menu button
سبد خرید شما
مراقبت از رابطه عاطفی
موفقیت  |  1402/09/06  | 
علاقه همسر خورشید نیست که همیشه بتابد...

علاقه همسر خورشید نیست که همیشه بتابد...


هر فردی که وارد رابطه عاطفی و ازدواج می‌شود، باید به این نکته توجه کند که علاقه همسران به هم مثل یک خورشید بی‌پایان نیست که تا آخر بادوام و شعله‌ور باشد. این رابطه انسانی همانند سایر روابط با فراز و فرودهایی همراه است و این ما هستیم که باید از کیان و دوام ارتباط خانوادگی خود مراقبت کنیم.

نباید تصور کنیم که عواطف و علائق همسران به هم و حتی مادر و پدر و فرزندان به هم، مثل یک خورشید بی‌غروب است که تا همیشه شعله‌ور می‌ماند. بعضی از همسران تصور می‌کنند تا دنیا، دنیا است این خورشید تابان عشق خواهد درخشید و اگر کوچک‌ترین ضعفی در آن علاقه اتفاق افتاد، پس حتما از همان ابتدا تقلبی بوده و باید به‌سرعت آن رابطه را خاتمه داد. این تصور واقعا ضربه‌زننده و خطرناک است. این نکته بسیار مهم است که همسران توجه داشته باشند که رابطه عاطفی، نه همانند یک قله فتح‌شده و نه شبیه به یک خورشید همیشه‌روشن است؛ رابطه عاطفی بیشتر مثل چراغی است که نیاز به شارژ مجدد دارد و مرتب باید سوخت و انرژی به آن تزریق کرد..

علاقه همسر خورشید نیست که همیشه بتابد

چطور از رابطه عاطفی خود محافظت کنیم

حالا ممکن است این سوال برای شما شکل بگیرد ما چگونه می‌توانیم از ارتباط عاطفی خود محافظت و پاسداری کنیم و به‌اصطلاح آن را سرپا نگه‌داریم؟ این اقدام را چه کسی باید انجام دهد؟

در جواب باید بگوییم: کارهایی که برای حفظ و بازیابی یک رابطه عاطفی می‌توان انجام داد، بسته به نوع ارتباط، شرایط اجتماعی و فرهنگ‌های مختلف می‌تواند متفاوت باشد. نمی‌توان برای همه روابط، سبک واحدی تجویز کرد، اما این کارها و اقدامات می‌تواند شبیه به کارهایی باشد که در اوایل ازدواج و شروع رابطه عاطفی انجام می‌دادیم. می‌بایست شور و هیجان و علاقه را خودمان به‌طور پیوسته به ارتباطمان وارد کنیم و این چراغ را همیشه روشن نگاه داریم و این اقدامات باید از سمت هر دو طرف انجام شود.

نه‌تنها در رابطه همسران، بازیابی و احیا، یک عنصر ضروری است، بلکه عشق و علاقه مادر و فرزندی هم می بایست به‌همین‌ترتیب احیا شود. برخی از والدین به‌غلط تصور می‌کنند که بچه‌هایشان در بزرگ‌سالی نیاز به ابراز محبت و عاطفه ندارند و همین که در کودکی به آن‌ها محبت شده، برایشان کافیست! در حالی‌که هر سبکی از ارتباط عاطفی می‌بایست از دو طرف تقویت و ترمیم گردد تا پایدار شود. قلب همسر یا والدین شما، به نام شما سند نخورده و این شما هستید که باید همواره تلاش کنید که جایگاهتان را در قلب او حفظ کنید.

 

 

آخرین مطالب


مشاهده ی همه

معرفی محصول از سایت موفقیت


مشاهده ی همه

دیدگاهتان را بنویسید

footer background