menu button
سبد خرید شما
نامه‌ای از یک فرزند طلاق
writer head موفقیت  |  1401/11/09  | 
خیلی شکلات دوست دارم اما نه به اندازه لحظه‌ای با شما بودن!

نامه‌ای از یک فرزند طلاق


 

- فراموش نکنید من فرزند هر دوی شما هستم

شما را دوست دارم. این خواسته شما بود که از یکدیگر جدا شوید نه خواسته من، پس من نمی‌خواهم از شما جدا باشم.

- کمکم کنید تا با پدر یا مادری که با او زندگی نمی‌کنم رابطه بیشتری داشته باشم

 دست کم آخر هفته‌ها و تعطیلات با او وقت بگذرانم، شماره تلفن و یا آدرسش را برایم بگذارید تا هر‌وقت دلم گرفت با او صحبت کنم و نقاشی‌هایم را که حکایت‌گر دلتنگی‌هایم است، برایش بفرستم‌. کمک کنید تا برای تولدش هدیه‌ای تهیه کنم.

- از من سوال نکنید که کدام‌یک از شما را بیشتر دوست دارم

 من هر دوی شما را به یک اندازه دوست دارم و از شما خواهش می‌کنم چهره یکدیگر را که در نگاه من یک تصویر مقدس است، سیاه و کدر نکنید! این کار شما مرا بیشتر می‌رنجاند.

- با یکدیگر مثل انسان‌های بالغ و فهمیده رفتار کنید‌.

الگو و سر‌مشق من پدر و ماد‌رم هستند. لطفا از من به‌عنوان خبر‌چین و پیام‌رسان خود استفاده نکنید؛ خصوصا برای رساندن اخباری که می‌دانید طرف مقابل را ناراحت و یا عصبانی می‌کند.

- برنامه مقررشده اوقاتی که با یکی از شما هستم را به بهانه‌های مختلف برهم نزنید.

بخشی از وقت من به پدرم و بخش دیگر آن به مادرم تعلق دارد و احتیاج دارم اوقاتم را با پدر و مادرم بگذرانم؛ این قضیه را درک کنید.

- هنگامی‌که من شما را ترک می‌کنم تا با یکی دیگر از شما برای مدتی زندگی کنم، غصه نخورید.

زمانی که از پیش شما می‌روم نباید فکر کنید من کنار همسر سابقتان روزهای سختی خواهم داشت. البته بسیار خوب بود اگر من هر دوی شما را با هم داشتم، اما نا‌چارم برای زندگی کردن با هر یک از شما دیگری را ترک کنم.

- من دو خانه دارم

اما دارای یک پدر و یک مادر هستم که هر‌کدام منزلی جدا از هم دارند. پس مجبورم در هر دو خانه زندگی کنم.

- پدر یا مادر گرامی‌که قیم من هستید

گاهی اجازه دهید که همسر سابقتان خیلی غیر‌منتظره من را از مدرسه به خانه خود ببرد‌، من عاشق چنین سورپرایزهایی از طرف شما هستم.

- مقابل من با هم دعوا نکنید

 هنگاهی که من را تحویل یکدیگر می‌دهید، سعی کنید با هم نزاع نکنید و در این زمان‌های کوتاه برای یکدیگر احترام قائل شوید؛ چرا‌که هر دوی شما برای من محترم هستید و بی‌حرمت شدن هر یک از والدینم برای من باعث سر‌شکستگی است.

- از بیان کردن مسائلی که قادر به درک آن نیستم بپرهیزید

 می‌توانید مشکلات و صحبت‌هایی که مربوط به بزرگ‌تر‌ها است را برای دوستان خود توضیح دهید، من قادر به فهم این مشکلات نیستم و چون از این مشکلات سر در نمی‌آورم، گیج و افسرده می‌شوم.

- اجازه دهید شما را به دوستان صمیمی‌ام معرفی کنم

 دوست دارم شما را به دوستانم معرفی کنم و با افتخار بگویم شما پدر و مادر من هستید.

- در برابر هزینه‌ها‌ی من دوستانه با هم کنار بیایید

فراموش نکنید من در کنار پدر یا مادری که با او زندگی می‌کنم نیاز‌های مالی هم دارم که باید تامین شوند. شما هر دو مرا به دنیا آورده‌اید، پس لازم است هر دوی شما به فکر احتیاجات مادی و معنوی من باشید.

- سعی نکنید من را با چیزی که دوست دارم گول بزنید

 خیلی شکلات دوست دارم اما نه به اندازه لحظه‌ای با شما بودن.

- اگر پول کافی برای نیاز‌های غیر‌ضروری من ندارید

به‌روشنی برایم توضیح دهید و فکر نکنید شما باید بی‌چون و چرا چیزی را که من دوست دارم برایم تهیه کنید و از اين طريق عشق خود را به من ثابت کنید. برای من زمان بسیار مهم‌تر از پول است و بازی کردن با هر یک از شما و وقت گذراندن با پدر و مادر خیلی شیرین‌تر از اسباب‌بازی‌های مدرن و جذاب است.

- در خانه‌تان جایی برای من و خاطراتم در نظر بگیرید

 هر کدام از شما می‌توانید اتاقی برای من مشخص کنید و تعدادی از کار‌دستی‌ها و یا نقاشی‌های من که در زمان با هم بودنمان کشیده‌ام را  آنجا بگذارید تا احساس کنم والدینم تنها از یکدیگر جدا شده‌اند نه از من و من هنوز در زندگی آنها نقش مهمی‌ ایفا می‌کنم.

- ارتباط با پدر‌بزرگ‌ها و مادر‌بزرگ‌ها را فراموش نکنید

 زمانی که کار اشتباهی انجام می‌دهم و شما با من برخورد می‌کنید، تنها مکان امنی که به آن پناه می‌آورم خانه همین عزیزان است، پس به آنها احترام گذاشته و از وجود آنها برای تربیت من استفاده کنید.

- در مقابل ازدواج مجدد همسر سابقتان انصاف داشته باشید

 چرا‌که من مجبورم در کنار شما و همسر جدیدتان زندگی کنم‌، ‌چگونه می‌توانم با او زندگی مسالمت‌آمیز و آرامی‌داشته باشم وقتی یکی از شما راجع‌به او بدگویی می‌کند و مرا نسبت به وی بدبین می‌سازد.

- مثبت فکر کنید

برای من نقش پدر و مادری‌تان را حفظ کنید و نگران نباشید، این باعث نمی‌شود زندگی مشترک جدیدتان خراب شود. وقت‌هایی را هر چند کوتاه برای مشورت کردن راجع‌به مشکلات و نیاز‌های من با یکدیگر بگذارید و یادتان باشد زمانی که در مورد من صحبت می‌کنید، دعوا نکنید و یکدیگر را به باد انتقاد و توهین نگیرید.

من عاشق شما هستم و برایتان آرزوی خوشبختی و سعادت می‌کنم، امیدوارم با مهر و محبت و البته درک و همکاری شما بتوانم با موقعیت و زندگی جدید خود که بسیار مشکل است، سازگار شوم.

آخرین مطالب


مشاهده ی همه

معرفی محصول از سایت موفقیت


مشاهده ی همه

اشتراک گذاری

blank image

behtapipe

1401/11/17

با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

footer background