menu button
سبد خرید شما
دلایل لاغری مفرط
موفقیت  |  1402/09/08  | 
دلایل لاغری مفرط

لاغرها بخوانند!


نقشه ما برای رسیدن به گنج سلامتی برای همه انسان‌ها مسیر واحدی را نشان نمی‌دهد، بلکه بسته به شرایط مختلف، این مسیرها متفاوت می‌شود. در‌کنار ما، هم‌سفرانی هستند که نه از فرط چاقی، بلکه از فرط لاغری و کم‌اشتهایی، خود و خانواده‌شان را به‌ستوه آورده‌اند. حتما الان چاق‌ها می‌گویند: خوش‌بحالشان! همیشه نهایت آرزوی ما بوده که از فرط لاغری بمیریم، ولی چاقیم و اندر احوالات خود گرفتار! اما لازم ا‌ست بدانید که این تصور اشتباه ا‌ست و لاغری بی‌اندازه هم چیز خوبی نیست؛ چرا‌که لاغری هم به‌اندازه چاقی، می‌تواند برای فرد مسئله‌ساز شود. مطالعات نشان می‌دهد که شناخت علت لاغری و رساندن وزن فرد لاغر به وزن ایده‌آل، به مراتب مشکل‌تر و زمان‌برتر از کاهش وزن یک فرد چاق ا‌ست.

عوامل لاغری مفرط


از علل لاغری‌های بی‌اندازه می‌توان به کم‌اشتهایی عصبی، بیماری‌های تیروئیدی و هورمونی، انگل‌ها و... اشاره کرد. لاغرهای افراطی معمولا خیلی زود خسته می‌شوند و در انجام کارهای روزمره با مشکلاتی مواجهه‌اند. از عوارض دیگر لاغری می‌توان کم‌خونی، پوکی ا‌ستخوان، ضعف عمومی و ضعف سیستم دفاعی بدن را نام برد.

اگر شاخص توده بدنی شما کمتر از 5/18 ا‌ست، شما باید به‌سرعت به پزشک مراجعه کنید. این شاخص با فرمول تقسیم وزن به کیلوگرم بر مجذور قد به متر، محاسبه می‌شود. عدد 20 نشان‌دهنده وزن ایده‌آل ا‌ست و هر‌چه عدد از 20 پایین‌تر باشد، نشان‌دهنده کمبود وزن در فرد مورد‌نظر ا‌ست.

لاغری و بی اشتهایی

روش مناسب برای چاق شدن

برای فرار از دنیای لاغرها، باید با کمک یک پزشک ماهر، علت لاغری افراطی شناسایی شود. در بسیاری‌از‌مواقع، شرایط نامناسب روحی و عاطفی باعث کم‌اشتهایی و بروز پدیده لاغری می‌شود. بعد از این‌که علت درونی لاغری بدن شناسایی شد، باید سعی شود تا علت لاغری را به‌تدریج از بین برد و کم‌کم به وزن خود اضافه کرد. خوردن غذا، آن‌هم به‌زور و اجبار، از بدترین تنبیه‌ها برای کودکان و بزرگ‌سالان ا‌ست. در این‌جا لاغرها باید تلاش کنند از اشتهاآور‌های طبیعی در برنامه غذایی خود بهره‌مند ببرند؛ گیاهان معطر همچون پونه، شاهی و ریحان از گیاهان خوش‌بویی هستند که شما را به غذا‌خوردن ترغیب می‌کنند. همچنین میوه گیاهانی مانند زیره سیاه، رازیانه، گلپر، زیره سبز و سیاه‌دانه که رایحه‌های خوبی دارند‌، از اشتهاآورهای قوی هستند که می‌توانند به‌طور مستقیم یا همراه با غذاها مورد ا‌ستفاده قرار بگیرند. در‌کنار ا‌ستفاده از اشتهاآورها، بهتر ا‌ست از ا‌سترس و فشارهای روحی هم کناره‌گیری کنید و به بدن خود بیشتر احترام بگذارید.

آخرین مطالب


مشاهده ی همه

معرفی محصول از سایت موفقیت


مشاهده ی همه
blank image

ماتیلدا

1402/10/5

من همچین شرایطی رو تجربه کردم واقعا وحشتناکه،درکمتر از یک سال ۱۵کیلو وزن کردم بخاطر شرایط روحی بد و افسردگی شدید نمیتونستم غذا بخورم،طبیعتا چون غذا نمیخوردم تشنه هم نمیشدم که همین موضوع باعث شد دیسکای بین مهره های کمرم از بی آبی خشک بشه و درد زیادی رو متحمل بشم،توو گرافی که از مفاصل و استخوانهام گرفتم مشخص شد دچار پوکی استخوان شدم،دچار ریزش موی شدید و خشکی پوست زجراوری شدم،ولی پس از ماه ها به کمک تراپی و البته کمک خودم رویه زندگیمو عوض کردم،اولین قدمم برگشتن به جمع دوستانم بود که باعث شد در کنار اونا بتونم‌غذا بخورم،هم صحبت داشته باشم و شاد باشم،بعد هم ساعت خوابم رو تنظیم کردم و قرص خواب رو‌ هرچند سخت ولی ترک کردم.روزی حداقل یک ساعت هم پیاده روی که توو برنامم قرار دادم هم باعث شد بهتر و بیشتر غذا بخورم هم شبها راحت تر بخواب برم، خداروشکر ۵کیلو به وزنم اضافه شده،و شرایطم نسبت به قبل خیلی بهتر شده هرچند که مشکلات همچنان هستن ولی من دیگه اون اهمیت سابق رو بهشون نمیدم و خودم رو تارک دنیا نمیکنم. اولین و مهمترین کسی که میتونه به آدم کمک کنه خود آدمه،تراپی هم‌ که در کنارش واقعا معجزه میکنه

دیدگاهتان را بنویسید

footer background