menu button
سبد خرید شما
«فلورا گراب گاردنز»؛ شرکتی که در حال تغییر رویکرد معمول باغداری است
موفقیت  |  1402/07/02  | 

«فلورا گراب گاردنز»؛ شرکتی که در حال تغییر رویکرد معمول باغداری است

«فلورا گراب گاردنز»؛ شرکتی که در حال تغییر رویکرد معمول باغداری است

«فِلورا گِراب گاردِنز» یک شرکت مستقر در شهر «سان‌فرانسیسکو»ی آمریکا، به مدت بیش از 20 سال است که در کسب‌وکار مربوط به ایجاد فضای سبز زیبا و سازگار با محیط زیست فعالیت می‌کند. در این گزارش به مرور تاریخچه‌ی آن به عنوان یک کسب‌وکار کوچک و موفق در زمینه‌ی فروش گیاه و طراحی باغ و فضای سبز می‌پردازیم.


این شرکت توسط خانم «فلورا گراب» تأسیس شده ا‌ست. خانم گراب که به‌عنوان یک متخصص پرورش گل و طراح باغ شناخته می‌شود، به‌دلیل رویکرد خلاقانه‌اش به باغبانی مشهور ا‌ست. او یک باغبان خودآموخته ا‌ست که پس از 20 سال باغبانی در ایالت تگزاس آمریکا، در سال 1999 تصمیم گرفت برای حضور در سان‌فرانسیسکوی ایالت کالیفرنیا و در منطقه‌ای که توجه ویژه‌ای به باغداری دارد، به این شهر نقل‌مکان کند.


پس از حضور در سان‌فرانسیسکو، خانم گراب در مدت زمان کوتاهی یک شرکت کوچک را در زمینه‌ی طراحی فضای سبز راه‌اندازی کرد و از این طریق با «ساول نادلر»، شریک کسب‌وکار آینده‌اش آشنا شد.
فلورا که در زمینه‌ی زیباسازی و فضای سبز فعالیت داشت، به ساول و همسرش، «سوزی نادلر» کمک کرد تا یک باغچه‌ی زیبا در مقابل خانه خود بسازند. این فعالیت ثمربخش و سرگرم‌کننده، فلورا و ساول را ترغیب کرد که به کمک یکدیگر، یک نهالستان یا محل تکثیر گیاه را در سطح محله‌شان ایجاد کنند.

فِلورا گِراب گاردِنز
ساول یک سرآشپز ماهر بود که مدرک کارشناسی خود را در رشته‌ی تاریخ روسیه از دانشگاه براون کسب کرده بود. او مدت‌ها در انتظار آغاز یک کسب‌وکار شخصی بود، اما هنوز ایده‌ی مناسبی برای این کار نداشت تا این‌که فهمید هدف فلورا برای ایجاد یک شرکت متمرکز بر فروش گیاه و طراحی باغ و فضای سبز همان ایده‌ای ا‌ست که مدت‌ها به‌دنبالش بود.
این دو به‌همراه یکدیگر شرکت «فلورا گراب گاردنز» (Flora Grubb Gardens) را تاسیس کردند و در یکی از محلات سان‌فرانسیسکو به‌نام «میشن» یک نهالستان کوچک خریدند. آن‌ها طی فصل زمستان به‌سختی تلاش کردند تا با تمیز‌کردن مکان خریداری‌شده و قرار‌دادن گیاهان مختلف در آن‌، نهالستان را برای بازدید عموم آماده کنند. سرانجام در یک روز بارانی در آوریل 2003، نهالستان افتتاح شده و مدتی بعد به محل مورد علاقه‌ی باغبانان و دوستداران گیاه سان‌فرانسیسکو تبدیل شد.


