menu button
سبد خرید شما
توصیه هایی برای تغذیه سالم
موفقیت  |  1402/09/09  | 
توصیه هایی برای تغذیه سالم

چی بخوریم و چی نخوریم؟



برای زندگی سالم، به بدن سالم نیاز داریم و یکی از راه‌های سلامت بدن انسان، داشتن تغذیه مناسب ا‌ست. فرهنگ غذایی ما ایرانی‌ها سرشار از چربی‌های مضر و مواد قندی‌ای ا‌ست که بدنمان به آن‌ها نیازی ندارد و اگر سبک تغذیه اصلاح نگردد، در سنین بالا، برای‌مان مسئله‌ساز می‌شود. یک روز تعطیل که در خانه هستیم، غذای چرب و پر از کالری دست‌پخت مادر را می‌خوریم و وقتی بدنمان از مصرف آن‌همه چربی سنگین شد و یک چرت ملایم زدیم، با نوید یک فنجان چای از خواب بیدار می‌شویم و به پیشنهاد مادرهای ایرانی، یک لیوان چایی نبات اشباع‌شده می‌نوشیم که سردی غذای ظهر را خنثی کند. شاید این روند لذت‌بخش باشد و روز تعطیل ما را جذاب کند، اما با ادامه این روش قطعا از مسیر رسیدن به گنج سلامتی منحرف شده و شاید خیلی دیر به این مقصد و هدف بی‌نهایت عالی برسیم. بنابراین باید راه‌های رسیدن به گنج را به‌دقت بررسی کنیم:

توصیه هایی برای تغذیه سالم

• باید در طی یک تصمیم بزرگ برای تغذیه سالم، عادت‌های غلط غذایی‌مان را اصلاح کنیم. مصرف چربی‌های مضر را کنار بگذاریم و روغن‌های گیاهی مانند کلزا، زیتون، ذرت و آفتاب‌گردان را جایگزین روغن جامد کرده و کمتر غذاهای سرخ‌شده مصرف کنیم. یادمان باشد تغذیه سالم در جوانی، دوران سالمندی شیرین‌تری را به‌همراه دارد.

چی بخوریم و چی نخوریم

• کاهش مصرف قند و شکر یک توصیه جهانی ا‌ست. پزشکان معتقدند برای تغذیه سالم باید قند و شکر را از سفره‌های غذایی خود حذف کرده یا مصرف آن‌ها را به حداقل برسانیم. در سال‌های اخیر، ابتلای افراد به دیابت افزایش یافته که این مسئله نشان‌دهنده این ا‌ست که کنترل قند خون از اولویت‌های سلامتی‌مان نبوده ا‌ست. مصرف قندهای طبیعی مانند خرما، توت خشک و ... می‌تواند جایگزین مناسبی برای قند در رژیم غذایی‌مان باشد.


• در تغذیه سالم مصرف ویتامین‌ها را جدی بگیریم. مواد‌مغذی دارای ویتامین را در برنامه غذایی خود قرار دهیم تا از ریزش موها، پوکی ا‌ستخوان‌ها و کاهش انرژی بدن جلوگیری کرده باشیم.


• در تغذیه سالم مایعات بنوشیم. مصرف هشت لیوان آب در طول روز را جدی بگیریم تا پوستی شاداب‌تر و به‌طور‌کلی بدنی سالم‌تر داشته باشیم. البته حواسمان باشد که مصرف آب یخ، به کبدمان آسیب می‌زند و بهتر ا‌ست آبی که می‌نوشیم، دمای معمولی داشته باشد.


• در تغذیه سالم از سم سفید کمتر ا‌ستفاده کنیم. شاید تعجب کنید، ولی سم سفید نام دیگر نمک ا‌ست که پای ثابت سفره‌های ایرانی بوده و هست. این ماده، فشار خون را افزایش می‌دهد و مصرف‌بیش‌از‌حد آن در جوانی، دوران پیری و سالمندی بی‌نمکی را به‌همراه خواهد داشت.

 

آخرین مطالب


مشاهده ی همه

معرفی محصول از سایت موفقیت


مشاهده ی همه

دیدگاهتان را بنویسید

footer background