menu button
سبد خرید شما
«7 خاصیت درمانی زردچوبه»
موفقیت  |  1402/09/20  | 
«7 خاصیت درمانی زردچوبه»

«7 خاصیت درمانی زردچوبه»


این روزها زردچوبه، بین ادویه‌های موجود در منزل، جایگاه خاصی دارد. این ماده مفید غذایی زردچوبه ترکیبی به‌نام کورکیومین دارد که از لحاظ سلامتی، بسیار مفیدبوده و نیز آنتی‌اکسیدان، ضدالتهاب، ضدتومور و ضدویروس؛ البته خانم‌های باردار و یا افرادی که دچار انسداد مجاری صفراوی، سنگ کیسه صفرا، زخم‌معده و یا ترشح بیش‌ازحد اسید معده هستند، نباید زردچوبه را به‌عنوان دارو و درمان ا‌ستفاده کنند، بلکه لازم ا‌ست حتما با پزشک مشورت کنند. در ادامه از 7 اختلال و بیماری که می‌تواند ازطریق مصرف زردچوبه‌درمان یابد، می‌گوییم:

1. تاثیر زردچوبه بر بیماری آلزایمر


با مصرف مرتب و منظم زردچوبه می‌توان از بیماری آلزایمر که نوعی بیماری مربوط به‌دستگاه عصبی ا‌ست، پیشگیری کرد؛ چرا‌که ترکیب کورکیومین موجود در زردچوبه، باعث ازبین‌رفتن پلاک‌های بتا- آمیلوئید که مربوط به بیماری آلزایمر ا‌ست، می‌شود. مطلب مهم، آن ا‌ست که این نوع درمان، شباهتی به راه‌های درمانی ناموفق بیماری آلزایمر ندارد. در‌واقع وزن مولکولی کورکیومین کم ا‌ست؛ بنابراین به‌اندازه کافی کوچک ا‌ست و می‌تواند با عبور از موانع مغزی- خونی، وارد مغز شود.


2. تاثیر زردچوبه بر آرتروز و ورم مفاصل


با مصرف زردچوبه می‌توان درد، سفتی و سختی مفاصل ناحیه زانو و نیز محدودیت‌های عملکردی آن را بهبود بخشید. حتی این میزان بهبودی در افرادی که زردچوبه مصرف کرده بودند، بسیار بیشتر از اشخاصی بود که گلوکزامین یا مکملی رایج برای درد مفاصل، ا‌ستفاده کرده بودند.


3. تاثیر زردچوبه بر آکنه


خاصیت ضد التهابی زردچوبه، بهترین راهکار برای مبارزه با جوش‌های ملتهب آکنه ا‌ست؛ به‌شرطی‌که زردچوبه را با آب یا ما‌ست مخلوط کنید تا به‌صورت خمیر درآید و سپس، آن را در نقاط آکنه‌دار صورت بمالید.

زردچوبه

4. تاثیر زردچوبه در درمان نفخ


التهاب در روده‌ها می‌تواند یکی از دلایل بروز نفخ باشد و مصرف زردچوبه نیز می‌تواند راه‌حلی خوب برای این مسئله باشد. همچنین زردچوبه، باعث افزایش گردش خون و سم‌زدایی در بدن می‌شود که خود می‌تواند عمل هضم و گوارش را در شما به حالت عادی و طبیعی بازگرداند.

5. سرطان


اگرچه گوشت کباب‌شده، بسیار خوشمزه ا‌ست، اما کباب‌کردن گوشت، باعث تولید ماده‌ای سرطان‌زا به‌نام کارسینوژن یا همان ماده‌ای می‌شود که در دود سیگار هم هست خوشبختانه، محققان مرکز تحقیق سرطان هاوایی دریافتند که خواباندن گوشت، قبل از کباب‌کردن در سسی که حاوی زردچوبه باشد، می‌تواند تولید ماده سرطان‌زا کارسینوژن را به‌میزان 50‌درصد کاهش دهد؛ البته باید این سس، رقیق بوده و برپایه سرکه و ادویه و بدون شکر باشد.

زردچوبه

6. تاثیر زردچوبه بر پیشگیری از دیابت


پرهیز از مصرف قند، تنها کاری نیست که شما می‌توانید برای پیشگیری از ابتلا به بیماری دیابت انجام دهید، اما بر‌اساس تحقیقات، مصرف روزانه کپسول‌های کورکیومین به‌مدت 9 ماه به افرادی که در آن‌ها بیماری پیش‌دیابت تشخیص داده‌شده بود، کمک کرد تا از ابتلای کامل به این بیماری مصون بمانند.


7. تاثیر زردچوبه بر کاهش درد


مصرف مسکّن‌ها برای رفع درد، با عوارض جانبی متعددی همراه ا‌ست، اما مصرف زردچوبه، راه‌حلی طبیعی، سالم و بی‌خطری برای کنترل درد ا‌ست؛ چون این ماده به گردش خون، ایجاد مصونیت در بدن و نیز ترمیم بافت‌ها که وقتی در وضعیت عادی و طبیعی نباشند، می‌توانند عامل اصلی بروز درد باشند، کمک می‌کند و بنابراین همانند آرام‌بخش عمل می‌کند.

مترجم: افسون بدر

آخرین مطالب


مشاهده ی همه

معرفی محصول از سایت موفقیت


مشاهده ی همه

دیدگاهتان را بنویسید

footer background