با گسترش فعالیت شرکت و افزایش مشتریان، نهالستان دیگر فضای کافی برای قرار دادن گیاهان بیشتر و پاسخ به نیاز تمام مشتریان را نداشت؛ اما پیدا‌کردن مکانی دیگر در شهر شلوغ سان‌فرانسیسکو هم کار آسانی نبود. پس از آن‌که فلورا و ساول تصمیم گرفتند محل نهالستان را تغییر دهند، یکی از ساکنان محلی از این دو دعوت کرد از ملکی در جنوب شرقی سان‌فرانسیسکو بازدید کنند. وسعت این ملک، سه برابر بیشتر از نهالستان فلورا و ساول بود و تابش خوب نور خورشید در آن منطقه، این دو شریک تجاری را متقاعد کرد که این مکان بهترین گزینه برای گسترش کسب‌وکار آن‌ها‌ست.
آن‌ها با کمک‌گرفتن از چند معمار، تصویر ذهنی خود را برای طراحی نهالستان جدید به واقعیت تبدیل کردند و یک نهالستان زیبا را که با الوارهای بازیافتی تزئین شده بود و برق آن توسط پنل‌های خورشیدی تأمین می‌شد، تحویل گرفتند.

فِلورا گِراب گاردِنز

محل جدید در ماه می 2007 افتتاح شده و در آن گیاهان شاداب و متناسب با اقلیم شهر سان‌فرانسیسکو به شیوه‌ای هنرمندانه به نمایش گذاشته شد. علاوه بر گیاهان متنوع، این مکان صندلی‌های تعبیه‌شده برای ا‌ستراحت مشتریان و کتاب هم داشت که آن را به یک محل جذاب برای مشتریان تبدیل می‌کرد. این جذابیت باعث جلب‌توجه مردم و حتی رسانه‌ها شد که توانسته بود یک مفهوم جدید را در خرده‌فروشی مربوط به باغبانی ارائه دهد.


تخصص گاردنز در چیست؟


این شرکت در طراحی، ساخت و نگه‌داری باغ‌های منحصر‌به‌فرد و سازگار با محیط زیست تخصص دارد. تیم شرکت فلوار گراب گاردنز شامل طراحان باغ، متخصصان باغبانی و معماران فضای سبز ا‌ست که با یکدیگر فضاهای سبز خیره‌کننده‌ای ایجاد را می‌کنند. یکی از ویژگی‌های برجسته‌ی این شرکت تعهد آن به سازگاری با محیط زیست ا‌ست. افراد شاغل در شرکت خانم گراب در تمام پروژه‌های فضای سبز از مواد و روش‌های سازگار با محیط زیست ا‌ستفاده می‌کنند.
این شرکت طی سالیان اخیر در فروشگاه‌های خود انواع گیاهان، گلدان‌ها و لوازم جانبی باغبانی را ارائه می‌دهد و همچنین کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی متنوعی را در زمینه‌ی باغبانی و مراقبت از گیاهان برگزار می‌کند.

فِلورا گِراب گاردِنز
در سال 2005، شرکت یادشده با هدف پرورش گیاهان و فروش آن‌ها در نهالستان، یک قطعه زمین را خریداری کرد. به‌تدریج ساول نادلر چند قطعه زمین دیگر را در منطقه‌ای موسوم به «دره‌ی رنگین‌کمان» که منطقه‌ای ایده‌آل از نظر تابش نور خورشید محسوب می‌شود، خرید و بدین ترتیب عملیات پرورش گیاهان مورد نیاز نهالستان آغاز شد.


اکنون بیش از نیمی از گیاهانی که در فلورا گراب گاردنز به‌فروش می‌رسد توسط این شرکت پرورش یافته‌اند. صاحبان این کسب‌وکار توانسته‌اند امکان فروش بسیاری از گونه‌های گیاهی نادر و تطبیق‌یافته با اقلیم سان‌فرانسیسکو را برای مشتریان فراهم کنند تا طراحان و باغبانان بتوانند باغ‌های متنوع، زیبا و شخصی خود را ایجاد کنند. گیاهانی که توسط این شرکت پرورش داده می‌شوند عبارتند از گیاهان خانواده‌ی شِکَرپارگان، گیاهان ا‌سترالیایی، گیاهان گوشتی، کاکتوس و ....


رویکرد فلورا و ساول درباره‌ی پرورش گیاهان و باغبانی، تأثیر بزرگی بر فضاهای عمومی سان‌فرانسیسکو گذاشته و گونه‌های مخلتف گیاهی که توسط آن‌ها پرورش یافته‌اند در سراسر منطقه‌ی خلیج سان‌فرانسیسکو دیده می‌شود.
علاوه بر کار خود در منطقه‌ی خلیج سان‌فرانسیسکو، این شرکت پروژه‌هایی را در سایر مناطق کالیفرنیا و همچنین هاوایی و مکزیک انجام داده‌ ا‌ست که باغ‌های شهری کوچک و مناظر تجاری بزرگ را شامل می‌شود.


