید تازگی‌ها کمی‌زیاد غذا می‌خورید یا در حد یک یا دو کیلو اضافه وزن دارید سه لقمه از هر وعده غذایی‌تان کم کنید. زمانی که این لقمه را نمی‌خورید و دست از غذا خوردن می‌کشید احساس رضایت می‌کنید چون دیگر شکمتان از غذا پر نشده و احساس راحتی می‌کنید. کم کردن همین سه لقمه بعد از چند روز، اندک اضافه وزنی که پیدا کرده‌اید را کم می‌کند. اما اگر خیلی اضافه وزن دارید و مدام دوست دارید غذا بخورید باز هم باید از تکنیک سه لقمه استفاده کنید، این‌بار به این شکل که در وعده‌های اصلی غذایی فقط به اندازه سه لقمه برنج یا نان بخورید و بعد باقی غذایتان را خالی بخورید. اگر بین وعده‌های غذایی احساس گرسنگی کردید و می‌خواستید غذا بخورید فقط سه لقمه بخورید اما اگر میوه و سبزیجات هوس کردید، می‌توانید مقدار بیشتری بخورید.

یک روبان به شکمتان ببندید

اگر می‌دانید زمانی که در جمع دوستان و آشنایان هستید پرخوری می‌کنید و خودتان متوجه نمی‌شوید باید فکری کنید تا فراموش نکنید که به اندازه غذا بخورید چون وقتی به خانه باز می‌گردید عذاب وجدان می‌گیرید و هرچه به شما خوش گذشته بود به کامتان تلخ می‌شود. یکی از کارهایی که می‌توانید برای این منظور انجام دهید این است که زیر لباس ربانی به شکمتان ببندید درست مانند زمانی که نخی به انگشتان می‌بندید تا مطلبی را فراموش نکنید، این ربان هم به شما یاد آوری می‌کند حتی زمانی که در حال صحبت با دوستانتان هستید و گرم خنده و شادی هستید نباید بیش از حد غذا بخورید و مراقب آنچه می‌خورید باشید.

بهترین‌ها را انتخاب کنید

وقتی می‌خواهید مواد غذایی را به بدنتان برسانید سعی کنید بهترین‌ها را انتخاب کنید. زمانی که گرسنه هستیدو سراغ یخچال می‌روید اول کشوی میوه‌ها و سبزیجات را باز کنید و اول یک میوه بردارید و بخورید و یا زمانی که به فروشگاه می‌روید اول به قسمتی بروید که خوراکی‌های سالم دارد، مثلا به قسمت میوه‌ها و سبزیجات بروید. زمانی که انسان گرسنه است تقریبا هر خوراکی را که ببیند هوس می‌کند و اگر در آن لحظه آن را بخورد از خوردنش لذت می‌برد پس به‌جای اینکه هنگام گرسنگی خوراکی‌های مضر اما خوشمزه بخرید، خوراکی‌های مفید اما خوشمزه را انتخاب کنید.

دانه‌های کامل بخورید

هنگام انتخاب نان، پاستا و تنقلات آنهایی را انتخاب کنید كه از دانه و غلات کامل تهیه شده باشند. دانه یا غلات کامل یعنی اینکه مواد غذایی و فیبر این خوراکی‌ها در طول مراحل تولید گرفته نشده است. این خوراکی‌ها شما را برای مدت‌زمان طولانی‌تری سیر نگه می‌دارند. بسیارند افرادی که طعم نان و دیگر خوراکی‌هایی که با دانه‌ها و غلات کامل تهیه شده باشند را دوست ندارند، این افراد می‌توانند با خوراکی‌های خوشمزه طعم دلپذیری به این تولیدات بدهند تا کم‌کم به طعم و مزه آنها عادت کنند.

 برای لاغری هورمون‌هایتان را آزمایش کنید

هیچ‌کس دوست ندارد از کناره‌های بدنش چربی‌ها بیرون بزنند اما متاسفانه بیشتر افراد این‌گونه هستند و اولین جایی که حتی چند گرم اضافه وزن و چربی در آن جمع می‌شود شکم و پهلوهای آنها بوده و آخرین جایی که این چربی‌های مزاحم آن را ترک می‌کنند نیز شکم و پهلوها هستند. چاقی شکم و پهلو برای سلامت عمومی ‌بدن بسیار مضر است و فشار زیادی به کمر، زانو و ستون مهره‌ها وارد می‌کند. چاقی این نواحی می‌تواند علامت پرخوری، بدخوری، بی‌تحرکی و مهم‌تر از همه به‌هم خوردن تعادل هورمون‌ها باشد. اگر برای حفظ تناسب اندام تلاش می‌کنید اما نمی‌توانید از شر چربی‌های اضافه خلاص شوید و وزن کم کنید توصیه می‌شود هورمون‌هایتان را آزمایش کنید. هورمون‌ها تمام قسمت‌ها و تغییرات بدن را در کنترل دارند از‌جمله متابولیسم، اشتهای زیاد به خوردن و یا بی‌اشتهایی. پس به یاد داشته باشید که اگر هورمون‌هایتان در وضعیت متعادلی نباشند هرگونه تلاش شما برای کاهش وزن بی نتیجه می‌ماند.

