menu button
سبد خرید شما
تعهد در رابطه عاطفی
موفقیت  |  1402/09/11  | 
زندگی مشترک شبیه رستوران نیست!

تعهد در رابطه عاطفی


  این سلسله مقالات به شما کمک خواهد کرد تا دید بهتری برای برنامه ریزی و هدفگذاری در سال 1403 مطابق سررسید 1403 موفقیت به دست آورید  

تعهد در رابطه عاطفی پیش‌زمینه داشتن یک رابطه عاشقانه موفق است. این بخش از نقشه گنج به شما می‌گوید که در روابط عاطفی خود، چه در قالب ازدواج و چه پیش از ازدواج، به سمت تعهد و مسئولیت بروید و از هر‌گونه دمدمی‌مزاجی به‌شدت پرهیز کنید.

فردی که وارد روابطه عمیق عاطفی می‌شود، باید بپذیرد که به‌نوعی خود را وقف این زندگی کند، نه اینکه به‌طور‌کل برنامه‌های شخصی‌اش را به فراموشی بسپارد؛ نه! اما باید قبول کنیم که زندگی مشترک شبیه به یک رستوران نیست که اگر یک روز از غذایش خوشمان نیامد، فردا رستوران بهتری را پیدا کنیم و جای قبلی را ترک کنیم. زندگی مشترک شبیه به دست‌پخت مادر است؛ حتی اگر با استانداردهای غذایی و آشپزی هم سازگار نباشد، اما ما به‌شدت دوستش داریم و به آن علاقه‌مندیم!

در زندگی عاطفی و زناشویی تعهد به ما آرامش می‌دهد. ما هنگامی‌که انتخاب می‌کنیم، باید توجه داشته باشیم که نفس انتخاب یعنی صرف‌نظر‌کردن! انتخاب یک نفر و صرف‌نظرکردن از دیگران به زندگی ما چنان آرامشی می‌بخشد که با هیچ‌چیز در این دنیا قابل مقایسه و جبران نیست.

تعهد در ازدواج

در این قسمت از نقشه خود باید توجه کنیم که اگر در زندگی خود تعهد نداشته باشیم، هیچ‌وقت به‌نتیجه نمی‌رسیم. وقتی در اطرافمان می‌گردیم، بالاخره کسانی را می‌یابیم که از طرف مقابل ما بهتر و زیباتر است. قرار نیست ما برای خود زندگی‌ای بسازیم که مثال آن را هیچ‌کس در هیچ‌جا تجربه نکرده باشد. آرامش و لذت حقیقی در زندگی ما هنگامی پدیدار می‌شود که ما یاد بگیریم چشم‌پوشی کنیم، با چیزهایی که داریم، خوش باشیم و نوعی از قناعت را پیشه کنیم. در اینجا لفظ قناعت که در فرهنگ ما نیز جایگاه مهمی دارد، به کار می‌آید. قبل از انتخاب، هر چه می‌خواهیم جست‌وجو کنیم و راه را برای انتخاب باز نگه داریم، اما زمانی‌که انتخاب کردیم، باید به انتخاب خود اول متعهد و به آن قانع باشیم. در مشاوره‌های قبل از ازدواج به جوانان گفته می‌شود که قبل از انتخاب می‌توانی هر چه می‌خواهی، بگردی، اما وقتی تصمیم گرفته شد و انتخاب کردی، دوره ارزیابی و مقایسه هم تمام می‌شود. 

در یک زندگی موفق، برای زوجین مهم نیست که در منزل دیگری چه اتفاقاتی می‌افتد. او اصلا دنبال این نیست که دیگران چه می‌کنند. آن‌ها می‌دانند که هر‌کس در زندگی قصه خود را دارد و مسیر خودش را می‌پیماید. پس زمین بازی دیگران را رها می‌کند و در زمین خود به نیکی ایفای نقش می‌کند.

 

آخرین مطالب


مشاهده ی همه

معرفی محصول از سایت موفقیت


مشاهده ی همه

دیدگاهتان را بنویسید

footer background