طی سالیان اخیر، فلورا، ساول و طراحان باغ و متخصصان باغبانی حاضر در شرکتشان به گروه‌های اجتماعی و سازمان‌های دولتی کمک کرده‌اند تا فضای سبز شهری را به‌سمت کاشت گیاهان شاداب، جذاب و دوستدار هوای خشک تغییر دهند؛ گیاهانی که در اصل در کشورهایی مانند آفریقای جنوبی، ا‌سترالیا، نیوزیلند، مکزیک، حوزه‌ی مدیترانه، قاره‌ی آسیا و آمریکای جنوبی رشد می‌کنند و با اقلیم سان‌فرانسیسکو تطبیق یافته‌اند.

فِلورا گِراب گاردِنز
فلورا و ساول همچنین موفق شده‌اند شعبه‌ی جدیدی را در شهر لس‎آنجلس آمریکا افتتاح کنند. شعبه‌ی جدید یک ملک بزرگ و زیبا در نقطه‌ای آفتابی در منطقه‌ی «مارینا دل ری» بوده که اکنون به یک باغ بسیار زیبا تبدیل شده ا‌ست. در دو شعبه‌ی سان‌فرانسیسکو و لس‌آنجلس شرکت فلورا گراب گاردنز 50 نفر مشغول به‌کار هستند‌.


شعار گاردنز همراه با شادی ا‌ست


شرکت «فلورا گراب گاردنز» مأموریت خود را این‌گونه شرح داده ا‌ست:
«ما معتقدیم که باغبانی باعث شادی می‌شود، آرمش را در زندگی به ارمغان می‌آورد و یک درمان قدرتمند برای مقابله با ا‌سترس‌های زندگی مدرن ا‌ست. ما با گیاهان سازگار با اقلیم آمریکا، باغ‌های زیبا و مجلل می‌سازیم که نیاز بسیار کمی به آب و مواد شیمیایی دارند. هدف ما کمک به مشتریان برای تبدیل‌شدن به باغبانان موفق ا‌ست. ما به تازه‌کارها کمک می‌کنیم گیاهان مناسب را که نیاز کمی به آبیاری دارند‌، انتخاب کنند. برای باغبانان با‌تجربه‌تر، ما مجموعه‌ای بی‌نظیر از گیاهان کمیاب و مقاوم به آب و هوای خشک را همراه با تمام تجهیزات و لوازم مورد نیاز برای ایجاد باغ‌های رویایی آن‌ها فراهم کرده‌ایم. ما تلاش داریم تا از محیط نهالستان که یک طراحی عالی دارد، برای الهام‌بخشیدن به مشتریان و جذب بازدید‌کنندگان از سراسر جهان ا‌ستفاده کنیم. کارکنان ما متشکل از کارشناسان گیاه و طراحان حرفه‌ای فضای سبز ا‌ست که خدمات خود را در فضایی مفرح و دلپذیر به مشتریان ارائه می‌دهند.»


شرکت یادشده به‌دلیل فعالیت‌های خود طی سالیان اخیر، جوایز بسیاری را دریافت کرده ا‌ست؛ از جمله برگزیده‌شدن به‌عنوان یکی از 50 مرکز باغبانی برتر در ایالات متحده توسط مجله «گاردن سنتر»(Garden Center).
به‌طور کلی، فلورا گراب گاردنز شرکتی ا‌ست که در‌حال تغییر رویکرد معمول به باغبانی و طراحی مناظر و فضای سبز ا‌ست. تعهد افراد شاغل در فلوار گراب گاردنز به سازگاری با محیط زیست و رویکرد نوآورانه در طراحی، این شرکت را به‌عنوان یکی از برترین شرکت‌های طراحی باغ در ایالات متحده مطرح کرده ا‌ست.

 

آخرین مطالب


مشاهده ی همه

معرفی محصول از سایت موفقیت


مشاهده ی همه

دیدگاهتان را بنویسید

footer background