چاقی‌های شکمی‌ که با ورزش و رژیم غذایی از بین نمی‌روند بیشتر نشانه یکی از این موارد هستند:

بالا بودن استروژن، پایین بودن تستسترون، بالا بودن انسولین، پایین بودن هورمون‌های مترشحه از غدد آدرنالین.

شام‌های مقابل تلویزیونی ممنوع

از این به بعد دیگر شام خوردن مقابل تلویزیون ممنوع است. زوج‌ها و اعضای خانواده باید با یکدیگر در ارتباط باشند و غذا خوردن یکی از بهترین فرصت‌هایی است که اعضای خانواده را به یکدیگر پیوند می‌دهد و تلویزیون نباید این فرصت را از اعضای خانواده بگیرد. زمانی که تمام حواستان به غذا خوردن باشد کنترل کردن حجم غذا بسیار ساده‌تر از زمانی می‌شود که حواستان به تلویزیون است. اگر خیلی دوست دارید مقابل تلویزیون خوراکی بخورید، می‌توانید ابتدا غذا را روی میز و در جمع اعضای خانواده صرف کنید و بعد دسر را مقابل تلویزیون بخورید.

خوب بخوابید

بین خوب خوابیدن و تناسب اندام ارتباط مستقیمی ‌برقرار است، افرادی که بهتر می‌خوابند تناسب اندام بهتری هم دارند. دانشمندان در بررسی‌های خود دریافتند افرادی که به‌طور متوسط هر شب حدود 5 تا 6 ساعت می‌خوابند طي مدتی حدود 6 سال، 3 کیلو بیشتر از افرادی که هر شب 7 تا 8 ساعت می‌خوابند اضافه وزن پیدا می‌کنند. نکته دیگری که وجود دارد ارتباط میان بی‌خوابی و احساس گرسنگی است. هورمون‌های ایجاد‌کننده حالت گرسنگی در افرادی که شب‌ها خوب نمی‌خوابند نسبت به افرادی که خواب شبانه خوبی دارند بیشتر ترشح می‌شوند و در نتیجه این افراد بیشتر می‌خورند و بیشتر چاق می‌شوند، حتی بسیاری از افراد نیمه‌شب زمانی که بی‌خوابی به سرشان زده و از اینکه نمی‌توانند بخوابند کلافه می‌شوند، سراغ یخچال می‌روند تا چیزی برای خوردن پیدا کنند، فردای آن روز نیز چون خواب‌آلود و کسل هستند سعی می‌کنند با خوردن تنقلات و خوراکی‌های مختلف خود را سرحال‌تر کرده و حالت خواب‌آلودگی را از خود دور کنند.

روزی سه واحد لبنیات مصرف کنید

لبنیات از‌جمله شیر، ماست، دوغ و حتی پنیر به شما کمک می‌کنند ساده‌تر و سریع‌تر وزن کم کنید. افردی که رژیم غذایی دارند و میزان مصرف کالری خود را محدود می‌کنند نباید میزان مصرف لبنيات را کم کنند. در بررسی‌هایی که متخصصان روی افراد مختلف انجام دادند متوجه شدند افرادی که میزان کالری دریافتی خود را کم می‌کنند اما همچنان روزانه حدود سه واحد لبنیات مصرف می‌کنند در مقایسه با افرادی که رژیم غذایی یکسان دارند اما به‌جای لبنیات قرص کلسیم مصرف می‌کنند بیشتر وزن کم می‌کنند. افرادی که در کنار رژیم غذایی به میزان کافی ماست می‌خورند طي 12 هفته حدود سه سانتی‌متر قطر کمرشان کمتر از افرادی می‌شود که ماست نمی‌خورند، مقداری پنیر حدودا به اندازه یک قوطی کبریت طي 12 هفته شکم را به میزان قابل توجهی کوچک می‌کند. در لبنیاتی مانند شیر، ماست و پنیر ترکیباتی وجود دارد که روند چربی‌سوزی را سرعت می‌بخشند و اجازه نمی‌دهند چربی‌های اضافی در نواحی مختلف بدن مانند شکم و کمر و پهلوها جمع و متراکم شوند.

آخرین مطالب


مشاهده ی همه

معرفی محصول از سایت موفقیت


مشاهده ی همه
blank image

انا

1402/1/9

خوب و جالب بود 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

footer background